تغییر در راس دستگاه فرهنگ آذربایجان شرقی/ محمدپور سکاندار جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

سرانجام شایعات ماه های اخیر مبنی بر خداحافظی صفی پور از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رنگ واقعیت گرفت و وی با اتمام دوران ماموریت خود، پست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی را به "محمدپور" داد.

image_pdfimage_print
طی حکمی از سوی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد محمدپور به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

 اداره فرهنگ و ارشاد استان سکاندار جدید پیدا می کند / صفی پور و جلای دوباره زادگاه!

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سرانجام شایعات ماه های اخیر مبنی بر خداحافظی صفی پور از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رنگ واقعیت گرفت و “علی اکبر صفی پور” مدیر کل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ” با اتمام دوران ماموریت و حکم مسئولیت خود، پست مدیرکلی ارشاد را به محمد محمدپور” معاون اسبق فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی داد.

در حکم انتصاب علی جنتی  وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محمدپور آمده است:

نظر به سوابق علمی و فرهنگی و تجربیات ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت “مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی” منصوب می شوید. امید می رود با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور استان آذربایجان شرقی، در جهت رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.

خبر تغییر احتمالی مدیر کل سازمان فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی بارها توسط برخی از مسئولین ارشاد تکذیب شد؛ اما با جایگزینی محمد محمدپور به جای علی اکبر صفی پور، این تکذیبیه‌ها باطل شد.

آنچه در ورای برکناری علی اکبر صفی پور به گوش می رسد، این است که اگر تنها بهانه برای برکناری وی پایان دوره‌ی مامور به خدمتی می‌بود، قطعا استاندار آذربایجان شرقی به سهولت می توانست مانع از وقوع این تغییر شده و او را بر مدیر کلی ارشاد استان ابقاء نماید.

با این حال شاید نتایج فعالیت‌ها، شیوه‌های مدیریتی و عملکرد صفی پور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عامل اصلی است که به دلیل سوال برانگیز بودن یا توجیح پذیر نبودن، حتی دست استاندار را نیز از ابقای وی کوتاه کرد.

برگزاری افراطی کنسرت‌های پاپ در سطح شهر و به حاشیه راندن هنرمندان سنتی، کندی تاسیس و شروع فعالیت بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، عدم توزیع عادلانه‌ی یارانه‌ی نشریات، صدور بی حد و حساب مجوز جهت ایجاد سایت‌های خبری که چالش های متعددی را در پی داشت، شاید از جمله دلایلی است که مانع ادامه‌ی فعالیت صفی پور در این سمت شد.

بر اساس این گزارش، محمد محمد پور از مدیران با سابقه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شمار می آید که مشی اعتدالی و میانه روی وی در حوزه های مختلف هنر ، مطبوعات ، تئاتر و رسانه مورد تایید اهالی فرهنگ، هنر و ادب استان می باشد.

اهالی فرهنگ و هنر امیدوار هستند محمدپور بعد از جلوس بر مسند فرهنگی ترین اداره کل استان، تحولات مثبتی در این اداره کل بخصوص در حوزه مطبوعات و رسانه ای ایجاد کند.

گفتنی است مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز پنج شنبه برگزار می شود.

سوابق مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

محمد محمد پور متولد شهرستان سلماس و دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تبریز میباشد .

ریاست هیئت مدیره و مدیریت عامل موسسه علمی، فرهنگی و هنری هجرت سلماس ، مدیریت مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، ریاست کتابخانه مرکزی و عضویت در هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز ،معاونت فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ،مدیریت اجرایی چهارمین و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ،مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اداره کل ، مدیریت روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت موزه مقبره الشعرا و تدریس در مراکز آموزشی از جمله در دانشگاه شهید مدنی از دیگر سوابق وی میباشد .

وی همچنین مولف دو کتاب «سیری در مفاهیم وکلید واژه های فرهنگ و هنر» و «کنکاشی پیرامون عزت نفس» میباشد.

محمدپور هم اکنون دانشجوی دکتری در رشته روانشناسی می باشد .

انتهای خبر