جلسه بدون نتیجه وزیر ورزش در تبریز درباره اتفاقات تلخ بازی تراکتورسازی/ برای تکرار بازی، محدودیت‌های قانونی جهانی داریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: اشتباه‌های داوری در بازی تراکتورسازی و نفت مسجل شده است. “محمود گودرزی” که با دستور ویژه رییس‌جمهور برای بررسی اتفاقات دیدار تراکتورسازی و نفت‌تهران به همراه رییس فرداسیون فوتبال به تبریز سفر کرده است، گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری قرار بر این شد که با تمامی افرادی که در […]

image_pdfimage_print

وزیر ورزش و جوانان گفت: اشتباه‌های داوری در بازی تراکتورسازی و نفت مسجل شده است.

“محمود گودرزی” که با دستور ویژه رییس‌جمهور برای بررسی اتفاقات دیدار تراکتورسازی و نفت‌تهران به همراه رییس فرداسیون فوتبال به تبریز سفر کرده است، گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری قرار بر این شد که با تمامی افرادی که در بازی تراکتور و نفت دخیل بوده‌اند، جلسه‌ای منعقد و اتفاقات را بررسی کنیم.

وی در خصوص حواشی مطرح شده در خصوص بازی آخر تراکتورسازی در لیگ برتر خاطرنشان کرد: مجموعه دوستان بر این نظر بودند که در بحث‌های داوری اشتباهاتی رخ داده و این اشتباهات پس از بررسی‌های لازم برای ما مسجل شده است و تصمیم گرفتیم که تنبیه‌های لازم را در خصوص خاطیان انجام دهیم و باید این روند برای آینده تصحیح شود و بدیهی است که نسبت به اتفاقاتی که افتاده، تنبیهی در نظر گرفته شود.

جلسه بررسی وضعیت تراکتورسازی با حضور وزیر ورزش و جوانان در تبریز

وزیر ورش و جوانان اظهار کرد: این بازی باید به لحاظ فنی، اجرایی و مدیریتی بایستی همه موارد را بررسی کنیم. در خصوص مسایل فنی باید تمامی جوانب را مورد تحلیل قرار داده و عملکرد تیم‌ها بررسی شود. از لحاظ اجرایی هم بایستی باید ببینیم مسئولان چه کار کرده‌اند و با آن‌ها آشنا شویم. از لحاظ مدیریتی هم اگر قصوری بوده یا سهل‌انگاری انجام گرفته و یا احیاناً تعمداً اقدامی صورت گرفته باشد، مورد بررسی همه جانبه قرار گرفته و نتایج در اختیار رییس جمهور محترم قرار می‌گیرد که نهایتاً تصمیم مقتضی از طریق رییس جمهور اتخاذ و به همگان اعلام شود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود ارتباطات در دقایق پایانی بازی قطع شده بود، گفت: با استعلامی که از وزارت ارتباطات گرفتیم، در روز برگزاری مسابقه از ساعت یک بعداز ظهر تا ۱۲ شب هیچ‌گونه قطعی در تلفن‌ها وجود نداشته و این موضوع از پرینت‌هایی که استاندار محترم آذربایجان‌شرقی در جلسه امروز ارائه کردند قابل تأیید است، اما ممکن است به دلیل حجم بالای مکالمات اختلالاتی وجود داشته باشد اما هیچ‌گونه عمدی در این قضیه وجود نداشت.

وی افزود: فقط در حال حاضر مشکلات داوری در این مسابقه برای ما مسجل شده و فدراسیون برای برخورد با خاطیان رای صادر خواهد کرد.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود اتفاقات این بازی از پیش تعیین شده بود، اظهار کرد: دوستان عموماً باورشان بر این است که نگاه‌های سیاسی در این رابطه سازنده نیست و به نظر من باید سیاسیون کمی مردمی‌تر به قضیه نگاه کنند و از اظهار مطالبی که بار حقوقی دارد، اجتناب کنند.

