چپ و راست هاشمی در دولت روحانی

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تعریف دقیقی از حزب اعتدال و توسعه داشته باشیم این حزب در دولت در کنار حزب کارگزاران تعریف می‌شود که نشان می‌دهد در دولت روحانی دست راست و چپ آقای هاشمی رفسنجانی فعال شده است.  یک عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید؛ دست راست و چپ هاشمی در دولت روحانی فعال […]

image_pdfimage_print

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تعریف دقیقی از حزب اعتدال و توسعه داشته باشیم این حزب در دولت در کنار حزب کارگزاران تعریف می‌شود که نشان می‌دهد در دولت روحانی دست راست و چپ آقای هاشمی رفسنجانی فعال شده است.

 یک عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید؛ دست راست و چپ هاشمی در دولت روحانی فعال است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آریا، محمدجواد حق‌شناس گفت: حزب اعتدال و توسعه از زمان شکل‌گیری جزو حلقه احزاب متمایل به آقای هاشمی رفسنجانی بود که موسسین این حزب هم از نزدیکان ایشان محسوب می‌شدند. چهره‌هایی چون نوبخت به عنوان چهره شاخص حزب اعتدال و توسعه در کنار چهره‌هایی چون فاطمه هاشمی از اعضای این حزب به شمار می‌روند.وی افزود: حزب اعتدال و توسعه در واقع نیروهای جریان راست هستند که اگر ما بخواهیم درباره آن تحلیلی داشته باشیم می‌توان گفت همان نسبتی که کارگزاران سازندگی با آقای هاشمی دارند این حزب هم همان نسبت را با آقای هاشمی دارد.

حق‌شناس گفت:‌ کارگزاران که قبل از سال ۱۳۷۶ می‌خواستند یک جریان میانی را شکل دهند از آنجایی که با پیروزی اصلاح‌طلبان دیدند نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند لذا وارد طیف اصلاحات شدند و عملا به جناح و دست چپ آقای هاشمی تبدیل شدند تا از این طریق بتوانند در جریان اصلاح‌طلب منویات ایشان را پیگیری کنند اما با توجه به شناختی که آقای هاشمی از فضای سیاسی کشور داشتند می‌خواستند یک دست راست هم در جریان اصولگرا داشته باشند.

به همین دلیل حزب اعتدال و توسعه با محوریت چهره‌هایی که عمدتا در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعال بودند و با حضور خانم فاطمه هاشمی و چهره‌هایی فعال در جریان متمایل به اصولگرا مانند آقایان جلالی و قاسمی فعالیت خود را ادامه دادند که البته از زمان احمدی‌نژاد این دو نفر از این حزب خارج شدند و یکی از آنها به آقای لاریجانی پیوست و دیگری هم در کنار آقای ولایتی به عضویت مجمع تشخیص درآمد تا در حزب اعتدال و توسعه حضور نداشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تعریف دقیقی از حزب اعتدال و توسعه داشته باشیم این حزب در دولت در کنار حزب کارگزاران تعریف می‌شود که نشان می‌دهد در دولت روحانی دست راست و چپ آقای هاشمی رفسنجانی فعال شده است.

 

انتهای خبر