تکمیلی/ ادامه تغییرات کلیدی در دولت؛ انتصابات جدید وزرا و روسای سازمانها

در ادامه تغییرات در دولت، معاونین چندین وزارتخانه و سازمان دولتی و نیز روسای چند شرکت اقتصادی بزرگ دولتی جای خود را به نفرات جدید دادند. اعتدال پرس همانطورکه پیش از این خبر داده بود، آخرین اخبار انتصابات مهم دولت یازدهم را هر روز در بخش ویژه ” اخبار انتصابات” منتشر می کند. ———————————————————- نماینده […]

image_pdfimage_print

در ادامه تغییرات در دولت، معاونین چندین وزارتخانه و سازمان دولتی و نیز روسای چند شرکت اقتصادی بزرگ دولتی جای خود را به نفرات جدید دادند.

اعتدال پرس همانطورکه پیش از این خبر داده بود، آخرین اخبار انتصابات مهم دولت یازدهم را هر روز در بخش ویژه ” اخبار انتصابات” منتشر می کند.

———————————————————-

نماینده ایران در سازمان ملل منصوب شد+عکس

به پیشنهاد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و تصویب حسن روحانی رئیس جمهور، رضا نجفی به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در وین منصوب شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، نجفی پیش از این در سمتهای مختلف از جمله معاون مدیر کل امور سیاسی و بین المللی، رئیس اداره خلع سلاح و امنیت بین المللی وزارت امورخارجه، نماینده و رایزن خلع سلاح ایران در کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد در نیویورک و جانشین نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح های شیمایی در لاهه مشغول به کار بوده است.

مشارالیه همچنین دارای مسئولیت ها و تجارب مختلفی در حوزه خلع سلاح و امنیت بین الملل و عضو هیات جمهوری اسلامی ایران در اجلاس های بین المللی همچون کنفرانس های بازنگری ان پی تی و جلسات شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است.

 

 مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم منصوب شد

  بروجردی از سوی سرپرست وزارت علوم به عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم منصوب شد.

 با حکم جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهدخت بروجردی به جای علی رضا کریمیان به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل این وزارتخانه منصوب شد.


بر اساس این گزارش، بروجردی که عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است، در وزارت علوم دوره هشتم سمت مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم را داشت.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تعیین شد

به گزارش اعتدال پرس،  سیدتقی نوربخش از طرف هیئت امنای تأمین اجتماعی به عنوان مدیرعامل این سازمان انتخاب شد.

پیش از این صمدالله فیروزی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بود که بجای مرتضوی و در روزهای ابتدایی دولت یازدهم شروع بکار کرده بود.

سیدتقی نوربخش در زمان مدیر عاملی ستاری‌فر در سالن تامین اجتماعی (دوره اصلاحات) جزو مدیران ارشد این سازمان بوده است.

معاون اداری مالی وزارت علوم تغییر کرد

علی اکبر متکان معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعفا داد و محمدحسین امید از صبح فردا کار خود را  در وزارت علوم آغاز می کند.

علی اکبر متکان عصر دیروز از سمت معاونت اداری مالی وزارت علوم استعفا داد و محمدحسین امید (رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران) مسئولیت وی را برعهده گرفت.

امید در این باره به مهر گفت: امروز دکتر متکان استعفا داد و من از صبح فردا کار خود را در وزارت علوم آغاز می کنم.

وی یادآور شد: مراسم تودیع و معارفه معاونت اداری مالی وزارت علوم به زودی در هفته آینده برگزار می شود.

امید همچنین درباره حکم اش گفت: من پس از صدور حکم هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز کرده و امور مربوط به بودجه را پیگیری می کنم.

متکان پیش از این اخباری مبنی بر تغییر اش را تکذیب کرده بود.

معاون سازمان میراث فرهنگی تعیین شد

محمدحسین عادلی معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

سیدمحمدحسین عادلی – رییس اسبق بانک مرکزی – به‌عنوان معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد.

پیش از این گفته می‌شد قرار است عادلی به‌عنوان مشاور اقتصادی محمدعلی نجفی – رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری – فعالیت کند.

پیش از او، سیدمحمد بهشتی و مهدی حجت هم به‌عنوان مشاور و معاون به سازمان تحت ریاست نجفی در ارگ آزادی ورود یافته بودند.

سیدمحمدحسین عادلی در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ رییس کل بانک مرکزی ایران و بعد از آن سفیر ایران در لندن بود. وی چند هفته پس از آغاز ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به همراه تعدادی از سفیران نزدیک به اصلاح‌طلبان به تهران فراخوانده شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران منصوب شد

احمد مرادعلیزاده از سوی هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران به سمت مدیریت عامل و نایب رییس هیات مدیره این واحد بزرگ معدنی و صنایع معدنی منصوب شد.

مرادعلیزاده متولد 1336 و دارای مدرک مهندسی معدن و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

وی از سال 74 وارد صنعت مس شد و در دهه 70 در پست‌های مختلفی مانند معاونت اداری و معاون بهره برداری مجتمع مس سرچشمه مشغول به کار بوده است.

