نشست خبری معاون سیاسی استاندار: تضعیف دولت به ضرر همه است/ هر مدیر اجرایی که با تحرکات انتخاباتی نمایندگان همراهی کند، برخورد خواهیم کرد/ فرهنگستان زبان ترکی بازهم در نوبت وعده و وعید

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی، با بیان این که تضعیف دولت به ضرر همه است، گفت: مردم نیاز به امید، آرامش و نشاط دارند. به گزارش اعتدال پرس، دکتر شبستری به همراه مدیران حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های مختلف استان، ضمن تشریح عملکرد حوزه […]

image_pdfimage_print

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی، با بیان این که تضعیف دولت به ضرر همه است، گفت: مردم نیاز به امید، آرامش و نشاط دارند.

به گزارش اعتدال پرس، دکتر شبستری به همراه مدیران حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های مختلف استان، ضمن تشریح عملکرد حوزه کاری خود به مناسبت دهه فجر، به سوالات تنی چند از خبرنگاران نیز پاسخ داد.

نشست خبری معاون امنیتی و سیاسی استان حاشیه های جالبی با خود به همراه داشت. از انتقاد شبستری از برخی رسانه ها و برخی اقدامات دولت قبلی گرفته تا هشدار به تشکل های بدون مجوز و واکنش استاد رحیمی به انتقاد یکی از خبرنگاران.

سعید شبستری در این نشست گفت: تضعیف دولت قطعا مغایر نظر رهبر معظم انقلاب است، چرا که ایشان بارها حمایت خودشان را از دولت اعلام کرده‌اند و دولت هم با همه مشکلات و کاستی‌ها زحمت می‌کشد و باید از ایجاد فضای تخریب و تضعیف دولت جلوگیری شود.

وی، افزود: تمام گروه‌ها و جناح‌ها باید کمک کنند تا عزت و اقتدار ایران در دنیا ثابت شود و در حال حاضر تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تمام تلاششان را در تحقق این امر به کار گرفته‌اند.

ایجاد اختلاف حرکت کردن در مسیر دشمن است

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی تاکید کرد: امروز ایجاد اختلاف در جامعه و ناامید کردن مردم، حرکت کردن در مسیر دشمن و گناهی نابخشودنی است و کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند پایگاهی در بین مردم و نظام ندارند.

شبستری با بیان این که همه گروه‌ها باید خود را با مردم و انقلاب و رهبری تطبیق دهند، افزود: امروز کشور نیاز به آرامش دارد و باید همه در راستای برطرف نمودن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام بردارند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید اعتدال و خردگرایی است، تاکید کرد: دولت با نگاه‌های تند و افراطی مخالف است و در این زمینه در بدنه دولت از همه جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.

شبستری درخصوص مطالب منتشر شده در سایت های خبری گفت: در کنار انتقاد از دولت، موارد پیشرفت و موفقیت دولت را هم بنویسید. گاها وقتی که نظام به موفقیتی دست می یابد یا دولت به موفقیتی دست می یابد، انعکاس جالبی بوجود نمی آید. بعضا ما شاهد هستیم که جناب استاندار به صورت خیلی فعال در حال فعالیت و خدمت می باشد اما یک مطلب شائبه برانگیز از ایشان، فضای تضعیف را طراحی می کند.

تشکل های سیاسی استان سامان دهی می شوند

وی با بیان این که از فعالیت گروه های شناسنامه دار و سیاسی بدون تنش و در فضای سالم و آرام حمایت می کنیم، افزود: با هدف شفافیت فعالیت‌های سیاسی، طرح شناسنامه دار کردن احزاب و گروه های سیاسی در استان در دستور کار قرار گرفته و اعلام شده همه گروه های سیاسی برای فعالیت ها خود باید مجوز اخذ کنند.

شبستری با بیان این که ۱۴ تشکل سیاسی مجوزدار و ۱۴ تشکل دانشجویی در استان فعالیت می کنند، افزود: ۶۹ حزب سیاسی بدون مجوز درحد کانون و انجمن های سیاسی در استان وجود دارد که به دنبال ساماندهی آن ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سازمان های مختلف مردم نهاد در استان، افزود: ۴۹۳ سازمان در حوزه اجتماعی، ۲۳۶ سازمان در حوزه فرهنگی، ۱۹۹ سازمان در حوزه بهداشت و سلامت و ۱۲ سازمان در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند و در سال جاری از ۲۵ درخواست برای تاسیس سازمان مردم نهاد در استان، تشکیل سه نهاد مورد تایید قرار گرفته است.

مشکل امنیتی در استان نداریم

معاون سیاسی و امینتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که این استان به رغم مرزی بودن از امن ترین استان های کشور است و هیچ گونه چالش امنیتی درآن وجود ندارد، افزود: هیچ گونه مشکل امنیتی در استان نداریم و برخی از مشکلات و مسایل کارگری در برخی از واحدهای استان هم که از گذشته به ارث مانده بود حل شده است.

