تکمیلی: اسامی زائرین جانباخته آذربایجان شرقی در حج منتشر شد/ ابهام در اعلام مرگ مفقودین و آمار نهایی

سازمان حج و زیارت ایران، اسامی نهایی حجاج جانباخته فاجعه منا را اعلام کرد که در میان این اسامی نام سه زایر از آذربایجان شرقی به چشم می خورد و این در حالی است که رئیس حج و زیارت استان آمار متفاوتی از حجاج فوت شده استان اعلام کرده است. به گزارش اعتدال پرس، بر […]

image_pdfimage_print

سازمان حج و زیارت ایران، اسامی نهایی حجاج جانباخته فاجعه منا را اعلام کرد که در میان این اسامی نام سه زایر از آذربایجان شرقی به چشم می خورد و این در حالی است که رئیس حج و زیارت استان آمار متفاوتی از حجاج فوت شده استان اعلام کرده است.

به گزارش اعتدال پرس، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور؛ محمد حسین خجسته فرزند محمد صادق با شماره کاروان 11176 ، حسین نورانی فرزند اسداله با شماره کاروان 11258 از استان آذربایجان شرقی جزو شهدای این فاجعه هستند.

همچنین نام مداح جوان تبریزی محمد رضا جلالی خیرآباد فرزند حسین اعزامی از کاروان شماره 17775 تهران که پیش از این نام اش در زمره مفقود شدگان بود، امروز در لیست شهیدان این حادثه آمد.

گزارش اعتدال حاکی است، انتشار اسامی فوق در حالی است که روحی ملکی مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از مکه گفت: یک نفر از زایران اعزامی از استان در حادثه سقوط جرثقیل ، یک نفر در فاجعه منا و یک نفر هم با مرگ طبیعی فوت کرده است.

گفتنی است، خانم مریم آل طه بناب از کاروان 11266 ، دیگر زائر جان باخته اعزامی از استان است که در جریان سقوط جرثقیل در مکه، هفته گذشته فوت کرده بود.

پیش از این اعلام شده بود که یک نفر از شهروندان تبریزی بنام جلالی در لیست مفقودین فاجعه منا حضور دارد که با اعلام اسامی کشته شدگان و انتشار نام وی، مشخص شد تعداد درگذشتگان تبریزی این حادثه سه نفر است. اعلام خبر فوت مرحوم جلالی در حالی است که گفته می شود وی در زمان سانحه با خانواده تماس گرفته و از سلامتی خود خبر داده بود ولی بالافاصله بعد از آن دیگر خبری از وی نشد تا اینکه نام اش در بین کشته شدگان این حادثه غم بار آمد.

گفتنی است، اگر چه نام اسامی نهایی کشته شدگان این حادثه ذکر شد ولی در خصوص اینکه آیا پیکر این شهدا تشخیص هویت و رویت شده یا به طریق دیگر محرز شده، جزئیات اعلام نشده است.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی درباره تحویل جنازه زائران جان باخته ایرانی در حادثه غمبار منا هم گفت بر اساس مذاکرات عصر دیروز وزیر بهداشت ایران با همتای عربستانی و رایزنهای وی در جده مقرر شده است جنازه همه زائران کشته شده در این حادثه به کشورمان تحویل داده شود.

امسال 3330 نفر از آذربایجان شرقی به حج تمتع مشرف شده بودند.
کار بازگشت حجاج این استان از هفتم مهر آغاز شده است و تا 12 مهر ادامه دارد.

* تصویر منتشره مربوط به مرحوم جلالی است که یک روز قبل از حادثه منا، در کنار نماینده تبریز در مجلس و شهردار کلانشهر تبریز گرفته شده است.

انتهای خبر