ناپدید شدن یکی از زائران آذربایجان شرقی در حادثه منا/ آخرین وضعیت زائران آذربایجان شرقی اعلام شد

امیر روحی ملکی مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: زائران این استان امروز اعمال خود را به راحتی انجام دادند و برای ادامه اعمال و مناسک حج آماده می شوند. به گزارش اعتدال پرس، امیر روحی ملکی ظهر امروز در گفتگوی تلفنی از مکه معظمه از سلامتی کامل زائران استان سخن […]

image_pdfimage_print

امیر روحی ملکی مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: زائران این استان امروز اعمال خود را به راحتی انجام دادند و برای ادامه اعمال و مناسک حج آماده می شوند.

به گزارش اعتدال پرس، امیر روحی ملکی ظهر امروز در گفتگوی تلفنی از مکه معظمه از سلامتی کامل زائران استان سخن گفت و افزود : در حادثه منا زائری از استان آذربایجان شرقی آسیب ندیده و تنها یک نفر مفقود شده که پیگیری های لازم برای جستجوی وی در حال انجام است.

وی گفت: در بین 133جان باخته هموطن در رمی جمرات صحرای سرزمین منا زایری از آذربایجان شرقی وجود ندارد.

امیر روحی ملکی تاکید کرد : زائران استان آذربایجان شرقی امروز اعمال خود را به راحتی انجام دادند و برای ادامه اعمال و مناسک حج آماده می شوند.

وی زمان بازگشت اولین گروه از حجاج استان را هفتم مهرماه اعلام کرد وافزود : حاجیان آذربایجان شرقی پس از 37 تا 39 روز اقامت در سرزمین وحی و انجام مناسک حج با 9 پرواز از هفتم تا دوازدهم شهریور از طریق فرودگاه جده و شرکت هواپیمایی سعودی به تبریز باز می گردند.

جانشین مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی هم در گفتگو با ایرنا گفت : حاجیان استان در فاجعه رمی جمرات در صحرای سرزمین منی جان باخته ندارند .
حسن تقی زاده جمعه شب اظهار کرد : متاسفانه در این حادثه 131 تن از هموطنان کشته و 85 نفر زخمی شده اند .
وی افزود : تا کنون یک نفر از حاجیان مرد آذربایجان شرقی هم به چادر خود مراجعه نکرده است .

امسال سه هزار و 330 زایر از آذربایجان شرقی به سرزمین وحی مشرف شدند .

درحادثه مرگبار که صبح دیروز در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد تاکنون حدود2000 نفر از زایران خانه خدا کشته و حدود یکهزار و 500 نفر مجروح شدند که در این میان 133 کشته و 75مجروح از هموطنان ایرانی هستند.

انتهای خبر