بودجه احیای‌دریاچه ارومیه کجا هزینه شد؟/ جدول تغییرات سطح آب دریاچه

قاضی پور با تاکید براینکه سال گذشته رقمی حدود ۷۲۲ میلیارد تومان و سال جاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده شده است، افزود: سوال ما این است این میزان اعتبارات درکجا هزینه می شود که هیچ عایدی برای این دریاچه ندارد.

image_pdfimage_print

نماینده مردم ارومیه در مجلس، با انتقاد از کاهش شدید ارتفاع آب دریاچه ارومیه، گفت: با وجود تزریق بودجه سالانه برای احیای این دریاچه شاهد اوج گیری روند خشک شدن آن در طی سال های اخیر هستیم.

 به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، نادر قاضی پور درگفت وگویی با انتقاد از کاهش شدید ارتفاع آب دریاچه ارومیه، گفت:روند کاهش آب دریاچه ارومیه از سال ۱۳۴۶ تاکنون آغاز و ادامه دارد.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برای احیای دریاچه ارومیه تاکنون همایش ها و نشست های بسیاری برگزار شده است،تصریح کرد:بیشترین میزان کاهش آب دریاچه ارومیه در طی سال ۱۳۷۴ و کمترین میزان آن در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: کاهش آب دریاچه ارومیه در سال جاری۴۰ سانتی متر نسبت به سال گذشته بوده است.

قاضی پور با تاکید براینکه سال گذشته رقمی در حدود ۷۲۲ میلیارد تومان و سال جاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده شده است،افزود: سوال ما این است این میزان اعتبارات درکجا هزینه می شود که هیچ عایدی برای این دریاچه ندارد.

وی با بیان اینکه باید محل هزینه کرد بودجه های اختصاص داده شده برای احیای دریاچه ارومیه مشخص شود، گفت: بارها گفته ایم که همایش و برگزاری نشست دردی از دریاچه ارومیه دوا نخواهد کرد.

در همین راستا نموداری از سیر کاهش آب دریاچه ارومیه در طی سال های گذشته را در ذیل مشاهده می کنید:

انتهای خبر