واکنش معاون استاندار به انتقادات کلانتری: این سخنان، تشویش اذهان عمومی و دور از شأن یک مسوول ارشد کشوری است!/ وضعیت کنونی دریاچه ارومیه نتیجه سوء عملکرد مدیران گذشته است که امروز مدعی هستند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در واکنشی به انتقادات اخیر کلانتری، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: دلسرد کردن مدیران استانی که شبانه روز در رستای تامین رویکردهای دولت تدبیر و امید تلاش می کنند دور از شأن یک مسوول ارشد کشوری است! مهندس محمدصادق پورمهدی با اشاره به اظهارات انتقادآمیز و تند عیسی کلانتری در […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در واکنشی به انتقادات اخیر کلانتری، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: دلسرد کردن مدیران استانی که شبانه روز در رستای تامین رویکردهای دولت تدبیر و امید تلاش می کنند دور از شأن یک مسوول ارشد کشوری است!

مهندس محمدصادق پورمهدی با اشاره به اظهارات انتقادآمیز و تند عیسی کلانتری در جلسه هفته گذشته هم‌اندیشی دریاچه ارومیه در تبریز مبنی بر کم کاری مسوولان اجرایی ارشد آذربایجان‌ شرقی در در پیشبرد برنامه‌های احیای دریاچه، اظهار داشت: اطلاعات دکتر کلانتری در این مورد کامل نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایحان شرقی  با دفاع از عملکرد مدیران استان در راستای احیای دریاچه ارومیه ، گفت: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه نتیجه سوء عملکرد مدیران گذشته است و کسانی که امروز مدعی هستند خود زمانی مسوول بودند.

وی افزود : برخلاف گفته های ایشان در سال گذشته  مدیران و دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی بیش از ده ها برابر اعتبارات تخصیصی دریاچه ارومیه برای احیا این دریاچه کار کردند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، محمد صادق پورمهدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان اظهار کرد:  سال گذشته برای ساماندهی، احیا و حتی تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه اعتباری در حدود880 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود ولی فقط 400 میلیارد آن برای اجرای 20 پروژه، به استان پرداخت شده است.

وی گفت: ما تاکنون برای بحث دریاچه ارومیه بیش از 800 میلیارد ریال از اعتبارات مختلف استانی، هزینه کرده ایم.

پور مهدی با بیان اینکه تاکنون با گذشت شش ماه از سال، هنوز اعتباری برای احیای دریاچه به استان پرداخت نشده است و ابلاغ آن از اوایل هفته گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: سیه رو شود هر که در او غش باشد!.

وی تصریح کرد: امسال 4160 میلیارد ریال برای احیای دریاچه به آذربایجان شرقی، اعتبار در نظر گرفته شده است که هفته گذشته فقط 1650 میلیارد ریال ابلاغ شده است. 1300 میلیارد ریال از این اعتبار برای انتقال فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اعتبارات 20 پروژه فعال در حوزه احیای دریاچه ارومیه گفت: باید تمامی دستگاه های مسئول در این حوزه، فعالیت های خود را در روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری منعکس کرده و مردم را از روند آخرین فعالیت های خود آگاه سازند.

وی احیای دریاچه ارومیه را یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید و مدیریت استان عنوان کرد و گفت: سخنرانی های برخی از مسئولان، به جز تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم نتیجه ای را در پی ندارد.

پورمهدی گفت: به جز اعتبارات مصوب دولتی و استانی،  شرکت شهرک های صنعتی استان را موظف کرده ایم که بیش از چند صد میلیارد ریال برای طرح انتقال پساب از فاضلاب سهند به دریاچه ارومیه منتقل شود.

وی ابراز کرد: اگر بتوانیم از تبریز 100 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل کنیم خواهیم توانست دریاچه را تا حد زیادی احیا کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از بحران کم آبی به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات و دغدغه های کشور نام برد و گفت: جلسات کشوری و استانی شورای حفاظت از منابع آبی به صورت مستمر برگزار می شود.

 وی افزود: بحث دریاچه ارومیه، مشکلات این حوزه را در استان دوچندان کرده است.

وی از فرمانداران شهرستان های استان بخصوص فرماندارن شهرستان های حوزه دریاچه ارومیه خواست که جلسات شورای حفاظت از منابع آبی را به صورت مستمر تشکیل داده و سیاست های لازم برای برخورد قانونی با متخلفین را اتخاذ کنند.

 پورمهدی با انتقاد از واگذاری انشعاب برای چاه های غیر مجاز ابراز کرد: نهادهای مسئول باید در حوزه پیشگیری از دزدی آب، برداشت غیر مجاز آب و آزاد سازی مسیل ها بیش از پیش فعال باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اخیرا گزارشاتی در مورد حفر چاه های غیر مجاز در کنار چاه های انسداد شده دریافت کردم که امیدوارم صحت نداشته باشد. با کسی شوخی نداریم و به شدت با افراد متخلف برخورد می کنیم، “چرا باید عملکرد و فعالیت شبانه روی مدیران دولتی با تخلف یک عده افراد سودجو زیر سوال رود؟”

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تانکرهای آب موجود در برخی اراضی کشاورزی مسیر جاده تبریز- اهر اظهار کرد: با دیدن این تانکرها، تاسف می خورم. متاسفانه تا جایی که اطلاع دارم این تانکرها متعلق به تعاونی های ادارات است. اول باید از خودمان و از ادارات دولتی، شروع کنیم و مصرف بهینه را در سرلوحه اهداف خود قرار دهیم.

وی از مسئولان مربوطه خواست تا نسبت به ادامه استقرار و یا توقف استفاده از تانکرهای آبی جاده اهر – تبریز اقدامات قانونی صورت گیرد.

پورمهدی از تمامی مسئولان خواست که با توجه به نزدیکی ایام انتخابات،  اجازه هرگونه وعده و وعیدی به مردم توسط کاندیداهای احتمالی مجلس را نداده و کوچکترین تخلفی را به ستاد انتخابات استان در معاونت سیاسی اطلاع دهند.

انتهای خبر