امام جمعه تبریز در دیدار با مدیرکل جدید دامپزشکی استان: جایگاه دامپزشکی به عنوان یک رشته ارزشمند در جامعه اسلامی، مهم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  و امام جمعه تبریز جایگاه دامپزشکی را به عنوان یک رشته ارزشمند در جامعه اسلامی مهم توصیف کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ،  آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با دکتر امیر حسین بهداد مدیرکل جدید دامپزشکی استان […]

image_pdfimage_print

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  و امام جمعه تبریز جایگاه دامپزشکی را به عنوان یک رشته ارزشمند در جامعه اسلامی مهم توصیف کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ،  آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با دکتر امیر حسین بهداد مدیرکل جدید دامپزشکی استان و معاونین و مدیران ستادی این اداره کل طی سخنانی اظهار داشت: اسلام به عنوان یک دین جامع به تمامی جنبه های زندگی انسان توجه خاص دارد.
وی با بیان اینکه در اسلام سه نوع حقوق مدنظر قرار گرفته است گفت: علاوه بر حقوق اسلامی و انسانی در اسلام، حقوق حیوانی نیز مورد توجه بوده و در سخنان ائمه اطهار (ع) بارها بر رعایت حقوق حیوانات تأکید شده و این خود نشان دهنده جامعیت دین اسلام است.
آیت الله مجتهد شبستری با بیان مصداق هایی از توجه اسلام به رعایت حقوق حیوانات نقش دامپزشکی را در این عرصه مورد توجه دانست و تاکید کرد: دامپزشکی همچنانکه در کلیه کشورها مهم است در ایران هم در کنترل و پیشگیری از بیماری ها، معالجه دامهای بیمار و  ارتقاء سطح بهداشت جامعه نقش مهمی بر عهده دارد.
وی با اشاره به اهمیت ذبح شرعی در دین اسلام تصریح کرد : موضوع ذبح شرعی در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و دامپزشکی یکی از وظایفش رعایت این مسئله در کشتار دام های مورد استفاده در داخل کشور و نیز دامی که از خارج وارد کشورمی شود می باشد که باید با جدیت آن را اجرایی کند.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه احکام ذبح شرعی در دین اسلام فلسفه خاص خود را دارد خاطرنشان کرد: در مورد عدم استفاده از گوشت دامهایی که در اسلام ممنوع شده است نیز اکنون دانشمندان به نتایج مهمی دست یافته اند از آن جمله به تجربه ثابت شده که استفاده از گوشت خوک اثرات سوء انسانی دارد

وی ادامه داد: بر همین اساس دامپزشکی رعایت مسایل مربوط به ذبح شرعی با توجه به فلسفه اسلامی آن و اطمینان بخشی به مردم در این زمینه را در اولویت قرار داده و نظارت کامل بر موضوع داشته باشد.
گفتنی است در این دیدار ، امام جمعه تبریز ضمن تبریک انتصاب دکتر امیر حسین بهداد به سمت مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد : مدیران وکارکنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید ضمن انجام وظایف محوله در ادارات با جوابگویی سریع و مساعد، تکریم ارباب رجوع و زبان خوش با مردم و ارباب رجوع برخورد نمایند که انشا… اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی  نیز در این زمینه  توفیق هرچه بیشتر کسب نماید.

بر اساس این گزارش گزارش در آغاز این دیدار دکتر امیر حسین بهداد مدیرکل جدید دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در سخنانی  با اشاره به فعالیت های این اداره کل،  بهره گیری از دیدگاه ها ونقطه نظرات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز را برای ارتقاء سطح امور اجرایی مهم توصیف کرد وگفت: دامپزشکی آذربایجان شرقی  با توجه به گستردگی فعالیت نیازمند ارتباطات سازنده با بخش های مختلف به ویژه ائمه جمعه و مدیریت کلان استان می باشد تا بتواند به وظایف خطیر خود بویژه نظارت بر الگوهای شرعی به خوبی عمل نماید.

انتهای خبر