در سفر ناطق نوری به تبریز چه گذشت؟/ از برنامه های اعلام نشده تا صعود به قله سهند و سخنرانی در کنگره شهریار

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ناطق‌نوری، که برای سفری دو روزه به آذربایجان‌شرقی آمده است، در بدو ورود به استان به مراغه رفت. به گزارش اعتدال پرس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از امروز سفر دو روزه خود به استان آذربایجان‌شرقی را آغاز کرد. ناطق‌نوری که صبح امروز از طریق زمینی وارد شهر مراغه […]

image_pdfimage_print

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ناطق‌نوری، که برای سفری دو روزه به آذربایجان‌شرقی آمده است، در بدو ورود به استان به مراغه رفت.

به گزارش اعتدال پرس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از امروز سفر دو روزه خود به استان آذربایجان‌شرقی را آغاز کرد.

ناطق‌نوری که صبح امروز از طریق زمینی وارد شهر مراغه شد، مورد استقبال معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی و امام جمعه مراغه و نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در خبرگان رهبری و مسئولان محلی قرار گرفت.

وی در ابتدای برنامه های خود، به کوهنوردی پرداخت و به قله جام در کوه 3 هزار و 710 متری سهند صعود کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس عصر امروز در شورای اداری شهرستان مراغه حضور پیدا کرده و در جمع مدیران حاضر درباره انتخابات آینده مجلس و مذاکرات هسته‌ای و برجام سخنانی را ایراد کرد.

وی همچنین امشب وارد شهر تبریز شد تا در چند برنامه و سخنرانی شرکت کند.

طبق برنامه‌ اعلامی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری مشاور و رئیس‌دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام میهمان ویژه کنگره بین‌المللی دینی و فرهنگی استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز است و فردا در این کنگره بین‌المللی سخنرانی می‌کند.

وی عصر فردا نیز در استانداری در جمع روحانیون منتخب استان آذربایجان‌شرقی به سخنرانی می‌پردازد.

حضور در مقبرةالشعرا تبریز و سر مزار استاد شهریار به مناسبت سالگرد استاد شهریار حاضر می‌شود و بازدید از موزه قاجار و مشروطه و حضور در خانه یکی از خانواده‌های شهدای تبریز از دیگر برنامه‌های ناطق‌نوری در روز دو سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی در تبریز است.

در سن 72 سالگی قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس را ندارم

براساس این گزارش،حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری عضر امروز در جمع مدیران شهرستان مراغه اظهار داشت: اگر نمایندگان مجلس آینده عاقل متدین و معتدل باشند مجلس آینده  مجلسی به‌روز، خوب و شاد خواهند بود.

وی با بیان اینکه در سن 72 سالگی قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را ندارد، افزود: حالا نوبت جوانان است که با تجربه ما و خلاقیت خود کشور را اداره کنند.

ناطق‌نوری گفت: برای مسئولیت‌پذیری رجال سیاسی یک عمری تعریف شده است، این عمر که تمام شد باید به اتاق فکر برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: هر چه نوآوری، خلاقیت و ابتکار بوده ما زدیم، بهتر است از این پس جوانان سرکار بیایند با تجربه ما و خلاقیت و نشاط جدید کشور را اداره کنند.

وی اضافه کرد: نسل اول انقلاب باید به اتاق فکر بروند و با نیروسازی از نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب اداره کشور را بدست آنها بسپارند.

ناطق نوری گفت: در انتخابات قبل عقلای تمام گروه‌ها برای حضور من در انتخابات آمدند ولی من نیامدم.

با چیزی و کسی قهر نیستیم و کاندیدای من از اول دکتر روحانی بوده است

وی افزود: سیاست و دیانت ما یکی است و ما در صحنه سیاسی با نشاط حضور دارم و با چیزی و کسی قهر نیستیم و کاندیدای من از اول دکتر روحانی بوده است.

سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: حجت‌اسلام والمسلمین ناطق‌نوری به دعوت استاندار برای شرکت در کنگره بین‌المللی شهریار به آذربایجان شرقی سفر کرده‌اند.

وی افزود: در این سفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و اقتصادی این شهرستان آشنا شدند.

تاکید بر احیای رصدخانه مراغه

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر احیای رصدخانه تاریخی مراغه تاکید کرد.

مهدی دواتگری افزود: این اثر تاریخی با شهرت جهانی 800 ساله در بدترین وضعیت بسر می‌برد و لازم است نسبت به مرمت و بازسازی این اثر اهتمام جدی شود.

مهدی ظفری فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: مراغه در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: خواسته و آرزوی اصلی مردم این مراغه احیای دوباره رصدخانه تاریخی خواجه نصیر‌الدین طوسی در این شهر است.

ظفری گفت: رصد خانه تاریخی مراغه هویت و شناسنامه نجومی مراغه آذربایجان و ایران است.

انتهای خبر