نجاتی در واکنش به تغییر کاربری بنیان دیزل: در واگذاری شرکت های بزرگ دولتی تبریز به بخش خصوصی «اصل اهلیّت» رعایت نشده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: واگذاری شرکت های بزرگ دولتی تبریز در قالب اصل ۴۴ درست انجام نشده و با شکست مواجه شده است. به گزارش اعتدال پرس، حسین نجاتی با اشاره به وضعیت غیرقابل قبول شرکت های واگذار شده در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی به خبرنگاران […]

image_pdfimage_print

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: واگذاری شرکت های بزرگ دولتی تبریز در قالب اصل ۴۴ درست انجام نشده و با شکست مواجه شده است.

به گزارش اعتدال پرس، حسین نجاتی با اشاره به وضعیت غیرقابل قبول شرکت های واگذار شده در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی به خبرنگاران گفت: اکثر کارخانه هایی که به بخش خصوصی واگذار شده اند با مشکل مواجهند، چرا که به طور اصولی واگذار نشده اند و در این واگذاری ها اصل اهلیّت در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه اکثر این واحدها هم اکنون غیر فعالند، گفت: ما پروانه تولید این واحدها را ابطال نکرده ایم و باید صبر کرد تا مشکل واحدهای واگذار شده برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به بحث تغییر کاربری یکی از کارخانه بزرگ تبریز نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت این کارخانه از همان ابتدای واگذاری متوقف شد و کارگران آن به سایر واحدهای خریدار بخش خصوصی منتقل شدند.

نجاتی گفت: در بحث تغییر کاربری این شرکت هنوز چیزی مشخص نیست و هیچ درخواستی در این خصوص برای ما ارسال نشده است. تولید این کارخانه خیلی وقت است که متوقف شده است و باید سرمایه گذار بخش خصوصی با تغییر خط و به روزآوری تجهیزات تولید جدیدی را شروع می کرد که ظاهراً بنا به نداشتن صرفه اقتصادی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز پروانه این واحد باطل نشده و درخواستی در این خصوص به سازمان صنعت نرسیده است، گفت: امیدوارم مشکل این واحد و سایر واحدهای واگذار شده حل شود؛ ما نیز هر زمان آماده صدور مجوزهای لازم برای واردات ماشین آلات و… برای به روزآوری خط تولید این واحدها هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان گفت: متاسفانه در واگذاری واحدهای بزرگ آذربایجان شرقی به بخش خصوصی اصل اهلیّت رعایت نشده است و بیشتر به همین جهت شاهد بروز مشکلات حاضر در این واحدها هستیم.

منبع:نصر

انتهای خبر