جنجال رد صلاحیت مدیران شهرداری و شورای شهر تبریز در انتخابات نظام مهندسی آذربایجان شرقی به دستور وزیر

رد صلاحیت برخی چهره های شاخص کاندیدای انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی، موجب اعتراض و حاشیه سازی در انتخابات بزرگترین تشکل صنفی استان شده است. به گزارش اعتدال پرس، انتخابات نظام مهندسی ساختمان که قرار است مهر ماه امسال همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز برگزار شود در این دوره به نظر می رسد […]

image_pdfimage_print

رد صلاحیت برخی چهره های شاخص کاندیدای انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی، موجب اعتراض و حاشیه سازی در انتخابات بزرگترین تشکل صنفی استان شده است.

به گزارش اعتدال پرس، انتخابات نظام مهندسی ساختمان که قرار است مهر ماه امسال همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز برگزار شود در این دوره به نظر می رسد با چالش و برخی تنش های صنفی همراه شده است.

شنیده های غیر رسمی حاکی است، پیرو نامه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد محدودیت برای شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر ها، برخی از کاندیداهای شاخص از جمله تنی چند از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تبریز که برخی نیز اعضای هیئت مدیره فعلی و برخی از نامزدهایی که ثبت نام کرده اند امکان حضور به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات را نداشته باشند.

در حال حاضر “ایرج شهین باهر” رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی که همزمان عضو شورای اسلامی شهر تبریز است ، “یعقوب هوشیار” دیگر عضو هیئت مدیره سازمان که مسئولیت شهرداری منطقه 5 تبریز را نیز عهده دار است و همچنین “رسول درسخوان” عضو شورای شهر تبریز و “عادلی شهیر” شهردار منطقه 2 تبریز که کاندیدا شده اند، حضورشان در انتخابات در هاله ای از ابهام قرار دارد و در صورت اجرایی شدن نامه وزیر راه و شهرسازی امکان کاندیداتوری و حضور در هیئت مدیره و یا بازرسی در این دوره را نخواهند داشت.

گفتنی است، برخی ها موافق عملیاتی شدن بخشنامه وزیر راه و شهرسازی هستند و معتقدند این امر مقابل فساد را می گیرد و این بخشنامه برای مشخص شدن جایگاه ناظر و مجری است و مقابله با اینکه فردی در دو سوی میز قرار گیرد که خود موجب تضاد منافع می شود. در مقابل این طیف برخی ها هم هستند که مخالف اجرایی شدن بخشنامه وزیر می باشند و معتقدند این بخشنامه اشکال شکلی و حقوقی دارد و اظهارات وزیر در این رابطه نوعی قانونگذاری محسوب می شود و در حوزه اختیارات وزیر نیست.

برخز از طیف های فعال در این دوره از انتخابات نظام مهندسی ساختمان همچنین تلاش می کنند با زیر سئوال بردن عملکرد هیئت مدیره فعلی سازمان به نوعی پرونده های رنگینی برای آنان دست و پا کنند و از ابزارهای مختلف برای بیان دیدگاه های خود بهره می گیرند اگرچه هنوز هیچ یک از دستگاه های نظارتی استان در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

شبکه های مختلف اجتماعی از جمله تلگرام این روزهای میزبان اتاق های مذاکره و مشاجره ای است که موضوع انتخابات سازمان را انتخاب کرده اند و طیف های مختلف به بیان دیدگاه های خود می پردازند.

با وجود اینکه هنوز تاریخ دقیق اعلام اسامی رد صلاحیت شدگان اعلام نشده است ولی با توجه به جو حاکم بر وزارت راه و شهرسازی به نظر می رسد بخشنامه وزیر راه و شهرسازی عملیاتی خواهد شد و در این صورت امکان حضور بسیاری از شهرداران، اعضای شورای شهر و مدیران راه و شهرسازی در انتخابات به عنوان کاندیدا فراهم نشود.

انتهای خبر