فسخ حکم مشاوران پس از وزارت فرجی دانا/ توفیقی به دانشگاه تربیت مدرس بازگشت

محمد علی نجفی بعد از به دست گرفتن سرپرستی وزارت علوم جعفر توفیقی که یکی از عوامل حاشیه در این وزارتخانه حساس بود را عزل کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ یکی از مواردی که منجر به استیضاح‌ فرجی‌دانا شد، انتصاب جعفر توفیقی به سمت مشاور ارشد وزارت علوم بود که مجلس […]

image_pdfimage_print

محمد علی نجفی بعد از به دست گرفتن سرپرستی وزارت علوم جعفر توفیقی که یکی از عوامل حاشیه در این وزارتخانه حساس بود را عزل کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ یکی از مواردی که منجر به استیضاح‌ فرجی‌دانا شد، انتصاب جعفر توفیقی به سمت مشاور ارشد وزارت علوم بود که مجلس شورای اسلامی آن را دهن‌کجی به نمایندگان تلقی کرد و نسبت به آن اخطار داد اما عدم توجه فرجی‌دانا به این مسأله یکی از مواردی شد که استیضاح وی را قوت بخشید.

بعد از کنار گذاشتن فرجی‌دانا از سوی مجلس، دولت سرپرستی وزارت علوم را به محمدعلی نجفی سپرد و وی به دلیل کم کردن حواشی ناشی از حضور جعفر توفیقی روز گذشته توفیقی را از سمت خود عزل کرد.

گفتنی است،‌ توفیقی استاد تمام گروه مهندسی شیمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس است و از این پس او به اتاق خود در دانشگاه تربیت مدرس باز خواهد گشت.

مشاور وزیر سابق علوم با بیان اینکه پست مشاوره پست اجرایی نیست، گفت: پس از اینکه وزیر علوم برکنار شد حکم مشاورانش به طور طبیعی فسخ می‌شود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، فتح‌الله امی مشاور وزیر سابق علوم در رابطه با کناره‌گیری مشاوران فرجی دانا از سمت خود، گفت: مدتی است در معاونت علمی ریاست جمهوری مشغول فعالیت هستم و کمتر به وزارت علوم می‌رفتم ولی به طور کلی حکم مشاور وزیر علوم پس از برکناری وزیر به خودی خود لغو می‌شود زیرا حکم مشاور یک پست اجرایی نیست.

وی افزود: انتخاب مشاور یک امر سلیقه‌ای است و هر فردی مشاورانش را بنا به سلیقه خود انتخاب می‌کند بنابراین مشاوران فرجی دانا نمی‌توانند برای یک وزیر دیگر فعالیت کنند و به همین منظور ماندن آن‌ها در وزارت علوم دلیلی ندارد.

انتهای خبر