هم هاشمی آمد هم مشائی/ ثبت نام غیر منتظره مشائی، هاشمی، رحیمی و جلیلی آرایش انتخاباتی و معادلات کاندیداها را به هم زد/ همه چهره‌هایی که برای رقابت آمدند + حاشیه های ثبت نام

در آخرین دقایق باقی مانده از زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اسفندیار رحیم مشایی مشاور محمود احمدی نژاد ثبت نام کردند. به گزارش اعتدال پرس، «رحیمی» معاون اول رئیس جمهور هم امروز کاندیدای ریاست‌جمهوری یازدهم شد. محمدجعفر محمد‌زاده معاون مطبوعاتی و امور اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و […]

image_pdfimage_print

در آخرین دقایق باقی مانده از زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اسفندیار رحیم مشایی مشاور محمود احمدی نژاد ثبت نام کردند.

به گزارش اعتدال پرس، «رحیمی» معاون اول رئیس جمهور هم امروز کاندیدای ریاست‌جمهوری یازدهم شد.

محمدجعفر محمد‌زاده معاون مطبوعاتی و امور اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با وکالت از سوی رحیمی، معاون اول رئیس جمهور را به جمع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود.

سعید جلیلی دیگر کاندیدایی بود که با ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری برخی پیش بینی ها را به واقعیت تبدیل کرد.

ثبت نام هاشمی و مشائی و جلیلی و نیز رحیمی که تا آخرین لحظه مبهم مانده و اعلام نشده بوده ، ضمن به هم زدن معادلات بسیاری از کاندیداهای ثبت نام کرده در هر دو طیف اصولگرایان و اصلاح طلبان، آرایش انتخاباتی حاکمبر فضای سیاسی کشور را نیز دگرگون خواهد کرد.

در حالی که زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری پس از پنج روز در ساعت ۶ بعد از ظهر به پایان  رسید، چهره های متعددی از مقام های پیشین و فعلی ایران در وزارت کشور حاضر شده و برای حضور در رقابت ها ثبت نام کرده اند.

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد اتمی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس، محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت محمد خاتمی، علی اکبر ولایتی وزیر خارجه دولت های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی، داوود احمدی نژاد، برادر رئیس جمهور فعلی، پرویز کاظمی وزیر پیشین رفاه و طهماسب مظاهری رئیس کل پیشین بانک مرکزی و منوچهر متکی وزیر خارجه پیشین در دولت احمدی نژاد، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه، صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی فعلی، علی اکبر جوانفکر، مشاور رئیس جمهور، مسعود پزشکیان نمانیده تبریز در مجلس و وزیر پیشن دولت خاتمی و ابوالحسن نواب عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، از جمله ثبت نام کنندگان امروز هستند.

همه چهره‌هایی که برای رقابت آمدند

از زمان ثبت‌نام نامزدها که از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده بود و تا امروز ۲۱ اردیبهشت ادامه داشت،‌ چهره‌های آشنایی که به ترتیب از نخستین روز آمدند عبارتند از : صادق واعظ زاده ، کامران باقری لنکرانی، محمد سعیدی‌کیا، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، حسین نصیرزاده، حسن سبحانی، محمد غرضی، باقر خرازی، علی فلاحیان، روح‌الله احمدزاده کرمانی، محمدرضا عارف، حداد عادل، اکبر اعلمی، علیرضا زاکانی، علی احمدی، محسن رضایی، داوود احمدی‌نژاد، جواد اطاعت، محمدباقر قالیباف، پرویز کاظمی و محمدحسن ابوترابی‌فرد، علی‌اکبر جوانفکر، ابراهیم اصغرزاده، ابوالحسن نواب، طهماسب مظاهری، مسعود پزشکیان، علی‌اکبر ولایتی، منوچهر متکی، رامین مهمانپرست، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی ، صادق خلیلیان، قدیری ابیانه، محمدرضا رحیمی، هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی.

تاکنون بیش از ۴۵۰ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرده اند.

حاشیه های آخرین روز :

* یگان ویژه نیروی انتظامی پیرامون ستاد انتخابات وزارت کشور برای حفظ امنیت حضور مسئولان استقرار پیدا کرده اند. خبرنگاران حاضر در حیاط وزارت کشور نیز به داخل محوطه ستاد انتخابات هدایت شده اند.

* تجمع چند ده نفره ای در مقابل درب ورودی ستاد انتخابیات کشور شکل گرفته شده است که گفته می شود این افراد هواداران آیت الله هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبان هستند.

* تجمع این افراد در مقابل ستاد انتخابات کشور باعث داغ شدن شایعات درباره احتمال ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشائی شده است. این افراد شعارهایی با مضمون حمایت از اصلاح طلبان پس از خروج مسعود پزشکیان از ستاد انتخابات سر داده اند.

* تجمع کنندگان مقابل ستاد انتخابات کشور همزمان با ورود سعید جلیلی به این ستاد علیه وی شعار دادند. همچنین عده ای در مقابل این شعارها با استقبال از سعید جلیلی شعار الله اکبر سر دادند.

* همچنین گفته می شود برخی از تجمع کنندگان در مقابل ستاد انتخابات کشور منتظر ورود اسفندیار رحیم‌مشائی به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

* سعید جلیلی ساعت ۱۶ با یک دستگاه پراید برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمد و زمانی که همراهان وی قصد داشتند راه را برای او باز کنند، وی از آنها خواست مردم و خبرنگاران را اذیت نکنند.

* هاشمی بعد از ورود به حیاط وزارت کشور با حضور در پشت دربهای بسته به ابراز احساسات هواداران خود پاسخ گفت.

* با حضور همزمان هاشمی  و از سوی دیگر مشایی و احمدی‌نژاد نظم ستاد انتخابات به هم ریخت.

* مشایی همراه با احمدی‌نژاد وارد سالن کنفرانس خبری شد.

* درهای ستاد انتخابات کشور بسته شده است.

* فضای به هم ریخته سالن کنفرانس خبری مشایی از دیگر حواشی آخرین روز ثبت‌نام‌ها بود.

* حضور رئیس‌جمهور و چند مقام دولتی دیگر در کنار مشایی و  ابراز احساسات پی در پی احمدی‌نژاد آن  دست در دست مشایی نیز از نکات قابل توجه بود.

* برخی حضار خطاب به رئیس‌جمهور گفتند شما الان نباید اینجا باشید که احمدی‌نژاد پاسخ داد من مرخصی گرفته‌ام.

* احمدی نژاد گفت:  سه روز روزه و چهار هزار صلوات نذر کرده‌ام و امروز به اینجا آمدم.

* احمدی نژاد دست در دست مشایی با نشان دادن علامت پیروزی سوژه عکاسان شد.

بازار ثبت نام تا جایی در آخرین ساعات ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری داغ شده است که شاهد همزمانی ورود کاندیداها به این ستاد هستیم که از این میان می توان به حضور همزمان منوچهر متکی، محمدشریعتمداری، رامین مهمانپرست، سعید جلیلی و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد. هم اکنون اکثر خبرنگاران از ستاد انتخابات کشور خارج شده و در مقابل درب ورودی منتظر ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشائی به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

انتهای خبر