در آئین افتتاح پارک موزه قاجار مطرح شد: این پروژه ۴ میلیاردی، نگین درخشان تبریزِ ۲۰۱۸ است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه ۴ میلیارد تومانی پارک موزه قاجار از نظر فرهنگی بسیار ارزشمند است و یکی از اقدامات مهم برای مهیا ساختن تبریز برای سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، عصر امروز آئین بهره برداری از پارک موزه قاجار در محوطه این مکان تاریخی واقع در خیابان ششگلان برگزار شد. […]

image_pdfimage_print
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه ۴ میلیارد تومانی پارک موزه قاجار از نظر فرهنگی بسیار ارزشمند است و یکی از اقدامات مهم برای مهیا ساختن تبریز برای سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، عصر امروز آئین بهره برداری از پارک موزه قاجار در محوطه این مکان تاریخی واقع در خیابان ششگلان برگزار شد.

آئین بهره برداری از پروژه پارک موزه قاجار

این بنای تاریخی با تملک سازی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع و احداث پیاده راه ۱۲ متری مواصلاتی موزه تا مقبره الشعرا به طول ۱۵۰ متر با هزینه ۴ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمد صادق پورمهدی در این مراسم با بیان اینکه سابقه این پروژه به سال ۸۱ باز می گردد، اظهار داشت: با وجود اینکه این پروژه از نظر ریالی حجم کمی دارد ولی از نظر فرهنگی بسیار ارزشمند است.

آئین بهره برداری از پروژه پارک موزه قاجار وی ادامه داد: در دو سال گذشته بیش از ۱۰ پروژه تاریخی-عمرانی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت مسئولین به اماکن تاریخی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به این که ۹۵، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده باید مسئولین بیش از پیش با همدیگر هماهنگی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باغ موزه قاجار مثل نگین خواهد درخشید و این یکی از فعالیت های مهم برای سال ۲۰۱۸ است.

پورمهدی با اشاره به فعالیت های مختلف ارگان ها برای آماده شدن به میزبانی از توریست ها در سال ۲۰۱۸ گفت: در چند ماه گذشته بیش از ۱۰ مجوز برای احداث هتل صادر شده و علاوه بر این‌ها باید در بخش های مختلف همچون فرودگاه، حمل و نقل، موزه ها و اماکن تاریخی قدم های مهمی برداشته شود.

در ادامه معاون عمرانی شهرداری تبریز از برنامه ریزی برای میزبانی از ۱٫۵ تا ۲ میلیون نفر خبر داد و افزود: علاوه بر فعالیت های عمرانی باید فرهنگ رفتار و برخورد با توریست نیز به مردم آموزش داده شود.

صادق نجفی نیز با بیان اینکه با تمام توان و اراده تا آخرین لحظه کار خواهیم کرد، اذعان داشت: هویت اصلی خود را برای سال ۲۰۱۸ آماده خواهیم کرد.

آئین بهره برداری از پروژه پارک موزه قاجار

وی در همین راستا ادامه داد: به پشتوانه ۵ دوره حکومت تبریزی‌ها بر کشور، مردم این شهر بسیار با فرهنگ و بزرگوار هستند.

شهردار تبریز به تلاش‌های شبانه روزی کارکنان شهردار برای بازگرداندن هویت اصلی این شهر اشاره کرد و افزود: مردم و مسئولین به هچ عنوان در این مسیر عقب نشینی نخواهند کرد.

وی اعلام کرد: در سال جاری نیز همچون سال گذشته پروژه های بزرگی را افتتاح کرده و و برای شناساندن تاریخ شهرمان به دنیا قدم های بزرگی را خواهیم برداشت.

شهردار تبریز عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در تلاش خواهیم بود که پروژه‌ی بزرگ “مقبره الشعرا” تا دهه‌ی فجر امسال تکمیل و تبدیل به مکانی زیبا و مجموعه‌ای بزرگ، مانند میدان امام اصفهان شود.

نجفی همچنین در خصوص انتخاب شدن خود به عنوان “عضو هیئت رئیسه‌ی دبیرخانه‌ی بخش آسیا و خاورمیانه و سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی” اظهار کرد: بنده امروز علی‌رغم حضور خود در ترکیه، که شهرداران آسیایی و اسلامی در آنجا حضور داشتند، با کسب رای، به این سمت انتخاب شده‌ام که این نیز یک افتخار بزرگ برای شهرمان تبریز می‌باشد.

آئین بهره برداری از پروژه پارک موزه قاجار

در ادامه شهرام دبیری رئیس شورای شهر کلانشهر تبریز با اشاره به تعامل و همکاری بین مسئولین، گفت: با وجود اینکه از نظر تاریخی و فرهنگی از دیگر استان ها غنی تر هستیم لکن به طور شایسته عمل نکرده ایم.

وی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به رونق اقتصادی سرمایه گذاری در بخش گردشگری است زیرا با جذب گردشگر ثروت و اشتغال زایی نیز به دنبال آن خواهد آمد.

وی از کیفیت پروژه های اجرایی در شهر ابراز رضایت کرد و اذعان داشت: اجرای پروژه های در تبریز با سرعت و کیفیت خوبی در حال پبشرفت است و شاهد آن هستیم که پروژه ها زودتر از زمان اعلام شده تمام می شود.

گفتنی است این آیین همراه با برگزاری موسیقی و رقص آذری بود که با استقبال مردم و حاضر ین مواجه شد.

آئین بهره برداری از پروژه پارک موزه قاجار

آئین بهره برداری از پروژه پارک موزه قاجار

آئین بهره برداری از پروژه پارک موزه قاجار

انتهای خبر