واکنش تند عضو کمیسیون صنایع مجلس به تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل/ علیلو: باید به حال صنعت آذربایجان گریست و عزای عمومی اعلام کرد

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل به مجتمع تجاری و تفریحی به شدت انتقاد کرد. به گزارش اعتدال پرس، علی علیلو امروز در واکنش به خبر تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل به مجتمع تجاری و تفریحی به خبرنگاران گفت: انجام چنین کاری بسیار بعید و عجیب است. وی با […]

image_pdfimage_print

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل به مجتمع تجاری و تفریحی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اعتدال پرس، علی علیلو امروز در واکنش به خبر تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل به مجتمع تجاری و تفریحی به خبرنگاران گفت: انجام چنین کاری بسیار بعید و عجیب است.

وی با ابراز تاسف عمیق از وضعیت این کارخانه گفت: اگر این اتفاق به سرانجام برسد و یک کارخانه نامدار صنعتی جایش را به یک مجتمع تجاری دهد، باید به حال صنعت استان گریست و عزای عمومی اعلام کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم همه مشکلات موجود در صنایع تغییر کاربری صنایع توجیه پذیر نیست، گفت: اگر این اتفاق بیافتد نشان می دهد کسی که این شرکت به او واگذار شده، اهلیت لازم برای مدیریت یک مجموعه بزرگ صنعتی به مانند بنیان دیزل را ندارد.

علیلو گفت: ساخت یک مجتمع تجاری و تفریحی در بین انبوه کارخانه های منطقه صنعتی غرب تبریز توجیه پذیر نیست، چرا که این منطقه اساساً کاربری صنعتی و تولیدی دارد.

او گفت: من قطعاً این مسئله را در کمیسیون صنایع، وزارت صنعت و در استان پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: من نمی دانم بر چه اساسی کمیسیون ماده ۵ این رای را صادر کرده است؛ این اتفاق یک ضایعه بزرگ برای صنعت آذربایجان شرقی است.

محمدرضا زنوزی مطلق مالک شرکت «بنیان دیزل» در خصوص انتقادهای صورت گرفته در خصوص تغییر کاربری این کارخانه به تجاری و تفریحی، گفت: متاسفانه اکثر کارخانه های صنعتی امروز زیان ده هستند و چند سال بود که بنیان دیزل هم تعطیل شده بود و فعالیت محدود قطعه سازی داشت.

او با بیان اینکه مکان این پروژه مناسب طرح “آتا سنتر” است و در منطقه مسکونی غرب تبریز واقع شده است، گفت: اجرای این طرح در محل بنیان دیزل توجیه پذیر است و تمامی مراحل قانونی آن طی شده است.

زنوزی گفت: ادامه کار کارخانه بنیان دیزل به صرفه نبود و تنها ۱۷ نفر پرسنل داشت. متاسفانه امروز دیگر واردکنندگان قطعات چینی اجازه نمی دهند که قطعه سازان و تولیدکنندگان داخلی عرض اندام کنند!

گفتنی است: پروژه مشارکتی “آتا سنتر” در زیربنایی حدود ۵۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ طبقه و سه طبقه زیرزمین در محل سابق کارخانه ی بنیان دیزل تبریز احداث می شود. “بنیان دیزل” یکی از مجموعه های بزرگ صنعتی در غرب کلان شهر تبریز است که در دهه ۵۰ بنیان گذاری شده و تحت لیسانس درمن دیزل انگلستان به تولید موتورهای دیزلی می پرداخت.

انتهای خبر