وی در زمان مدیریت مهندس هاشمزایی به سمت قائم مقامی شرکت مس منصوب شد.

مرادعلیزاده مدیریت شرکت ملی صنایع مس ایران را طی سال‌های 80 تا 84 نیز در اختیار داشته است.

وی پیش از این رییس هیات مدیره هواپیمایی ماهان بود.

پوستین‌دوز مدیرعامل قبلی شرکت ملی مس بود که اخیرا به دنبال یک فساد مالی دستگیر و بازداشت شد.

اکرمی مشاور عالی وزیر کشور شد

وزیر کشور در اولین انتصاب خود به عنوان وزیر کشور، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی را به عنوان مشاور عالی وزیر در امور روحانیت و رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، متن کامل این حکم به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدرضا اکرمی
سلام علیکم
نظر به سوابق ارزشمند علمی و دینی، شناخت و تجارب مؤثر و کارآمد در امر آموزش و مسائل فرهنگی به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان مشاور عالی وزیر در امور روحانیت و رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور منصوب می‌نمایم.
عنایت و امعان نظر به امر توسعه فرهنگی در وزارت متبوع و برنامه‌ریزی برای برگزاری شایسته و مطلوب فعالیت‌ها و مناسبت‌های مذهبی و ارتقاء بینش فرهنگی کارکنان، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، برقراری ارتباط پویا با روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه از جمله مواردی است که ان‌شاءالله با درایتی که در حضرتعالی سراغ دارم نسبت به آن اهتمام وی‍ژه خواهید داشت.
بدیهی است کلیه شوراها و ستادهای فعال در حوزه فرهنگی شامل شورای امر به معروف و نهی از منکر، شورای اقامه نماز و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ستاد وزارت کشور و استانداری‌ها در ذیل شورای فرهنگی و تحت مدیریت جنابعالی به انجام وظیفه خواهند پرداخت.
توفیقات جنابعالی را از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.
عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور»

انتصاب 4 معاون جدید وزارت ارشاد

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف چند معاونت خود را مشخص کرد.

«سعید اوحدی» به‌عنوان معاون وزیر و رییس جدید سازمان حج و زیارت انتخاب شده است.
همچنین «علی‌اصغر کاراندیش مروستی» معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم خواهد بود.
«علی مرادخانی» نیز معاون امور هنری علی جنتی شده است.
بنا بر این گزارش، مدیر جدید روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌زودی معرفی خواهد شد.
پیش‌تر، حجت‌الله ایوبی برای ریاست سازمان سینمایی انتخاب شده بود.

رئیس ایمیدرو منصوب شد

مهدی کرباسیان با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس هیئت عامل ایمیدرو منصوب شد.

مهدی کرباسیان که ریاست کل گمرک را در کارنامه کاری خود دارد به عنوان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران جایگزین امیر امینی شد.
این انتصاب در حالی صورت گرفت که در روزهای گذشته بحث‌های جدی در مورد انتصاب سید حسین هاشمی رئیس سابق کمیسیون صنایع به عنوان رئیس ایمیدرو مطرح بود.
ایمیدرو به عنوان یک سازمان مادر تخصصی زیرمجموعه وزارت صنعت فعالیت می‌کند.

مدیرعامل و هیئت مدیره بزرگترین شرکت اقتصادی تغییر کرد

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: در جلسه روز گذشته شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بر اساس تصمیم هیات مدیره “نجات امینی” به عنوان سرپرست جدید شستا معرفی شد.

عزیز دولتخواه، با اشاره به اینکه جلسه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه به اتفاق آرا، تعداد اعضای هیات مدیره شستا از هفت به پنج نفر تقلیل یافت، بنابراین دو نفر از اعضای هیات مدیره شستا حذف شدند.

وی افزود: افرادی که مجددا ادامه فعالیتشان در هیات مدیره شستا تایید و تصویب شد شامل غلامحسین رضوانی، رحیم اسماعیلی دانا، بهنام پرهیزگار، عزیز دولتخواه و نجات امینی می‌شود؛ بدین ترتیب مرتضوی و یارمحمد مدیرعامل سابق شستا از لیست اعضای هیات مدیره این شرکت سرمایه‌گذاری خارج شدند.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پس از جلسه هیات مدیره سازمان جلسه فوق‌العاده اعضای هیات مدیره شستا برگزار شد، گفت: در این جلسه نجات امینی به عنوان سرپرست جدید شستا معرفی شد. بر اساس اساسنامه سازمان تامین اجتماعی حکم سرپرستی افراد تا زمان تعیین مدیرعامل جدید از یک روز تا شش ماه تعریف شده است.

وی ادامه داد: نجات امینی از کارکنان رسمی سازمان تامین اجتماعی است و در حال حاضر معاون اقتصادی این سازمان است.

به گفته دولتخواه، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، اعضای هیات مدیره شستا را انتخاب و اعضای هیات مدیره شستا از بین خودشان یک نفر را به عنوان مدیرعامل یا سرپرست این شرکت سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

*** هر روز، منتظر اخبار جدید انتصابات دولت یازدهم در اعتدال پرس باشید.

انتهای خبر