حسن نژاد: همت کم مسئولین اجرایی استان، علت عقب ماندگی آذربایجانشرقی از سایر استان ها/ عدم همکاری مسئولین شهرستان در اجرای پروژه ها با بهانه تراشی های انتخاباتی

نماینده مرند و جلفا در مجلس گفت: علت عقب ماندگی استان آذربایجان شرقی این است که مردان با همت، خیلی کم داریم در حالیکه مسئولین اجرایی استان باید با نمایندگان در مسیر همدلی و همربانی پیش روند. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد حسن نژاد  در حاشیه افتتاح آسفالت راه روستای پیراسحق شهرستان مرند ضمن […]

image_pdfimage_print
نماینده مرند و جلفا در مجلس گفت: علت عقب ماندگی استان آذربایجان شرقی این است که مردان با همت، خیلی کم داریم در حالیکه مسئولین اجرایی استان باید با نمایندگان در مسیر همدلی و همربانی پیش روند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد حسن نژاد  در حاشیه افتتاح آسفالت راه روستای پیراسحق شهرستان مرند ضمن گلایه از مسئولین شهرستانی که علی رغم دعوت در این مراسم حضور نیافته بودند، گفت: وقتی کسی را دعوت میکنند ادب ایجاب میکند که حضور بهم رسانند و یا اینکه نماینده بفرستد و اگر آنهم ممکن نبود تماس گرفته و عذر خواهی کند.

وی با ذکر این نکته که مسئولین باید به روستائیان احترام بگذارند، اظهار کرد: وظیفه دولت است که برای مردم راه احداث کرده و به مردم هدیه بدهد نه اینکه مردم خودشان جاده درست کنند و وقتی از مسئولین دعوت میکنند آنها هم نیایند که این خوی اشرافی گری است که متاسفانه گاها در مرند نیز مشاهده می شود و حتی در پایتخت نیز برخی ها به این خصلت گرفتارند در حالیکه این به اصطلاح قدرتهای ظاهری و قراردادی همیشگی نیستند.
نماینده مردم مرند و جلفا در ادامه از عقب ماندگی استان آذربایجانشرقی در بحث توسعه و عمران گلایه کرد و گفت: استان آذربایجانشرقی با وجود اینکه ۵ درصد جمعیت کشور و ۳/۵ درصد تولید ناخالص داخلی را دارد اما از متوسط درآمد کشور عقب بوده و تولید کمی را داراست.
وی ضمن مقایسه استان آذربایجانشرقی با برخی استانهای دیگر گفت: علت این عقب ماندگی این است که در این استان مسئولین اجرایی با همت خیلی کم داریم در حالیکه این مسئولین باید با نمایندگان ملت در مسیر همدلی و همربانی حرکت کنند.
حسن نژاد با اشاره به افزایش ۴۹ کیلومتری بزرگراههای شهرستان مرند در طول سه سال اخیر تصریح کرد: وای به روزیکه پروژه هایمان به دستگاههای استان واگذار شود و در استان خودمان گیر کند و بنده اطمینان دارم این همه افزایش در طول بزرگراههای شهرستان مرند اگر به خود شهرستان واگذار میشد و بنده پیگر نبودم به اینجا نمی رسید همانطور که بعضا حتی در تملک ۱۰۰ متر از مسیر جاده کاری از پیش نمی برند.
نماینده مردم مرند و جلفا افزود: متاسفانه در برخی مواقع بنده اعتباری را از تهران و وزارت جذب کرده ام اما مسئول ذیربط استانی کوتاهی کرده و زمینه برگشت پول و اعتبار را فراهم میکند.
وی گفت: بنده مسئولین کشوری را به شهرستان دعوت کرده و زمینه امتیاز گیری را فراهم میکنم اما متاسفانه برخی مسئولین اجرایی با ضعف و کوتاهی خود باعث میشوند نتیجه و امتیاز مناسب حاصل نشود و معلوم نیست آقایان کجا سیر میکنند که نمونه اخیر را در سفر دکتر شاملو رئیس طرح های هادی کشور مشاهده کردیم و علی رغم اینکه در این سفر مقرر شد هر معبری در روستاها زیرسازی و جدول گذاری شود، آسفالت گردد اما شواهد نشان میدهد آنطور که باید این امتیاز مورد استفاده قرار نگرفته است.
حسن نژاد با اشاره به تعطیلی احداث پل روگذر روستای دولت آباد گفت: مصوبه پل روگذر راه آهن در شهرستان مرند را از راه آهن اخذ کردیم اما بیش از یک سال است که برخی ها با این نیت که حسن نژاد در انتخابات رای نیاورد کاری میکنند که احداث این پل فعلا اجرایی نشود و بنده سوالم این است که حسن نژاد مگر در انتخابات قبل پل احداث کرده بود که رای آورد؟
وی افزود: آنهایی که در این پروژه سنگ اندازی میکنند خدا را در نظر بگیرند؛ اگر خدای ناکرده در این مدت یک فرد مریض یا زن باردار در ترافیک و مشکل گرفتار شود و جان خود را از دست بدهد در محضر خدا چه جوابی خواهید داشت؟
حسن نژاد در مورد جاده بناب مرند نیز گفت: برای این جاده آسفالت فراهم کرده ایم اما به جای اینکه کمک کنند تا کار انجام شود و مردم جانشان را از دست ندهند، برخی ها سنگ انداری میکنند تا اجرایی نشود و مرا بدنام کرده و خلف وعده ام را به اصطلاح اثبات کنند.
وی به عدم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مرند نیز اشاره کرد و گفت: از تهران مجوز منطقه ویژه اقتصادی را گرفته ام اما مسئولین شهرستان زمین مربوطه را فراهم نکرده اند.
نمانده مردم مرند و جلفا در مجلس همچنین از اخذ مجوز و گاها بودجه چندین طرح ارزشمند از جمله پست فشار قوی فارفار، پایگاه انتقال خون، مجتمع آموزش عالی سلامت و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی نیز خبر داد و از اینکه در طول چندین ماه و چندین سال زمین و نیازهای اولیه مناسب و مورد نیاز توسط دستگاههای اجرایی شهرستان فراهم نمی شود گلایه کرد.
وی افزود: کوتاهی ها باعث می شوند این طرح ها بتدریج به سایر شهرستانهایی که مسئولین دستگاههای اجرایی و فرماندارنشان مصر و پیگیر هستند منتقل شود همانطورکه اخیرا نیروگاه مربوطه به شهرستان دیگر استان واگذار شد و نامه نگاری بعدی ما هم تاثیر نداشت.
حسن نژاد گفت: متاسفانه در قبال این ابلاغها مسئولین اجرایی کار مناسب و موثر را انجام نداده اند و انتظار دارند کل بودجه در اول کار پرداخت شود در حالیکه باید کار را شروع کرد تا ادامه بودجه تزریق گردد و انتظار میرود رسانه های شهرستان نیز در موراد و مواقع لازم سکوت نکنند و بیشتر فعال باشند.

منبع : پیام مرند

انتهای خبر