یک ماه پس از دستگیری، سرانجام شهردار مرند عزل شد / معرفی سرپرست جدید ازسوی شورا

محمد هراسی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مرند اظهار داشت: شورای شهر مرند امروز در جلسه فوق‌العاده برای تسهیل امور شهری و نماندن کارهای مردم روی زمین و تسهیل و تسریع در رسیدگی به امور تشکیل جلسه داده و با اتفاق آرا رای به عزل هاشمی شهردار بازداشت شده داد.

image_pdfimage_print

رئیس شورای اسلامی شهر مرند گفت: شورای شهر مرند در جلسه فوق‌العاده خود با عزل هاشمی شهردار بازداشت شده، سرپرست جدید شهرداری را انتخاب کرد.

مرند

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد هراسی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مرند اظهار داشت: شورای شهر مرند امروز در جلسه فوق‌العاده برای تسهیل امور شهری و نماندن کارهای مردم روی زمین و تسهیل و تسریع در رسیدگی به امور تشکیل جلسه داده و با اتفاق آرا رای به عزل هاشمی شهردار بازداشت شده داد.

وی افزود: شورای شهر مرند در این جلسه با هشت رای از ۱۱ رای کاوه را به عنوان سرپرست شهرداری مرند انتخاب کرد.

براساس این گزارش، سیدرضا هاشمی شهردار سابق مرند به همراه تعدادی از کارکنان شهرداری در بازداشت به سر می‌برند به طوریکه تقی کرمی معاون استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص بازداشت شهردار مرند و تعدادی از کارکنان شهرداری اظهار داشت: در مورد ثابت شدن اتهام این افراد، این مراجع قضایی‌اند که تصمیم می‌گیرند.

معاون استاندار در پاسخ به سوالی در مورد نظارت فرمانداری بر عملکرد شوراها نیز گفت: فرماندار ناظر بر عملکرد شوراها و شوراها ناظر بر عملکرد شهردار هستند و ما هرجایی که لازم بود اعتراض خود را به صورت کتبی نسبت به مصوبات شوراها که مشکل داشتند ابراز کردیم و می‌کنیم.

کرمی همچنین جهت اثبات این امر مستنداتی را که دال بر نظارت فرمانداری بر مصوبات شوراها بودند را ارائه نمود و گفت: تعداد اعتراضات وارد شده بر مصوبات شوراها در زمان خدمت وی دو برابر یازده سال قبل از ایشان بوده است.

فرماندار ویژه مرند درباره شبهه‌ای که در هنگام مسافرت به اتریش و گرفتن مبلغی به عنوان حق ماموریت به وجود آمده بود اینگونه توضیح داد: به طور شفاف اعلام می‌کنم که در این سفر هزینه هواپیما و هزینه‌های اخذ ویزا به عهده شهرداری و هزینه‌های اقامت، پذیرایی، و هتل بر عهده شرکت دعوت کننده بوده است.

انتهای خبر