حسن نژاد، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ارسال نامه ۴ وزیر اقتصادی به رئیس جمهور یک کار هماهنگ شده بود/چرا باید این نامه در اختیار رسانه ها قرار بگیرد؟

حسن نژاد گفت: چرا باید وزیری به روحانی نامه بنویسد، مگر وزرای کابینه به آقای رئیس جمهور دسترسی ندارند که برای وی نامه نگاری کنند؟! و البته چرا باید این نامه در اختیار رسانه ها قرار بگیرد؟ به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد حسن نژاد با اشاره به نامه ۴ وزیر اقتصادی به روحانی مبنی بر وجود […]

image_pdfimage_print

حسن نژاد گفت: چرا باید وزیری به روحانی نامه بنویسد، مگر وزرای کابینه به آقای رئیس جمهور دسترسی ندارند که برای وی نامه نگاری کنند؟! و البته چرا باید این نامه در اختیار رسانه ها قرار بگیرد؟

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد حسن نژاد با اشاره به نامه ۴ وزیر اقتصادی به روحانی مبنی بر وجود رکود در کشور، اظهار کرد: ارسال نامه از سوی ۴ وزیر اقتصادی به رئیس جمهور مشکوک است. چرا باید وزیری به روحانی نامه بنویسد، مگر وزرای کابینه به آقای رئیس جمهور دسترسی ندارند که برای وی نامه نگاری کنند؟! و البته چرا باید این نامه در اختیار رسانه ها قرار بگیرد؟

وی با بیان اینکه احساس من این است که انتشار این نامه یک کار هماهنگ شده است، گفت: همه می دانیم که باید به زودی از رکود خارج شویم و خارج شدن از رکود هم وابسته به شرایطی از جمله، ابلاغ وام ۱۰۰ میلیونی مسکن، کاهش نرخ سود بانکی، کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک و…؛ همه این عوامل باعث می شوند که ما از رکود خارج شویم.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من رئیس جمهور به وزرا گفته است به من نامه بنویسید که رکود موجود عن قریب است که به بحران تبدیل شود و من هم پیرو نامه شما یک دستور بدهم و فردا هم که از رکود خارج شدیم این خروج از رکود منتسب به دستور من شود!

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظریه دومی که مطرح است این می باشد که هم اکنون دولت احساس می کند در بحث مذاکرات هسته ای و سیاست خارجه موفق شده است، اما در مباحث اقتصادی کارنامه ای بسیار ضعیف در عرض این دو سال دارد.

وی افزود: دولت احساس می کند فردا روزی که برجام تصویب شود، گشایشات خواهد بود و کشور از رکود خارج می شود، بنابراین روحانی می تواند بگوید در عرض این دو سال ما در حال تلاش بودیم تا از کشور را از رکود خارج کنیم، اما برجام نمی گذاشت و نشانه اش هم نامه ۴ وزیر اقتصادی کابینه بود که در حال ورود به بحران بودیم و اگر برجام و مذاکرات نبود ما در این بحران دست و پا می زدیم و الان هم که مذاکرات به ثمر نشسته است، خوشبختیم!

این نماینده مجلس نهم ابراز کرد: یعنی در واقع می خواهند موفقیت سیاست خارجه را گره بزنند به اقتصاد و اگر فردا روزی منتقدان بگویند که دولت شما فقط در عرصه سیاست خارجه فعالیت می کرد و کاری با اقتصاد نداشت، رئیس جمهور بگوید که اقتصاد وابسته به سیاست خارجه بود و من توانستم با مذاکرات هسته ای رونق اقتصادی را نیز به دست بیاورم.

وی در ادامه سخنان خود به گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز اشاره کرده و اذعان کرد: برجام حالت صفر و یکی برای ما دارد. یک موافقت نامه ایران است که طرف مقابل نیز آن را امضا کرده است. مجلس ایران نیز یا باید این را کاملا تصویب و یا به طور کامل آن را رد نماید و خودمان را نباید گول بزنیم، تصحیحی در این متن در کار نیست.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: هم اکنون مجلس قانونی را می خواهد تصویب نماید که طبق این قانون دولت مردان برجام را اجرایی نمایند ولی اگر دیدند طرف های غربی و آمریکایی دبه می کنند این ها نیز همانگونه عمل نمایند.

وی در پایان گفت: چیزی که مجلس تصویب می کند اصلاً ربطی به برجام ندارد و بندی از برجام را ضابطه نمی نماید.

منبع: آناج

انتهای خبر