وزیر دفاع سابق آذربایجان رسما تبعه جمهوری چک شد

هر چند این موضوع طی هفته ی گذشته بارها توسط برخی رسانه ها تکذیب شد اما نهایتا برخی از اقوام صفر ابی اف این مطلب را تائید کردند. اعتدال پرس/ طی هفته ی گذشته خبر مهاجرت دائمی وزیر دفاع سابق جمهوری آذربایجان ژنرال صفر ابی اف به جمهوری چک برملا شد. برخی رسانه ها اعلام […]

image_pdfimage_print

هر چند این موضوع طی هفته ی گذشته بارها توسط برخی رسانه ها تکذیب شد اما نهایتا برخی از اقوام صفر ابی اف این مطلب را تائید کردند.

اعتدال پرس/ طی هفته ی گذشته خبر مهاجرت دائمی وزیر دفاع سابق جمهوری آذربایجان ژنرال صفر ابی اف به جمهوری چک برملا شد.

برخی رسانه ها اعلام کرده بودند که ژنرال ای اف در جریان جشن های کریسمس در جمهوری چک بطور رسمی اعلام کرده است که دیگر به آذربایجان باز نخواهد گشت و برای همیشه تابعیت چک را پذیرفته است.

البته برخی از اقوام صفر ابی اف نیز اعلام کرده بودند که وی برای معالجه به این کشور سفر کرده است و به باکو بازخواهد گشت.

سوال بزرگی که بسیاری از رسانه ها در آذربایجان مطرح کرده اند این بوده که چگونه ممکن است یک نظامی فقط یک سال بعد از برکناری از وزارت دفاع ، اجازه ی خروج از کشور را پیدا کرده است؟ طبق قانون افراد نظامی و دیگر ضابطین قضائی در آذربایجان تا پنج سال حق خروج از کشور را ندارند.

گفتنی است صفر ابی اف قریب به بیست سال وزیر دفاع جمهوری آذربایجان بوده است و اطلاعات تمام نیروها،یگان ها و توان نظامی آذربایجان را در اختیار داشته است.وی پس از آنکه در اکتبر ۲۰۱۳ پست وزارت دفاع آذربایجان را از دست داد و پس از چند ماه نیز بعنوان نیروی در احتیاط آذربایجان بازنشسته شد.

با توجه به مقام صفر ابی اف قطعا خروج وی از کشورش با حجم انبوه اطلاعاتی که در دست دارد با اطلاع الهام علی اف بوده است و این انتظار می رود که صفر ابی اف نیز همانند الشاد عبدالله یف به زودی دست به برخی افشاگری های بزرگ بزند.

از جمهوری چک نیز خبر می رسد که صفر ابی اف املاک و مستغلات زیادی در چک دارد و به تجارت نیز مشغول شده است.

انتهای خبر