وی گفت: اینکه اتفاقات این مسابقه از پیش تعیین شده بود توهمی بیش نیست و همه ما نگاه ملی به قضیه داریم و این موضوع موجب می‌شود که با درایت بیشتری تصمیم بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه آیا معلوم شده چه کسی برای نخستین بار شایعه تساوی سپاهان در بازی همزمان را اعلام کرده، افزود: گزارش رسمی و قطعی به دست ما نرسیده و با ابهام نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. دوستان همچنان در حال بررسی موضوع هستند و شاید در بلندمدت به نتیجه برسند اما به نظرم اینکه یک مربی با توجه به جو ورزشگاه تصمیم‌گیری کند رفتار غیرحرفه‌ای و غیرفنی است و باید مسائل درون تیمی تراکتور نیز ریشه‌یابی شود.

 وی با اعلام اینکه اگر حقی ضایع شده باشد استیفا می‌شود، بیان کرد: همه جای ایران سرای ماست، چه آذربایجان باشد، چه تهران و حتی اگر اصفهان باشد؛ ما دنبال استیفای حق هستیم. تراکتورسازی تیم و باشگاه بزرگی است، این تیم جزو سرمایه‌های ماست و در بین بهترین‌های آسیا جای دارد، باید این باشگاه حفظ و تقویت شود.

گودرزی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم استیفای حق بکنیم، در حال بررس هستیم که خدایی نکرده تصمیمی عجولانه و غیر منطقی اتخاذ نشود و بتوانیم در هر سه بُعدی که اعلام کردم به طور همه جانبه مسایل را بررسی نماییم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا لیگ برتر فوتبال کشور ما پاک به پایان رسید، تأکید کرد: فوتبال مسایل خاص خود را دارد و در جریان مسابقه و رقابت مشکلاتی پیش می‌آید. ما باید فوتبال را پاک کنیم و این رشته ورزشی را از این اتفاقات و شائبه‌ها تهی کنیم، به نظر من لیگ چهاردهم فوتبال خوب و زیبا به پایان نرسید. می‌بایست لیگ بهتر از این‌ها به پایان برسد، جامعه‌‎ی ما جامعه‌ای فرهنگی است و باید فوتبال‌مان هم تؤامان با این فرهنگ و داعیه‌ی فرهنگی که داریم، باشد.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: اتفاقاتی در پایان لیگ افتاد و کسی نمی‌تواند منکر این اتفاقات باشد، در حال بررسی تمامی مسایل رخ داده هستیم و نباید در حالی تصمیم بگیریم که شک و تردید بر آن سایه دارد. باید مسایل کاملاً برای‌مان روشن و واضح گردد تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم، به همین منظور به همراهی مدیران ارشد وزارتخانه و فدراسیون فوتبال به تبریز آمده‌ایم تا در حضور استاندار و دیگر مسئولان موضوع را بررسی و به هیئت دولت گزارش دهیم.

گودرزی در خصوص اینکه آیا امکان تکرار بازی وجود دارد، یا خیر متذکر شد: هر امکانی وجود دارد و اتفاقاً امکان تکرار بازی را هم بررسی کرده‌ایم. البته محدودیت‌های قانونی جهانی داریم که اگر بخواهد بازی تکرار شود، به کل فوتبال و حتی تیم تراکتورسازی نیز ضرر وارد کند، یعنی با این کار امکان دارد سهمیه‌های خود را از دست بدهیم و نتوانیم برون‌مرزی فعالیت کنیم.

وی اضافه کرد: نباید راضی شویم که به زیان فوتبال کشورمان و هکذا فوتبال تبریز، تراکتورسازی و دیگر تیم‌هایمان عمل کنیم، که خدایی نکرده منجر به آسیب نهایی به فوتبال کشورمان شود. به این جهت تأکیدم این است که از پیش‌داوری پرهیز کنیم و در فضای منطقی تمامی جوانب را بررسی کنیم تا احیاناً اگر حقی ضایع شده باشد، آن‌را استیفا کنیم.

گفتنی است، در این جلسه استاندار آذربایجان شرقی به همراه نصرالله سجادی معاون قهرمانی ، کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ، اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال ، حسنی خو مدیر کل حراست، سردار کریمیان رئیس هیئت مدیره تراکتورسازی و تنی چند از کارشناسان و مسئولان استان حضور داشتند.

انتهای خبر