تشریح آخرین وضعیت تعاونی سابق فرهنگیان مرند با حضور مدیران بانک رسالت و فرماندار مرند +تصاویر

وی گفت: تقریبا ۱۸ ماه است وضعیت سهامداران بلا تکلیف مانده و وضعیت سهامی آنها مشخص نیست که در این راستا مذاکراتی با مدیران بانک رسالت داشته ایم .

image_pdfimage_print

فرماندار مرند با اشاره به وضعیت هیات تصفیه تعاونی فرهنگیان گفت: مدت قانونی هیات تصفیه از لحاظ قانونی در حال اتمام است و باید تا قبل از اتمام مهلت قانونی، گزارشی از آخرین عملکرد خود را ارائه نمایند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مرند ، جلسه ای با محوریت بررسی آخرین وضعیت دریافتی و پرداختی بانک رسالت و تعیین وضعیت سهامداران فعلی تعاونی فرهنگیان سابق با حضور مدیران بانک رسالت ،اعضا هیات تصفیه، معاون دادستانی، به ریاست معاون استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد .

فرماندار مرند

معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مرند در این جلسه گفت: در سال گذشته مشکلات فراوانی در بحث تعاونی فرهنگیان و تحویل آن به بانک رسالت در جهت مشخص شدن وضعیت حسابهای شهروندان داشته ایم که با صبوری مردم عزیز و همت مدیران و مسئولین و شخص استاندار محترم این مشکلات به پایان رسید .

کرمی گفت: بخش عمده ای از مطالبات مردم توسط بانک رسالت پرداخت شده و آنچه برای ما مهم و دغدغه است سهم سهامداران تعاونی فرهنگیان سابق میباشد .

وی افزود: در این راستا چندین مورد مراجعه داشته ایم که البته از خواسته های بحق این افراد است و در تلاش هستیم تا مشکلات سهامداران را حل و فصل کرده و خود سهامداران نیز در این سود و زیان تعاونی مشارکت دارند .

وی گفت: تقریبا ۱۸ ماه است وضعیت سهامداران بلا تکلیف مانده و وضعیت سهامی آنها مشخص نیست که در این راستا مذاکراتی با مدیران بانک رسالت داشته ایم .

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند با اشاره به وضعیت هیات تصفیه تعاونی فرهنگیان گفت: مدت قانونی هیات تصفیه از لحاظ قانونی در حال اتمام است و باید تا قبل از اتمام مهلت قانونی، گزارشی از آخرین عملکرد خود را ارائه نمایند.

تقی کرمی تاکید کرد : دغدغه اصلی ما سهام سهامداران تعاونی فرهنگیان سابق است که تعداد آنها به دو هزار نفر می رسد و هستند در بین آنها که کل سرمایه خود را تبدیل به سهام نموده بودند .

وی گفت: در طی این مدت به عده ای از افراد نیازمند جهت دریافت بخشی از پول خود کمک نمودیم ولی متاسفانه افراد سود جو و فرصت طلبی وجود داشتند که از این کار خودداری نمودیم ولی در کل باید وضعیت سهامداران مشخص شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیات تصفیه در مشخص شدن وضعیت پروندها کمک حال بانک شود گفت: هیات تصفیه در جهت بررسی پرونده های دارای مشکل به بانک رسالت کمک نماید و پیگیر امورات مربوطه باشد .

وی تاکید کرد : فرمانداری در جریان امورات هیات تصفیه و بانک رسالت است و لازم است عملکرد این هیات هر هفته طی نامه ای به فرمانداری ارسال و بیشترین تلاش این هیات در راستای بررسی پروندهای موجود باشد .

وی افزود: اعضا هیات تصفیه به صورت جد دنبال وصول معوقات باشند و تسریع در امر پیگیری پرونده منجر به آزاد سازی سهام بوده و عملکرد ضعیف آنها موجب بروز صدمات به سهامداران خواهد شد .

در ادامه این جلسه سلطانی نائب رئیس هیات مدیره بانک رسالت طی گزارشی بیان داشت : هنوز تعداد ۱۳ پرونده موجود است که کلا بلا تلکیف بوده و وضعیت مالی آنها هنوز مشخص نیست .

وی گفت: مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال از تسهیلات تعاونی بلا تکلیف است و هنوز وضعیت آنها مشخص نیست .

سلطانی گفت: مبلغ ۷۲۸ میلیارد ریال از سپرده بانک پرداخت شده و بانک آماده ارائه خدمات بهتر در راستای همکاری هیات تصفیه خواهد بود.

در ادامه این جلسه در مورد روند هیات تصفیه و وضعیت وجود بانک رسالت و رفع مشکلات موجود بحث و بررسی صورت گرفت .

۱ ۲ ۳

انتهای خبر