موج تغییرات در شهرداری های استان در کمتر از یکسال/ برکناری شهردار اهر و استعفا شهردار ملکان

در پی استیضاح شورای شهر اهر، مصطفی شکری شهردار اهر برکنار و اکبر عطایی شهردار موقت شهر اهر شد.  به گزارش اعتدال پرس، اعضای شورای شهر اهر با برگزاری جلسه استیضاح مصطفی شکری شهردار اهر با ۶ رای موافق و سه رای مخالف اعضای شورای شهر با اکثریت آرا از سمت خود برکنار کردند. حسنعلی […]

image_pdfimage_print

در پی استیضاح شورای شهر اهر، مصطفی شکری شهردار اهر برکنار و اکبر عطایی شهردار موقت شهر اهر شد.

 به گزارش اعتدال پرس، اعضای شورای شهر اهر با برگزاری جلسه استیضاح مصطفی شکری شهردار اهر با ۶ رای موافق و سه رای مخالف اعضای شورای شهر با اکثریت آرا از سمت خود برکنار کردند.

حسنعلی قهرمان‌فرد رئیس شورای شهر اهر با تایید موضوع استیضاح و برکناری شهردار اهر، علت استیضاح را عدم اجرای مصوبات شورای شهر به نحو احسن را از مهم‌ترین دلایل استیضاح عنوان کرد و افزود: شهردار سابق اهر به دلیل عدم پاسخگویی مناسب و قانع کننده در جلسه استیضاح، نسبت به سئوالات متعدد شورای شهر اهر، از سمت خود برکنار شد.

وی همچنین در خصوص سرپرستی شهرداری اهر تا تعیین شهردار جدید گفت: اکبر عطایی کارمند ارشد و معاون اسبق شهرداری اهر با ۶ رای  اعضای شورا انتخاب شدند.

موافقان این استیضاح حامد همتی، میرجلال موسوی، حسنعلی قهرمانی‌فرد، فاطمه پاشاپور، مهدی آبیاری، و سیفعلی قرطاسی و مخالفان استیضاح را امیر نشاطی، سیدحسن خاکپور و علی نجفی، تشکیل می‌دادند.

شهردار ملکان شایعات مربوط به استعفای خود را تایید کرد

گزارش اعتدال پرس همچنین حاکی است، شهردار ملکان شایعات چند روز گذشته مبنی بر خبر استعفای خود را تایید کرد.

علی حسین قطبی فرا رسیدن موعد بازنشستگی را علت اصلی استعفای خود ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بر طبق قانون ۲۴ ماه مانده به موعد بازنشستگی باید در اداره خود ( اداره مخابرات ملکان) مستقر شده و حقوق و مزایای خود را در طول این مدت از این اداره دریافت نمایم و دقیقا ۲ سال به بازنشستگی من مانده اما به همین خاطر استعفا داده ام.

شهردار مستعفی ملکان هر گونه شایعات مربوط به استعفای خود به دلیل اختلاف نظر با برخی اعضای شورای شهر ملکان را تکذیب کرد و گفت هیچ اختلافی با اعضای شورای شهر ملکان نداشته و ندارم و علت اصلی استعفای بنده به خاطر بازنشستگی ام می باشد.

در عین حال رئیس شورای شهر ملکان نیز از استعفای شهردار ملکان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: آقای قطبی تا این لحظه استعفای خود را تقدیم شورای شهر نکرده و تا هر لحظه که بخواهد به خدمت خود در شهرداری ملکان ادامه دهد شورای شهر ملکان در خدمت وی خواهد بود و هیچ یک از اعضای شورای شهر ملکان اختلاف نظری با وی ندارند.

گفتنی است، پیش از این شایعه برکناری شهردار بناب هم مطرح بود که گویا منتفی شده و همچنین خبرهایی مبنی بر احتمال تغییر شهردار چند شهر دیگر هم شنیده شده است .

انتهای خبر