واکنش رسانه های جهان به خبر ساخت نخستین پهپاد موشک گریز توسط نخبه مرندی

پس از انتشار خبر ساخت اولین پهپاد موشک گریز دنیا در ایران ، اکثر سایت های آمریکایی و اروپایی به این خبر واکنش نشان داده و ضمن انتشار آن به تحلیل و بررسی پرداختند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از پیام مرند، در این میان وبسایت اسرائیلی « THE TIMES OF ISRAEL » بعنوان […]

image_pdfimage_print

پس از انتشار خبر ساخت اولین پهپاد موشک گریز دنیا در ایران ، اکثر سایت های آمریکایی و اروپایی به این خبر واکنش نشان داده و ضمن انتشار آن به تحلیل و بررسی پرداختند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از پیام مرند، در این میان وبسایت اسرائیلی « THE TIMES OF ISRAEL » بعنوان یک رسانه ای که در راستای حفظ منافع رژیم صهیونیستی خبر  پراکنی میکند با خشم و ناراحتی به تحلیل این خبر پرداخته است.

“استوارت واینر ” خبرنگار تهیه کننده این خبر از یهودی های متعصب اسرائیل بوده که سالها در جهت حمایت از اهداف و افکار نتانیاهو فعالیت رسانه ای داشته است.


گزارش این وبسایت بشرح زیر است:

تهران می گوید : ثارالله پهپادی است که خود تخریب بوده و اسیر دشمن نمی شود

توسط استوارت واینر WRITER: STUART WINER  ۲۰۱۵ ژانویه ۵، ۱۶:۵۱

ایران از ساخت پهپادی خبر داد که می تواند از موشک ها فرار کند و برای جلوگیری از دست یافتن دشمن به اطلاعاتش، خود را نابود کند.

ثارالله حدود چهار کیلو است که توسط حسن اکبری لایق طراحی شده است.این وبسایت با اشاره به خصوصیات پهپاد ثارالله در باره اینکه پهپاد ثارالله قابلیت فعالیت اطلاعاتی و حمله را دارد  توضیح داده شده است.

همچنین این تحلیلگر اسرائیلی نوشت: ایران در هواپیماهای بدون سرنشین خیلی پیشرفت کرده ونمونه آن نشاندن پهپاد آمریکایی درخاک این کشور است.

وی در ادامه می نویسد:

“ماه گذشته ایران از ساخت پهپاد انتحاری خبر داد که در خلیج فارس و هرمز آزمایش کرد.

تحلیلگران غربی پهپاد یاسر را مهندسی معکوس شده از نمونه مشابه امریکایی یاد میکنند.

ایران در حال حاضر در زمینه پهپادهاوهوافضا پیشرفت زیادی داشته و با امکانات داخلی بومی سازی میکند.”


و اما استوارت واینر خبرنگاری که به نخبه ایرانی پرداخته است کیست؟
استوارت واینر؛ خبرنگار باسابقه و باتجربه انگلیسی زبان که اکثراً به خبر های بین المللی و خبر هایی که موقعیت اسرائیل را تهدید می کند می پردازد. وی تهیه خبر از دانشمندان بزرگ دنیا را در کارنامه خود دارد و اولین خبرهای مهم علمی دنیا را در این سایت منتشر میکند که اینبار به دانشمند ایرانی حسن اکبری لایق پرداخته است.

واینر علاقه زیادی به جورج بوش داشته و کتابهایی در زمینه های دین یهودی را بیشتر مطالعه می کند.

برای خبرگزاری های محلی و بین المللی اسرائیل خبر تهیه می کند و مقالات و یاداشت هایی را در مورد علل یهود ستیزی نوشته و یهودیت را بهترین و استوارترین می داند.

****

حسن اکبر ی لایق در مورد خشم اسرائیل و تحلیل رسانه های دنیا گفت: ما هیچ ترسی از دشمن نداریم ،چراکه اسرائیل را زیر پا گذاشته ایم و جواب پهپاد را با پهپاد می دهیم و یقیناً دشمنان ما تحمل پیشرفت علمی نخبگان ایران اسلامی را ندارند.
اسرائیل امروز بداند که حسن اکبری لایق سرباز امام خامنه ای است و تا آخرین لحظه عمرم در جنگ علمی با اسرائیل هستم.

اسرائیل با این اختراع من ناراحت و خشمگین شده است و من خوشحالم که توانستم اسرائیل را ناراحت کنم و دل رهبرم و مردمم را شاد و تا آخرین لحظه عمرم به عنوان سرباز مقام معظم رهبری و پشت سر سردار سلیمانی به کشورم خدمت میکنم و هیچ ترسی از شهادت ندارم. جانم فدای رهبرم و کشورم ، خدایا عاقبت مرا ختم به شهادت کن.

انتهای خبر