در اولین جلسه دولت روحانی تصویب شد: تشکیل کارگروه نجات دریاچه ارومیه

کارگروه نجات دریاچه ارومیه به ریاست چیت چیان موظف شده است طی مدت ۲ ماه راهکگارهای نجات دریاچه را تدوین و جهت تصمیم گیری به دولت ارائه کند. به گزارش اعتدال پرس، نخستین نشست هیات دولت به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این جلسه که بیش از سه ساعت […]

image_pdfimage_print

کارگروه نجات دریاچه ارومیه به ریاست چیت چیان موظف شده است طی مدت ۲ ماه راهکگارهای نجات دریاچه را تدوین و جهت تصمیم گیری به دولت ارائه کند.

به گزارش اعتدال پرس، نخستین نشست هیات دولت به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این جلسه که بیش از سه ساعت طول کشید، بعداز اظهارات روحانی و قرائت منشور اخلاقی دولت، تصمیمات و مصوباتی مهم اتخاذ شد که از جمله آنها موضوع نجات دریاچه ارومیه است.

در این جلسه، هیات دولت مصوب کرد که کارگروه نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو و عضویت وزرای جهاد کشاورزی، کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایجاد شود.

این کارگروه ماموریت یافت با استفاده از سوابق مطالعات و اقدامات قبلی به عمل آمده در این زمینه و بررسیَ‌های تخصصی و میدانی بیشتر، ظرف ۲ ماه راهکارهای نجات دریاچه ارومیه را تدوین و جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارائه کند.

موضوع دریاچه ارومیه یکی از مباحثی بود که در جلسات بررسی وزرای پیشنهادی در دولت چندین بار طرح شده و وزرای پیشنهادی به طرح برنامه های خود در این زمینه شدند.

روحانی در سفرهای تبلیغاتی خود قبل از انتخابات نیز در سفر به ارومیه و تبریز قولهایی در مورد نجات دریاچه ارومیه داده بود.

باید منتظر ماند و دید با تشکیل جلسات این کارگروه و تصمیم گیری در مورد راهکارهای نجات دریاچه ارومیه، اقدامات عملی چه زمانی آغاز خواهد شد.

انتهای خبر