رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبرداد:

فوت ۲۹ نفر بر اثر آنفلوانزا در آذربایجان شرقی

همجواری با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و واقع شدن استان در مسیر مهاجرت پرندگان از شمال به جنوب موجب شده آذربایجان شرقی بستری برای انتقال احتمالی بیماری های پرندگان باشد.

image_pdfimage_print

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: امسال ۲۷۱ نفر به دلیل بیماری آنفلوانزای فصلی در استان بستری شدند که از این تعداد ۲۹ نفر به خاطر بیماری های خانواده آنفلوآنزا فوت کردند.صومی

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد حسین صومی روز سه شنبه در نشست پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در تبریز افزود : در سال جاری آنفلوآنزای پرندگان نیز در ۳۸ کانون آلوده استان مشاهده شد که با اقدامات به موقع مهار و موردی از انتقال آن به انسان گزارش نشد.

وی یادآور شد: ۱۲۸ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس ‘مرس’ (بیماری کرونا) نیز در آذربایجان شرقی مشاهده و پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که هیچ کدام از آنها مبتلا به این بیماری نبود.

آذربایجان شرقی به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی قفقاز و ترکیه از ظرفیت بالایی در انتقال بیماری های خطرناک برخوردار است که این خطر با تلاش شبانه روزی نهادهای بهداشتی و درمانی استان رفع می شود.

همچنین همجواری با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و واقع شدن استان در مسیر مهاجرت پرندگان از شمال به جنوب موجب شده است که آذربایجان شرقی بستری برای انتقال احتمالی بیماری های پرندگان باشد که تاکنون موردی از آن نیز گزارش نشده است.

انتهای خبر