درخواست معاون استاندار برای بازنگری در مسئولیتهای شوراها: وطیفه شورا سفارش استخدام اطرافیان خود نیست/ انتقاد تند حاجی چور به پورمهدی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت : وظیفه شورا دخالت در امور شهرداری و یا سفارس برای استخدام اطرافیان خود نیست بلکه کمک به توسعه پایدار و تلاش برای تقویت مدیریت شهری است. به گزارش اعتدال پرس، محمدصادق پورمهدی در همایش روسای شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی که توام با تنش لفظی حاجی پور، رئیس شورای اسلامی استان با وی بود، از اینکه برخی از اعضای شوراهای اسلامی

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت : وظیفه شورا دخالت در امور شهرداری و یا سفارس برای استخدام اطرافیان خود نیست بلکه کمک به توسعه پایدار و تلاش برای تقویت مدیریت شهری است.

به گزارش اعتدال پرس، محمدصادق پورمهدی در همایش روسای شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی که توام با تنش لفظی حاجی پور، رئیس شورای اسلامی استان با وی بود، از اینکه برخی از اعضای شوراهای اسلامی به جای اهتمام به وظایف اصلی در تلاش برای اسنخدام اطرافیان خود و یا در فکر سفر های خارجی هستند ابراز تاسف کرد و خواستار بازنگری و مهندسی مجدد در وظایف و مسوولیت های شوراها را شد.

ویدر این همایش که با موضوع بررسی قانون تشکیلات و ظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری تبریز برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع شوراها در اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح کرد : شوراهای اسلامی با اهداف بلند و در راستای تامین نیازهای محلی و تقویت مدیریت شهری تاسیس شدند و نباید خروجی آن به گونه ی باشد که خدای ناکرده موجب نارضایتی مردم شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد : این برازنده شورا نیست که برخی از اعضا آن به جای تلاش برای حل و فصل مشکلات مردم و شهر و روستا در تلاش برای سفارش استخدام این و آن باشد و یا در وظایف شهردار دخالت کند .

پورمهدی تصریح کرد : اگر چه اعضا شوراها با رای مردم انتخاب می شوند اما در منظر عمومی همه ما را منتسب به دولت می دانند و در مورد رفتار و عملکرد ماا قضاوت می کنند.

وی افزود : امروز زمان آن فرا رسیده که یک بازنگری و مهندسی مجدد در باره عملکردمان داشته باشیم و ببینیم چه کارهایی را باید انجام می دادیم که نداده ایم و یا چه کارهایی را انجام داده ایم که در وظایف قانونی ما نبوده است .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاظر نشان کرد : ما از جایگاه قانونی به طور مرتب کارکردهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان را رصد می کنیم اما معتقدیم که بهترین ناظر خود شما و مردم هستند.

وی در پایان با قدردانی از تلاش های انجام شده توسط شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان از آنان خواست با کارکردهای درست و اصولی و در مسیر قانون رای مردم را پاس بدارند و خدمات ماندگار از خود به یادگار بگذارند.حاجی پور

حاجی پور: سفارش برای استخدام اطرافیان غیرقانونی نیست

به دنبال سخنان صریح و انتقادات مطرح شده از سوی معاون عمرانی استاندار، احتشام حاجی پور، عضو شورای شهر تبریز و رئیس شورای اسلامی استان واکنش تندی نسبت به وی داشت.

وی در این رابطه اظهار داشت: دوستان ، بستگان ، فامیل و نیز مردم در دوران رقابت های انتخاباتی برای من زحمت کشیده اند؛ امروز وفتی برای کار و یا استخدام به من مراجعه می کنند اگر من آن ها را سفارش کنم کجای این کار غیر قانونی و غیر شرعی است.

حاجی پور افزود: فامیل و مردم از ما انتظار دارند و ما باید به خواسته های آن ها پاسخ دهیم و مشکلات آن ها را حل کنیم.

دلم برای اعضای شوراها می سوزد

وی همچنین به انتقاد از اختیارات کم و عدم تخصیص بودجه مستقل برای شوراهای اسلامی پرداخته و در اظهارنظری عجیب گفت: دلم به شدت به حال اعضا شورا می سوزد. آن ها نه بیمه دارند و نه بودجه و با هزینه خود دراین همایش حاضر شده اند.

این عضو شورای شهر تبریز از بررسی مصوبات شورها توسط فرمانداری ها انتقاد کرده این روند را سپردن اختیارات شورا به دست دیگران دانست.

وی در پایان خواستار ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی شد.

انتهای خبر