وی افزود: شورای تامین استان و شهرستان ها با حساسیت مسایل و چالش های احتمالی امنیتی در وزه های اجتماعی، سیاسی و کارگری را رصد و نسبت به آن ها تدبیر می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی، هم‌گرایی و ایجاد وحدت را جزو اولویت‌های مدیریت استان اعلام کرد و افزود: چرخ توسعه استان با هم‌گرایی و همکاری مدیران به حرکت درآمده و در این مدت شاهد فعالیت مدیران اجرایی استان هستیم.وی، نتیجه ایجاد وحدت و هم‌گرایی بین دستگاه‌های اجرایی استان را وجود امنیت در استان اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های امن کشور به حساب آمده و هیچ‌گونه مشکل امنیتی وجود ندارد.

وی در ادامه به عملکرد مدیران اجرایی استان اشاره کرد و گفت: عزل و نصب مدیران جزو وظیفه ما نیست و ما به عملکرد مدیران نظارت داریم، مدیرانی که قوی هستند مورد تشویق قرار گرفته و به مدیران ضعیف نیز تذکرات لازم داده می‌شود.

شبستری، گفت: تلاش ما این است که مدیران با دولت همسو شده و سیاست‌های دولت را به جلو ببرند و در این مسیر همه مدیران تلاش خود را انجام می‌دهند.

شبستری ۲

در ارزیابی مدیران نگاه حذفی نداریم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه اکثر مدیران اجرایی استان توانمند هستند، اظهار کرد: ما به عملکرد مدیران نگاه می‌کنیم و با دیدگاه‌های حذفی جلو نمی‌رویم.

وی همچنین به تامین امنیت سرمایه‌گذاران در استان اشاره کرد و ادامه داد: امنیت سرمایه‌های داخلی و خارجی جزو وظایف ماست و در راستای اهداف دولت امنیت لازم را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بیشتر فراهم می‌آوریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که سرقت و طلاق از آسیب های عمده در استان هستند، گفت: در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی مصوبات ارزنده ای در خصوص کاهش این آسیب ها صورت گرفته و عملیاتی شده است.

دیدار ۳۵۰۰ نفر از مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلابمعاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی در خاتمه به دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بمناسبت ۲۹ بهمن طبق روال سال‌های گذشته امسال نیز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم در روز ۲۹ بهمن با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

عدم دیدار به استانداری مربوط نمی شود اما برنامه ها فشرده بود

سعید شبستری خیابانی، معاون امنیتی،سیاسی استانداری در نشست خبری خود به سوال خبرنگار ی مبنی بر عدم دیدار معاون اول رئیس جمهور با آیت الله شبستری در جریان سفرش به تبریز گفت: این موضوع مربوط به مجموعه استانداری نمی شود. برنامه ها خیلی فشرده بود و قرار بود دیدار در جلسه شورای اداری استان انجام پذیرد.

وی افزود: بنده شخصا پیگیر حضور نماینده ولی فقیه در جلسه شورای اداری بودم، اما آیت الله شبستری هم بدلیل فشردگی برنامه هایشان نتوانستند در این جلسه شرکت کنند.

رانندگان تاکسی، عامل تشکیل باند در توریسم درمانی

شبستری، همچنین در ادامه به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره و  اظهارکرد: اجرای طرح تحول سلامت در کشور یکی از اقدامات اساسی در بخش درمان است که تمام آحاد جامعه به خصوص بیماران صعب العلاج و خاص را تحت پوشش درمانی قرار داده و باری از دغدغه‌های ذهنی بیماران و خانواده آنان را در خصوص هزینه بیماری کاسته است.

معاون امنیتی سیاسی استاندار در خصوص توریسم درمانی و باندهای ایجاد شده اظهار داشت: برخی از رانندگان تاکسی با گروههای مختلف پزشکی ارتباط گیری کرده و از آنها برای رساندن متقاضیان و بیماران خارجی به مطب هایشان پورسانت می گیرند. این مسئله باعث ایجاد یک باند شده است.

دانشگاه علوم پزشکی تعرفه ویزیت بیماران خارجی را شفاف سازی می کند

وی افزود: از دانشگاه علوم پزشکی خواسته شده تا با شفاف سازی قیمت های ویزیت، از اینگونه تحرکات جلوگیری شود. در بیمارستان ها هم با درج هزینه خدمات درمانی، تمهیداتی برای راهنمایی بیماران خارجی بر اساس زبان های ملی آنها اجرایی شده است. البته برنامه ی منسجمی در این زمینه درحال پی ریزی است.

شهرستان شدن هوراند مصوبه ای نداشت

شبستری در خصوص چالش های امنیتی و سیاسی استان گفت: مشکلات کارگری پایان سال، جریان های ضد انقلاب و معاند نظام مهمترین چالش ها بودند که با تصمیمات مدبرانه در شورای تامین استان، این مسائل در حال حل شدن است. اما یکی از مشکلات موضوع تبدیل هوراند به شهرستان بود. بنا به ادعای مسئولین گذشته طی مصوبه ای در هیئت دولت گذشته این امر محقق شده بود. اما در واقع هیچ مصوبه ای انجام نپذیرفته بود. تنها پیش نویسی بود که برای اجرایی شدن سند قانونی نبود.

