ترور جمعی از فرماندهان حزب الله در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه/ شهادت فرزند شهید مغنیه و سردار ایرانی+ اسامی شهدا و تصاویر

در پی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره ، تعدادی از نیروهای حزب الله به شهادت رسیدند. به گفته منابع خبری،”جهاد مغنیه” فرزند شهید عماد مغنیه نیز در بین شهدا دیده می شود. به گزارش اعتدال پرس، در پی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره ، تعدادی از نیروهای حزب الله شهید شدند. […]

image_pdfimage_print

در پی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره ، تعدادی از نیروهای حزب الله به شهادت رسیدند. به گفته منابع خبری،”جهاد مغنیه” فرزند شهید عماد مغنیه نیز در بین شهدا دیده می شود.

به گزارش اعتدال پرس، در پی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره ، تعدادی از نیروهای حزب الله شهید شدند.

به گزارش العالم، حزب الله لبنان در بیانیه ای با تایید این خبر اعلام کرد: گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله هنگام بازدید از شهر “مزرعه الامل” در منطقه “قنیطره”، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند.

عدنان غملوش خبرنگار شبکه العربیه در بیروت نیز از شهادت ۷ نفر از فرماندهان حزب الله لبنان در جریان این حمله خبر داد. وی گفت شاید نام جهاد مغنیه در میان کشته شدگان حزب الله بارز باشد اما افراد مهمتر از او در این میان کشته شده اند که ابو علی رضا ملقب به ابو علی طباطبایی یکی از مسئولان نظامی بلند پایه حزب الله و محمد عیسی یکی از فرماندهان اطلاعات این جنبش از جمله آنها هستند.

منابع صهیونیستی: هدف ازعملیات قنیطره، ترور یکی از فرماندهان حزب الله بوده استدر همین حال واحد مرکزی خبر به نقل از کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهوینیستی اعلام کرد: منابع صهیونیستی اعتراف کردند که رژیم صهیونیستی در پشت هجوم قنیطره قرار داشته و هدف، ترور یکی از فرماندهان حزب الله بوده است.

آلون بن دیوید تحلیلگر صهیونیست در مصاحبه با کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: هدف از این هجوم کشتن یکی از مسئولان حزب الله بود. این عملیات حادثه ای بی نظیر بود و در حالی رخ داد که حزب الله سال گذشته معادله جدیدی را در منطقه برقرار و عملا اعلام کرد که واکنش به هرگونه هجوم اسراییل را حق خود می داند.

انهدام سه خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در جولان

شبکه العالم نیز در خبری فوری گزارش داد گروههای مقاومت مردمی سوریه پس از اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شماری از اعضای حزب الله لبنان در مزارع الامل در القنیطره سوریه، مواضع صهیونیستها را در مناطق اشغالی هدف قرار دادند و خساراتی به آنها وارد آوردند.

خبرنگار العالم نیز از انهدام ۳ خودروی زرهی صهیونیستها در جولان اشغالی خبر داد. در این گزارش آمده است: سرنشینان این خودروهای زرهی صهیونیستها نیز به هلاکت رسیدند.

«ابو علی طباطبایی» در سلامتی کامل به سر می‌برد

شبکه ام‌تی‌وی لبنان به نقل از یک منبع نزدیک به حزب الله اعلام کرد فرمانده ابو علی طباطبایی در سلامتی کامل به سر برده و شهید نشده است.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ یک منبع نزدیک به حزب الله در مصاحبه با شبکه «ام‌تی‌وی» اعلام کرد فرمانده ایرانی «ابو علی طباطبایی» در سلامتی کال به سر می‌برد و در جریان بمباران «القنیطره» شهید نشده است.

پیش از این برخی از رسانه‌ها از شهادت «ابو علی طباطبایی» در جریان حمله موشکی رژیم صهیونیستی به «القنیطره» خبر داده بودند.

شهادت سردار الله‌دادی در جغرافیای مقاومت اسلامی به همراه رزمندگان حزب‌الله

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت سردار سرتیپ پاسدار “محمدعلی الله‌دادی” در جغرافیای مقاومت اسلامی و در دفاع از حرم و مردم مظلوم سوریه خبر داد.

