شب غمبار مشهدالرضا (ع) در سوگ پیامبر اسلام (ص) و سبط اکبرش

مشهدالرضا (ع) در شب رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت جانسوز سبط اکبرش؛ امام حسن مجتبی (ع) رخت سیاه بر تن کرده و سوگوار این دو گوهر گرانبهای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، رنگ ماه صفر در سالنامه کشورهای […]

image_pdfimage_print

مشهدالرضا (ع) در شب رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت جانسوز سبط اکبرش؛ امام حسن مجتبی (ع) رخت سیاه بر تن کرده و سوگوار این دو گوهر گرانبهای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، رنگ ماه صفر در سالنامه کشورهای مسلمان سیاه است، سیاه به رنگ عزا برای شهادت بهترین انسان های تاریخ بشریت که با خون خود اسلام را ماندگار کردند و بیرق پاسداری از آن را بر دوش پیروان خود نهادند و امشب صحنه ای از دلدادگی پرچمداران مکتب نبوی در مشهدالرضا (ع) رقم خورده است.
شبهای پایانی ماه صفر در مشهد الرضا(ع) همواره محشر عشق، شور و دلدادگی است، عشق به مکتبی که زائران را از راه های دور به روضه منوره کشانده تا نذر خویش را ادا کنند و دل خود را به پنجره فولادش گره بزنند تا زیارتشان مقبول افتد، آن هم زیارتی که در شب رحلت بزرگ مرد تاریخ اسلام و بنیانگذار آن انجام شود و برکت چنین زیارتی چندین برابر زیارت در سایر شبهاست.
سیاه جامگان عزادار سرزمین خورشید هشتم در این شب همراه با زائرانی که به عشق امام هشتم (ع) فرسنگ ها راه پیموده و خود را به زیر سایه مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) رسانیده، همراه و سینه زنان در حالی که چشمان اشک بار خود را به گنبد طلای آستان ملائک پاسبان رضوی دوخته بودند، به عزاداری مشغول شدند.
صحن و سرای حرم قدسی امشب میعادگاه هزاران عاشق و شیفته مکتب نبوی است، آنان که در شب رحلت رسول اکرم (ص) و سبط اکبرش خود را به نزدیک امام هشتم (ع) رسانده تا ضمن سبک کردن دل داغدیده خود و زدودن زنگار از دلهایشان این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرتش تسلیت و تهنیت عرض کنند و خود را در غم ایشان شریک نمایند.
در ایام پایانی صفر ۲۵۰ هزار زائر پیاده و بیش از دو هزار هیات مذهبی از سراسر کشور به مشهد مقدس مشرف شدند تا در چنین شبی که مزین به نام حضرت محمد (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) است در کنار عالم آل محمد (ص) ادای دین به این خاندان نمایند.
امشب هزاران زائر و مجاور سیاه پوش در اماکن متبرکه گرد هم آمدند و مرثیه سرایان و نوحه خوانان به سوگواری و نوحه خوانی مشغول شدند، مراسم محوری این سوگواری در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) دو برخورد با حقوق الهی را تشریح می کنند که یکی بشارت و دیگری تنزیر نامیده می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) بشارت می دهد که اگر کسی اهل بندگی باشد خداوند چه نعمت هایی به او
نظیر مراسم سوگواری در حرم مطهر رضوی در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه، محافل دینی و برخی خانه های مردم مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی برگزار شد.
تاکنون ۱،۵ میلیون زائر برای عرض تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام به مشهد الرضا وارد شده اند و بر اساس پیش بینی ها تا روز شهادت امام رضا (ع) بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر و مسافر به این شهر سفر می کنند.
بیش از ۷۰۰ زائر پیاده اهل سنت از استان های مختلف کشور روز چهارشنبه /امروز/ برای مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شدند.

انتهای خبر