وی افزود:  اهالی ترکمانچای هم با وعده دولت قبلی درخواست تبدیل شدن به شهرستان را دارند اما با مشکلات بودجه ای، این امر شدنی نیست. در مسئله هوراند بدلیل چالش های اجتماعی و امنیتی ناچار هستیم که شهرستان شدن هوراند را به نهایت برسانیم.

برخورد با مدیرانی که در جریان تحرکات انتخاباتی واقع می شوند!

معاون امنیتی،سیاسی استاندار اظهار داشت: دولت بدون جهت گیری و گرایشات خاص، مجری بی طرف انتخابات خواهد بود. کسانی که از امروز خود را کاندیدا کرده و جلسات عمومی تشکیل می دهند، تحرکات آنها خلاف قانون بوده و ثبت و ضبط می شود و در موقع خود تقدیم ستاد انتخابات و شورای نگهبان خواهد شد. با کسانی هم که امروز در مجلس حضور داشته ولی تحرکات انتخاباتی نشان می دهند کاری نداریم. اما با مدیران اجرایی که با تحرکات انتخاباتی نمایندگان همراهی کند به شدت برخورد خواهیم کرد. مثلا بعضی از این افراد سفرها و بازدیدهایی را می روند که در طول سه سال انجام نداده اند. اگر هر مدیر اجرایی با اینگونه تحرکات همراهی کند برخورد خواهیم کرد.

با مدیر همسو و همفکر ولی متخلف تعارف نداریم

وی تصریح کرد: عزل و نصب مدیران، جزو برنامه اصلی ما نیست. ما بیشتر بر مدیران نظارت می کنیم. دیدگاه حذفی نداریم. با مدیری که تخلف کرده برخورد کرده ایم اما کار اصلی ما، عزل و نصب نیست. در حیطه کاری بنده، برای عزل و نصب ها با نمایندگان تعامل داشتیم و آنها هم با نگاه دخالت وارد نشده اند. البته ما هم اجازه ندادیم که دخالتی انجام گیرد. با مدیر همسو و همفکر ولی متخلف تعارف نداریم.اما در ارزیابی ها، برکناری در مرحله اول کار عاقلانه ای نیست.

کلی میتینگ مخالف دولت تشکیل شد اما تنش ایجاد نشد

شبستری در خصوص فضای سیاسی استان گفت: فضای سیاسی استان بهتر از استان های دیگر می باشد. در ۱۶ آذر جزو موفق ترین استان ها بودیم طوری که کلی میتینگ مخالف دولت تشکیل شد اما تنش ایجاد نشد.

به کسی که آذربایجان را آزربایجان می نویسد نباید گفت پانتورک و قومیت گرا

معاون امنیتی سیاسی استاندار درخصوص رویکرد رسانه ها در مسئله قومیت گرایی اظهار داشت: باید به صورت خیلی منطقی و عالمانه نگاه کرد.به کسی که آذربایجان را آزربایجان می نویسد نباید گفت پانتورک و قومیت گرا. شعار آذربایجان یاشاسین توهم نیست بلکه حق طبیعی شهروندان است. علاقه به منطقه مادری هم حق است. ما نباید به برخی ها بهانه بدهیم.

بنیاد ادب و فرهنگ آذربایجان بازهم در نوبت وعده و وعید

وی درخصوص فرهنگستان زبان آذری گفت: ما فرهنگستان را بسط داده و در قالبی جامع تر در نظر گرفتیم. بنیاد ادب و فرهنگ آذربایجان جامع تر از فرهنگستان بوده و در حال اجرایی شدن است. بعد از سپری شدن مراحل قانونی این بنیاد رسما افتتاح خواهد شد.

واکنش استاد رحیمی به انتفاد مطرح شده

در پایان یکی از خبرنگاران در خصوص بخشدار خسروشاه انتقادی مبنی بر غیرتخصصی و بی تجربه بودن وی مطرح کرد که با واکنش استاد رحیمی، مدیرکل سیاسی استانداری مواجه شد.

استاد رحیمی اظهار داشت: آقای الله یاری بخشدار خسروشاه سابقه عضویت در شورای شهر را دارد و از تخصص و تحصیلات کافی برخوردار است. آیا همسو بودن با دولت تدبیر به بهانه وزارت کشوری نبودن گناه است؟ آیا ما حق نداریم از کسی که ۸ سال در گوشه ای از کشور مانده بود استفاده کنیم؟

گفتنی است وزیر کشور طی دستورالعملی، به همه ی استان ها ابلاغ کرده بود که فرمانداران از مجموعه ی وزارت کشور انتخاب شوند.

انتهای خبر