“آیت‌‌ الله‌ خزعلی” دار فانی را وداع گفت

آیت الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس بنیاد غدیر و از تدوین کنندگان قانون اساسی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت. به گزارش اعتدال پرس، آیت الله ابوالقاسم خزغلی عضو مجلس خبرگان رهبری و از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت. ابوالقاسم خزعلی […]

image_pdfimage_print

آیت الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس بنیاد غدیر و از تدوین کنندگان قانون اساسی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش اعتدال پرس، آیت الله ابوالقاسم خزغلی عضو مجلس خبرگان رهبری و از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.

ابوالقاسم خزعلی (زادهٔ اول فروردین ۱۳۰۴ ـ بروجرد) از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی (نماینده سمنان در مجلس خبرگان قانون اساسی)، عضو سابق شورای نگهبان برای ۲۰ سال، عضو مجلس خبرگان رهبری از ابتدا تا زمان حیات و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر بود.

وی تحصیل علوم دینی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد؛ صرف و نحو را نزد علی‌اکبر دامغانی فرا گرفت و کتاب مغنی اللبیب را نزد محقق قوچانی خواند. معالم، لمعه و قوانین را نزد سید احمد یزدی آموخت و رسائل، مکاسب و کفایه را نزد هاشم قزوینی و بخشی از کفایه را نیز نزد مجتبی قزوینی فرا گرفت.

او پس از آن راهی قم شد و در درس خارج فقه سید حسین طباطبائی بروجردی و خارج اصول سید روح‌الله خمینی حضور پیدا کرد. وی همچنین مدتی در محضر محمدتقی بهجت تلمذ کرده است. در بخش فلسفه، اشارات را نزد جواد خندق‌آبادی تهرانی خواند و در درس منظومه و اسفار سید محمدحسین طباطبایی حاضر شد.

تنها اثری که از وی به چاپ رسیده، تفسیر سوره فاتحة الکتاب نام دارد.

انتهای خبر