کوهی از پرتقال در انبارهای جهاد کشاورزی تبریز فاسد شد/ بی تدبیری در تنظیم بازار شب عید

بی تدبیری مسئولین جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در تنظیم بازار شب عید موجب شد تا کوهی از پرتقال فاسد شده و از چرخه مصرف خارج شود.

image_pdfimage_print
کوهی از پرتقال فاسد شد/ چه کسی مسئول هدر رفت بیت المال است؟

اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از آناج/ همزمان با آغاز سال جدید و افزایش خرید میوه، مسئولین این امر ۶۶۴ تن سیب و ۲ هزار و ۲۰۰ تن پرتغال را برای توزیع در بازار انبار کردند که طبق گفته استاندار آذربایجان شرقی این مقدار میوه بیش از میزان نیاز مردم بود و قرار بود در طول ایام عید مشکلی از بابت کمبود میوه پیش نیاید.

با اتمام تعطیلات نوروزی و کاهش فروش میوه در بازار بخش عمده ای از این میوه ها در انبارها باقی ماند و نبود امکانات مناسب برای نگهداری از محصولات موجب شد تا مقدار قابل توجهی از این میوه ها خراب شوند؛ به گونه ای که صدا و سیمای آذربایجان شرقی روز گذشته با تهیه گزارشی از این میوه های فاسد کوهی از پرتغال ها و دیگر میوه های فاسد را به تصویر کشید.

با این اوصاف، آذربایجان شرقی با اینکه به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید میوه در کشور محسوب می شود ولی همچنان در بحث انبارداری و نحوه نگهداری میوه، علی الخصوص پیش بینی میزان نیاز مردم با مشکلات فراوانی روبرو است و مسئولین این امر هر سال با این گونه مسایل دست و پنجه نرم می کنند.

حال این سوال پیش می آید، آیا مسئولین جهاد کشاورزی نمی توانستند با تزریق این میوه ها با قیمت پایین به بازار و یا اهدا کردن به مراکزی همچون بهزیستی و کمیته امداد مانع از بروز چنین اتفاقی شوند؟  

این نابسامانی های موجود و ضعف عملکرد جهاد کشاورزی در این امر باعث شد امسال نیز به گونه ای دیگر میوه های شب عید حاشیه ساز شود و کوهی از میوه های فاسد از چرخه مصرف خارج شوند.

سوالی که ذهن افکار عمومی را درگیر می کند این است که دست اندرکاران امر با وجود اینکه خود می دانستند با مشکل نگهداری روبرو خواهند شد چرا این مقدار میوه را خریداری کرده اند؟

باید منتظر ماند و دید مسئولینی که با خوشحالی از خرید بیش از اندازه میوه خبر می دادند در مقابل این اتفاقات ناگوار چه واکنشی خواهند داشت.

انتهای خبر