یادداشت وارده در واکنش به مصاحبه اخیر پزشکیان

چرا الآن آستانه نفوذ آقای پزشکیان اینقدر لطیف شده است؟!

جای سوال هست چرا آقای پزشکیان و دوستانشان آن موقع خواستار برخورد قانونی با متخلفان و فتنه گران نشدند؟ حالا که دلسوزان انقلاب نسبت به فتنه و نفوذ دشمن روشنگری می کنند آستانه تحملشان اینقدر لطیف است!

image_pdfimage_print
به دنبال مصاحبه اخیر دکتر پزشکیان از فعالان جریان اصلح طلب و نماینده تبریز در مجلس درباره “جریان نفوذ در کشور”،  یادداشتی از سوی یکی از مخاطبان این پایگاه خبری ارسال شده است که عینا در زیر می آید.
توضیح اینکه، درج این یادداشت به منزله تایید یا رد محتوای آن و نیز اظهرات دکتر پزشکیان نبوده و صرفا جهت تضارب آراء و ایجاد فضای گفتمانی منتشر شده است.
  • یاداشت وارده- اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) اخیراً موج رسانه ای و تبلیغاتی گسترده ای از سوی تجدید نظرطلبان اصلاح طلب برای کم اهمیت جلوه دادن خطرات ناشی از” نفوذ” استکبار در حال جریان هست. این جریان تلاش دارد فتنه و نفوذ را که از حقایق تلخ و واقعیت های تاریخ سیاسی کشور می باشند به دعواهای حیدری و نعمتی ربط داده و از اهمیت آن کاسته و اصل ماجرا و مخاطرات ناشی از آن که کشور را تهدید می کند به حاشیه رانده و آن را در سطح گروهی و حزبی خلاصه کنند.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو دیروز در گفت‌و‌گو با ایلنا که به چاپ روزنامه دولتی ایران رسیده است، عنوان کرد: ” عده‌ای شگرد دارند رقبا را با ترفندهای مختلف همچون فتنه و نفوذ و… حذف کنند. ، وی با تأکید بر لزوم برخورد قانونی با جریان‌های تندرو، متذکر شده است: باید در چارچوب قانون با افراد متخلف برخورد شود.”

اینگونه مطالب در حالی مطرح می شود که خط قرمز بودن بکار گیری عناصر مرتبط با فتنه ۸۸ از سوی مقام معظم رهبری در مراکز مهم مدیریتی و اجرایی مورد تأکید معظم له بوده و ایشان در دیداری که با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت داشتند توصیه می فرمایند: “مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است “. متأسفانه نه تنها خط قزمز بودن استفاده از فتنه گران در مناصب اجرایی رعایت نشد بلکه امروز شاهد حضور این عناصر در سطوح مختلف مدیریتی در کشور هستیم و کم مانده مدال افتخار بر سینه فتنه گران بزنند!

آسیب و صدماتی که از سوی فتنه گران در سال ۸۸ متوجه کشور و انقلاب شده و کام شیرین مردم را به تلخی کشاند هنوز هم جبران نشده و جای سوال هست چرا آقای پزشکیان و دوستانشان آن موقع خواستار برخورد قانونی با متخلفان و فتنه گران نشدند؟ حالا که دلسوزان انقلاب نسبت به فتنه و نفوذ دشمن روشنگری می کنند آستانه تحملشان اینقدر لطیف است!

پروژه نفوذ که در دستور کار کاخ سفید قرار گرفته تهدید بزرگی هست که در ابعاد مختلف برنامه های پیچیده ای برای تغییر نظام سیاسی در ایران دنبال میکند،بطوریکه که به اصطلاح برخی ها هم سند افتخار ملی برجام می شود راهی برای نفوذ دشمن.

آقای پزشکیان مگر نشنیدید که مقام معظم رهبری فرمودند: “آمریکا دشمنی خودش را پنهان هم نمیکند. بله، تقسیم وظایف میکنند؛ یکی لبخند میزند، یکی مصوّبه علیه جمهوری اسلامی تهیّه میکند و دنبال میکند؛ این به‌نحوی تقسیم وظایف است. دنبال چیزی به نام مذاکره‌ی با ایرانند؛ [امّا] مذاکره بهانه است،مذاکره وسیله برای نفوذ است، مذاکره وسیله برای تحمیل خواستها است.

نفوذ هربار خود را به گونه ی متفاوت نشان می دهد گاهی در جراید و روزنامه هایشان پا می گیرد و جای دیگر در انتصاب ها ظاهر می شود و گاهی هم در افکار و سخنرانی خواص دیده می شود ولی آن چیزی که پروژه نفوذ برای آن برنامه مفصل دارد مربوط به انتخابات آتی مجلس شورا اسلامی هست. پیش تر رهبری در راستا هشدار داده اند: ” نفوذ سیاسی هم این است که در مراکز تصمیمگیری، و اگر نشد تصمیمسازی، نفوذ بکنند. وقتی دستگاههای سیاسی و دستگاههای مدیریّتی یک کشور تحتتأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آنوقت همهی تصمیمگیریها در این کشور بر طبقِ خواست و میل و ارادهی مستکبرین انجام خواهد گرفت؛ یعنی مجبور میشوند. وقتی یک کشوری تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت آن کشور، جهتگیری آن کشور در دستگاههای مدیریّتی، بر طبق ارادهی آنها است؛ آنها هم همین را میخواهند.

هشدارها را باید جدی گرفت فتنه و نفوذ شگرد انتخاباتی برای حذف رقبا نیست این برنامه های سیاه دشمن در درون برای حذف آرمان های انقلاب هست. امروز متهم کردن و انتساب صداهای مخالف و دلسوزانه به جریان های تندرو هم جزئی از برنامه نفوذ هست و نباید آگاهانه یا ناآگاهانه صرفاٌ برای منافع حزبی مسائل مهم کشور را ابزاری برای درگیری های حزبی بکار گرفت. آقای پزشکیان التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و اطاعت از امر رهبری باید در میدان عمل تحقق پیدا کند نه اینکه در مصاحبه و سخنرانی خود دم از ولایت مداری زد ولی در میدان عمل برعکس منویات رهبری عمل کرد.

  • محمد میلادی – کارشناس مسائل سیاسی
انتهای خبر