پس از کش و قوس های فراوان و بحران یکساله

شورای مرند به خط پایان رسید/ صدور حکم انحلال شورای شهر مرند از سوی استانداری

با استعفا و سلب عضویت یک عضو دیگر شورای شهر مرند، شورای این شهر که بعد از اتفاقات و جایگزینی اعضا علی البدل شمار آن به هشت نفر رسیده بود، عملا از اکثریت افتاده و منحل شد.

image_pdfimage_print

مرند

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پس از کش و قوسهای فراوان، بحران یکساله شورای شهر مرند با صدور حکم انحلال این شورا توسط استانداری آذربایجان شرقی به پایان رسید.

مقصود استادی عضو شورای شهر مرند اظهار داشت: به دنبال استعفای (شیخ زاده) یکی از اعضای شورای شهر مرند و قبول این استعفا، شورای اسلامی شهر مرند از اکثریت لازم برای ادامه فعالیت قانونی برخوردار نشده و رسما انحلال شورای اسلامی شهر مرند توسط استانداری محترم ابلاغ شد.

شورای شهر مرند دارای ۱۱ عضو است که از پارسال و پس از آنکه تعداد هفت عضو آن در ارتباط با پرونده تخلفات شهرداری از سوی مراجع قضایی معلق شدند با چالش رو به رو شده و شمارش معکوس برای انحلال آن آغاز گشت.

در ماه های اخیر و پس تعلیق هفت عضو آن تلاش شد تا با جایگزینی اعضا علی البدل این نهاد مردمی بتواند به حیات خود ادامه دهد، اما سرانجام با استعفا و غیبت های مکرر و در نهایت سلب عضویت نفر هشتم، این شورا در مقام عمل از اکثریت افتاد و انحلال خود را رقم زد.

شهرداری شورا

فرماندار مرند، دقایقی قبل اخبار منتشره در ارتباط با انحلال شورای اسلامی این شهر را تایید و اعلام کرد: انحلال این شورا به دنبال استعفای یکی از اعضا آن و سپس تایید سلب عضویت وی از سوی هیات حل اختلاف استان صورت گرفته و مراتب سلب عضویت وی امروز چهارشنبه به طور رسمی به فرمانداری مرند ابلاغ شده است.

تقی کرمی افزود : با استعفا و سپس سلب عضویت وی ، شورای اسلامی این شهر که بعد از اتفاقات و جایگزینی اعضا علی البدل شمار آن به هشت نفر رسیده بود ، عملا از اکثریت افتاده و منحل شده بود.

فرماندار مرند گفت: از این پس و براساس قانون آقای استاندار به عنوان قائم مقام شورا وظایف و مسوولیت های شورای را انجام خواهد داد.

براساس این گزارش، در سال گذشته شهردار مرند و تعدادی از کارکنان شهرداری به همراه هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به اتهام تخلف مالی و حیف و میل بیت‌المال بازداشت و روانه زندان شده بودند.

 
* کانال اطلاع رسانی پایگاه خبری تحلیلی اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) در تلگرام
@etedalpres
https://telegram.me/etedalpres

انتهای خبر