اجرای طرح ساماندهی خودروهای پلاک ارس در تبریز و مرند/ متخلفین نقره داغ می شوند

رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح برخورد با مراکز عرضه و فروش خودروهای پلاک ارس در سطح کلانشهر تبریز توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی استان به مرحله اجرا گذاشته شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، مرتضی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی افزایش […]

image_pdfimage_print

رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح برخورد با مراکز عرضه و فروش خودروهای پلاک ارس در سطح کلانشهر تبریز توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، مرتضی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی افزایش قارچ‌گونه شرکت‌ها و دفاتری که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوزهای لازم، اقدام به عرضه و فروش و نمایش خودروهای پلاک ارس در شهر تبریز نموده و با عنایت به اینکه این امر خلاف مقررات و قوانین بوده و عرضه هرگونه خودروی خارجی با پلاک ارس صرفا باید در منطقه آزاد تجاری ارس صورت گرفته و فروش این خودروها در سایر شهرها ممنوع است لذا جهت پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده و کلاهبرداری‌های احتمالی، اداره نظارت بر اماکن عمومی استان به همراه پلیس راهور طرح مشترکی را در این خصوص به مرحله اجرا گذارد.

وی گفت: در این راستا بالغ بر ۲۱ واحد صنفی که خودروهای پلاک ارس را تبلیغ، نمایش و به فروش می‌رساندند توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و عوامل راهور بازدید شدند.

قربانی افزود: ضمن صدور هشدار و آموزش‌های لازم به مدیران و متصدیان واحدها مبنی بر ممنوعیت فعالیت در شهر تبریز تعداد ۱۱ فقره اخطاریه تعطیلی صادر و چهار واحد صنفی را نیز در این خصوص که قبلا اخطاریه‌های لازم صادر شده بود پلمب کردند.
رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان آذربایجان شرقی، در پایان به همشهریان توصیه کرد، از مراجعه به مراکز غیرمجاز و بدون مجوز جهت خرید خودرو با پلاک ارس در شهر تبریز خودداری کرده و در صورت تمایل برای خرید از طریق منطقه آزاد تجاری ارس اقدام کنند.

تردد خودروهای ارس پلاک در داخل محدوده شهر مرند ممنوع شد

رئیس پلیس راهور شهرستان مرند تاکید کرد : از ۲۰ دیماه تردد هرگونه خودروی ارس پلاک در داخل محدوده شهر مرند ممنوع بوده و در صورت مشاهده توقیف خواهد شد.bahramfar

در حالی که تلاش‌ها برای استانی کردن شعاع تردد خودروهای ارس پلاک از سوی مسئولان ذیربط در حال انجام است تا مجوز تردد خودروهای ارس پلاک در محدوده آذربایجان‌شرقی را کسب کند اما رئیس پلیس راهور شهرستان مرند در مصاحبه خود از ممنوعیت تردد خودروهای ارس پلاک در داخل محدوده شهر مرند خبر داد .

به گزارش اعتدال پرس، سرگرد بهرام فر رییس پلیس راهور شهرستان مرند در گفتگو با مانداگارانا در مرند گفت : طبق دستور العمل ابلاغی از این به بعد خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد ارس حق تردد در محدوده شهر مرند با پلاک آن منطقه را ندارند و این تردد محدود خواهد شد .

وی در ادامه تاکید کرد : بعد از گذشت یک هفته از انعکاس این خبر ، از  ۲۰ دیماه سال جاری هرگونه خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد ارس در صورت مشاهده در درون محدوده شهر مرند توقیف خواهد شد.

سرگرد بهرام فر اظهار داشت : دارندگان این خودروها در جریان باشند که این خودروها پس از توقیف بصورت محموله به مرکز استان (تبریز) انتقال و کار ترخیص آن از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی استان آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

گفتنی است ، پیش تر مدیرعامل منطقه آزاد ارس در این خصوص نیز گفته بود هماهنگی‌ها و رایزنی‌هایی با نیروی انتظامی و در راس آن راهنمایی و رانندگی برای تردد خودروهای ارس پلاک در سطح آذربایجان‌شرقی در حال انجام است.

اما رئیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی نیز با تایید تلاش‌های صورت گرفته برای استانی کردن شعاع تردد خودروهای ارس پلاک گفت: راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی همراه با منطقه آزاد ارس تمهیداتی را در دست اقدام دارد تا مجوز تردد خودروهای ارس پلاک در محدوده آذربایجان‌شرقی را کسب کند.

براساس این گزارش ، اواخر سال ۹۰ بود که از پلاک خودروی منطقه آزاد ارس رونمایی شد، این پلاک بر روی خودروهایی خارجی که بدون پرداخت عوارض وارد محدوده منطقه آزاد ارس شده و تا شعاع ۱۳۵ کیلومتری و مرکز استان یعنی شهر تبریز امکان تردد دارند، نصب می‌شد، اما گویا قرار است تردد این خودروها در محدوده استان آذربایجان‌شرقی محدود شود .

گفتنی است هنوز مجوز تردد خودروهای ارس پلاک در محدوده آذربایجان‌شرقی بخصوص شهر مرند که در نزدیکی منطقه آزاد ارس قرار دارد کسب نشده است و بدین جهت طبق گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان مرند تردد خودروهای ارس پلاک از بیستم دی ماه سال جاری در داخل محدوده شهر مرند ممنوع خواهد شد.

انتهای خبر