باحضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد: بهره برداری از پل روگذر گلکار/ دکتر بهرا: افتتاح پروژه، دو ماه پیش از برنامه زمان‌بندی

بهره برداری از پروژۀ تقاطع همسطح گلکار پل (شهیدان آذر آبادی حق) همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از  وزیران دولت تدبیر  وامید، مسئولین کشوری و استانی آغاز گردید. به گزارش اعتدال پرس، در این آئین افتتاح این پروژه که با حضور جمعی از مسولین کشوری، استانی، خانواده معظم شهدا، جمعی از […]

image_pdfimage_print

بهره برداری از پروژۀ تقاطع همسطح گلکار پل (شهیدان آذر آبادی حق) همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از  وزیران دولت تدبیر  وامید، مسئولین کشوری و استانی آغاز گردید.

به گزارش اعتدال پرس، در این آئین افتتاح این پروژه که با حضور جمعی از مسولین کشوری، استانی، خانواده معظم شهدا، جمعی از اعضای محترم شورای اسلامی کلانشهر تبریز و مدیران شهری برگزار شد، با توجه به نامگذاری پل گلکار به نام روگذر شهیدان آذر آبادی حق، این پروژه بزرگ شهری توسط دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهوری  و  پدر شهیدان والا مقام آذر آبادی حق، پرده برداری شده و بهره برداری از آن رسما آغاز گردید.

دکتر بهرا شهردار منطقۀ یک تبریز در این مراسم گفت: روگذر گلکار جزء پروژه های کلیدی وحساس در سطح تبریز بوده و با هدف حذف شریانهای ترافیکی وکاهش بار ترافیکی منطقه وتسریع در عبور و مرور همشهریان طراحی گردیده است و جزء لوکس ترین پروژه های  مطرح در منطقه به شمار می آید.

دو ماه پیش از برنامه زمان‌بندی

بهرا اضافه کرد: این پروژه نیز به دلیل بهره گیری از توان  فنی ، اجرائی و تخصص مهندسین بومی استان زودتر از موعد مقرر به پایان رسید.

شهردار منطقۀ یک تبریز گفت: این پل شامل ۸ دهانه به طول‌های ۴۰، ۳۰ و ۲۵ متر، بوده و به طول ۶۲۰ متر و عرض ۱۲ متر و با بهره گیری از توان متخصصین بومی احداث شده و توانستیم ۳ ماه پیش از برنامه زمانبندی به  پایان برسانیم.

وی افزود: در راستای خدمت هر چه بیشتر به همشهریان عزیز شهرداری منطقۀ یک  چندین پروژه بزرگ و کلیدی دیگری  نیز در دست اقدام داریم به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین محبوب عبداله پور، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز نیز، یادآور شد: پروژه تقاطع غیرهمسطح گلکار، پس از نیازسنجی‌ها و مطالعات فنی و ترافیکی، در بودجه سال ۱۳۹۳ پیش‌بینی و به تصویب رسید.

عبداله‌پور یادآور شد: با تجهیز کارگاه عمرانی این پروژه حساس و نقش‌آفرین، اجرای پروژه با جدیت تمام، در شیفت‌بندی‌های متناوب، ادامه داشت و به این ترتیب، پیشرفت فیزیکی آن، از برنامه زمان‌بندی‌شده، پیش افتاد.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، شریان های اصلی در کلان شهرها نقش عمده ای در هدایت ترافیک و کاهش بار ترافیکی معابر دارند و از این رو کارشناسان در اجرای طرح های ترافیکی اولویت اول را به ساخت و توسعه بزرگراه ها و معابر شریانی و ساخت تقاطع های غیرهم سطح داده اند.

پروژه  تقاطع گلکار به عنوان یکی از این تقاطع ها، علاوه بر  تاثیرگذاری در محدودۀ اجرا، در تسهیل ارتباط فیزیکی مسیر ولیعصر تا آبرسان نقش  کار سازی خواهد داشت و با  افتتاح  این پروژه  تقاطع استاد شهریار  با روگذر به  خیابان گلکار متصل می شود.


انتهای خبر