یک مقام قضایی خبر داد:

نیروگاه حرارتی تبریز پلمپ شد/ همزمان با اعلام پلمپ نیروگاه، تبریز در خاموشی فرو رفت!

یک مقام قضایی گفت: فعالیت نیروگاه حرارتی تبریز از ۲۵ مهرماه به دلایل آلایندگی زیست محیطی متوقف شد. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، نادر نجد رئیس حوزه قضائی بخش خسروشاه با اعلام این خبر افزود: استفاده نیروگاه از مازوت خلاف قانون و مصوبه کمیسیون انرژی است […]

image_pdfimage_print

یک مقام قضایی گفت: فعالیت نیروگاه حرارتی تبریز از ۲۵ مهرماه به دلایل آلایندگی زیست محیطی متوقف شد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، نادر نجد رئیس حوزه قضائی بخش خسروشاه با اعلام این خبر افزود: استفاده نیروگاه از مازوت خلاف قانون و مصوبه کمیسیون انرژی است و مازوت استفاده‌ شده در نیروگاه حرارتی تبریز به جای گاز، باعث تشدید آلودگی هوا و نیز تأثیرات سوء بر محصولات کشاورزی شده و مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: افزایش استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه حرارتی تبریز، باعث بالا رفتن آلودگی هوا شده تا دوباره این نیروگاه به تنهایی مسئولیت بخش عمده افزایش آلودگی هوای شهرهایی استان همچون تبریز، خسروشهر، اسکو، ایلخچی و آذرشهر را داشته باشد.
وی تصریح کرد: این آلودگی نه تنها باعث وارد کردن خسارت به محیط زیست، خشکاندن درختان و از بین رفتن کشاورزی منطقه شده، بلکه مشکلات تنفسی زیادی را نیز برای شهروندان به وجود آورده است.

* گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) حاکی است، ساعتی پیش برق اکثر مناطق تبریز قطع و این شهر نزدیک به یک ساعت در تاریکی مطلق به سر برد.

با این شرایط، باید دید آیا نیروگاه حرارتی تبریز همچنان پلمپ خواهد ماند یا هشدار خاموشی موقت برق تبریز، وضعیت این پرونده را تغییر می دهد!

انتهای خبر