به گزارش سپاه نیوز؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت سردار سرتیپ پاسدار “محمدعلی الله‌دادی” در جغرافیای مقاومت اسلامی و در دفاع از حرم و مردم مظلوم سوریه خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

سردار سرتیپ پاسدار “محمدعلی الله‌دادی” از فرماندهان شجاع، مخلص و خردمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقش‌آفرینی‌های مؤثر وی در دوران دفاع مقدس و سپس در فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد برای همیشه ماندگار و الهام‌بخش نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی خواهد بود.

این اطلاعیه افزوده است: این فرمانده مؤمن و ولایت‌مدار که در مقام مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریست‌های تفکیری- سلفی به این کشور عزیمت کرده بود، مشورت‌های تعیین‌ کننده‌ای در راستای توقف و خنثی‌سازی جنایات و توطئه‌های این فتنه صهیونیستی- تروریستی در جغرافیای سوریه ارائه و نام و یاد خود را در زمره مدافعین و حامیان مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی ثبت کرد.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به نحوه شهادت سردار الله‌دادی آمده است: گروهی از رزمندگان و نیروهای مقاومت اسلامی همراه با سردار رشید اسلام “محمدعلی‌ الله‌دادی” در حین بازدید از منطقه “قنیطره” مورد حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که بر اثر این جنایت، این سردار دلاور همراه با تعدادی از اعضای حزب‌الله به شهادت‌ رسید.

این اطلاعیه با تأکید بر اینکه بی‌تردید شهادت سردار الله‌دادی و رزمندگان حزب‌الله، عزم و اراده مقاومت اسلامی در عرصه‌ مقابله با رژیم صهیونیستی و پیگیری آرمان‌های اسلام عزیز را جدی‌تر خواهد کرد، خاطر نشان کرد: اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی کشور سوریه بار دیگر نشان‌داد که فتنه تروریستی داعش و جریان‌های تکفیری در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و صهیونیسم و با هماهنگی سران کاخ سفید و رژیم اشغالگر قدس علیه امت اسلامی طراحی شده است و برای دست‌یابی به اهداف و مقاصد شیطانی خود هیچ‌گونه پایبندی به قوانین بین‌المللی و اصول اخلاقی و انسانی ندارد.

در پایان این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت سردار الله‌دادی و تعدادی از رزمندگان حزب‌الله و مقاومت اسلامی به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت‌های لبنان، سوریه و ایران آمده است: برنامه‌های تشییع، تدفین و گرامیداشت سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار “محمد‌علی الله‌دادی” متعاقباً به آگاهی مردم ایران خواهد رسید.

کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی: هدف حمله موشکی به «القنیطره» ترور مسئول نیروی هجومی حزب الله بود

کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد هدف حمله موشکی امروز اسرائیل به القنیطره ترور مسئول نیروی هجومی حزب الله بود.

کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد هدف حمله موشکی اسرائیل به «القنیطره» سوریه «ابوعلی طبطبائی» مسئول نیروی هجومی حزب‎الله بوده است.این کانال افزود: فرض می‌رود که «طبطبائی» یکی از فرماندهان جنگ آتی بین حزب الله و اسرائیل باشد.

اسامی شهدای لبنانی حزب الله 

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اسامی شهدای خود در حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی در قنیطره سوریه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای با تأیید شهادت جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه، اسامی شهدای خود در قنیطره سوریه را اعلام کرد.

 بر اساس بیانیه حزب الله لبنان، اسامی شهدای لبنانی از این قرار است:

 

۱ـ شهید فرمانده محمد احمد عیسى “ابو عیسى”

متولد: عربصالیم ۱۹۷۲ م / متأهل / ۴ فرزند

۲ـ شهید جهاد عماد مغنیه “جواد”

متولد: طیردبا ۱۹۸۹ م / مجرد

۳ـ شهید عباس ابراهیم حجازی ” سید عباس”

متولد: الغازیه ۱۹۷۹ م / متأهل / ۴ فرزند

۴ـ شهید محمد علی حسن ابو الحسن “کاظم”

متولد: عین قانا ۱۹۸۵ م / مجرد

۵ـ شهید غازی علی ضاوی “دانیال”

متولد: الخیام ۱۹۸۸ م / متأهل / یک پسر

۶ـ شهید علی حسن ابراهیم “ایهاب”

متولد: یحمر الشقیف ۱۹۹۳ م / مجرد

شهید “جهاد مغنیه”
عکس شهید جهاد مغنیه با پدرش شهید عماد مغنیه، و همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان
شهید جهاد مغنیه در کنار سردار سلیمانی
انتهای خبر