تکمیلی: زلزله مدیریتی در آذربایجان شدت می گیرد؛ ادامه جابجایی فرمانداران طی روزهای آتی/ مدیران فرسوده یا مدیران ناهماهنگ!

روند تغییرات در راس فرمانداری های آذربایجان شرقی که از آن به تغییرات پسا انتخاباتی نیز تعبیر شده است، این هفته با تغییر نزدیک به ۸ فرماندار ، معاون و بخشدار، شدت می گیرد.

image_pdfimage_print
زلزله مدیریتی در آذربایجان شدت می گیرد / جابجایی سه فرماندار طی روزهای آتی / مدیران فرسوده از قطار تدبیر پیاده می شوند

دور جدید تغییرات مدیریتی در استان که با تغییر چند تن از مدیران کل استان و فرمانداران عجب شیر و ورزقان در روزهای پایانی اسفند سال گذشته کلید زده شد، از هفته گذشته و با خدا حافظی چمنی از اداره کل سیاسی و انتظامی دوباره آغاز شد و در ادامه نیز تغییر فرماندار ملکان را به دنبال آورد که به نظر می رسد ادامه این زلزله مدیریتی این بار سراغ فرمانداران رفته است.

روند تغییرات در راس فرمانداری های آذربایجان شرقی که از آن به تغییرات پسا انتخاباتی نیز تعبیر شده است، این هفته با تغییر نزدیک به ۸ فرماندار ، معاون و بخشدار، شدت می گیرد.

? سونامی پسا انتخاباتی دولت در فرمانداران شهرستان های استان

بر اساس اطلاعات بدست آمده، سونامی تغییر فرمانداران استان این هفته با چندین جابجایی مهم ادامه خواهد یافت و طی امروز و فردا فرمانداران اسکو، بستان آباد، چاراویماق و هوراند معرفی می شوند.

تغییر فرماندار به شهرستان اسکو هم رسید

photo_2016-06-03_23-31-48

بر اساس تصمیم مدیریت سیاسی استان، دکتر مرتضی محمد زاده جایگزین حیدر صادقی در فرمانداری اسکو خواهد شد.

محمد زاده که در حال حاضر بخشدار مرکزی شهرستان تبریز می باشد، متولد شهرستان خوی بوده و در سوابق کاری خود ، کارشناس امنیتی انتظامی فرمانداری میانه از سال ۸۳ تا ۹۱ و کارشناس مسئول اداره کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی از ۹۲ تا ۹۳ را نیز ثبت کرده است.

محمدزاده تحصیلات خود را در مقطع دکتری روابط بین الملل در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران به پایان برده است.

122-420x281

فرماندار چاراویماق جایگزین فرماندار بستان آباد

بنابه پیشنهاد استاندار و در تغییری دیگر ، علی بدرشکوهی ، کلید فرمانداری شهرستان بستان آباد را از قاری زاده – فرماندار اصولگرای این شهرستان – تحویل خواهد گرفت .

با این جابجایی فرماندار فعلی بستان آباد که دو سال پیش در میان اعتراض اصلاح طلبان و بویژه اعضای ستاد دکتر روحانی زمام امور شهرستان را به دست گرفت ، مجددا به استانداری بازمی گردد.

علی بدرشکوهی، فرماندار جدید بستان آباد متولد سال ۱۳۵۰ در شهرستان مراغه و دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی است که با بیش از ۲۰ ماه حضور در جبهه های جهاد، به افتخار ۵۰ درصد جانبازی نائل آمده است. وی پیش از این مسئولیت بخشداری های نظرکهریزی و خداآفرین را بر عهده داشته است . فعالیت به عنوان کارشناس استانداری اردبیل و کارشناس فرمانداری مراغه از دیگر مسئولیت‌های بدرشکوهی در طول دوران خدمت بوده است. وی تا پیش از قبول مسئولیت فرماندار بستان آباد ، فرماندار چاراویماق در دولت تدبیر و امید بوده است.

IMG_1643

معرفی فرماندار جدید برای چاراویماق

همچنین از استانداری آذربایجان شرقی خبر می رسد ، امروز یکشنبه با حضور دکتر سعید شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار جدید شهرستان چاراویماق معرفی خواهد شد.

رحیم بلال زاده معاون فعلی فرماندار ورزفان در حالی قرار است به عنوان فرماندار جدید ورزقان معرفی شود که پیش از این برخی رسانه ها احمدعلی اسدپور معاون فرماندار میاندوآب را به عنوان گزینه فرمانداری چاراویماق نام برده بودند.

گفتنی است، بلال زاده جزو اصلاح طلبان شناسنامه دار استان به شمار می آید که در دو سال گذشته معاون فرماندار شهرستان ورزقان بوده است. بلال زاده که در انتخابات ادوار گذشته جزو مسئولین ارشد و مدیران ستادهای اصلاح طلبان بوده است ، همچنین عضویت و ریاست بر شورای شهر هشترود را در کارنامه دارد. ریاست ستادانتخاباتی سیدمحمدخاتمی در هشترود (۱۳۸۰) مسئولیت کمیته فرهنگیان ستاد انتخاباتی هاشمی در هشترود (۱۳۸۴) ریاست ستادانتخاباتی میرحسین موسوی در هشترود (۱۳۸۸) عضویت انجمن اسلامی معلمان شهرستان هشترود از سال ۱۳۷۸تاکنون ، عضویت شورای اجرایی انجمن اسلامی معلمان اذربایجان شرق ازسال ۱۳۹۳ تاکنون و همچنین ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی در هشترود (۱۳۹۲) ، بخشی دیگر از سوابق سیاسی و اجتماعی وی را تشکیل می دهد.

آخرین فرماندار بازمانده دولت قبل هم رفت

گزارش تکمیلی اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) حاکی است، امروز همچنین تغییر فرماندار شهرستان هوراند نیز قطعی شد و فریادخواه جای خود را به زین العابدین مردانیان داد.

مردانیان در سوابق خود بخشدار کلیبر، بخشدار شادیان شهرستان چاراویماق، معاون فرماندار چاراویماق و کارشناس فرمانداری اسکو را دارد.

گفتنی است، فریادخواه آخرین فرماندار بازمانده از دولت احمدی نژاد در دولت فعلی بود.

زمزمه های تغییر فرمانداران اهر و هریس و تکذیب معاون استاندار

در ادامه گمانه زنی تغییر فرمانداران، برخی رسانه ها دیروز نوشتند: «شنیده ها حاکی از آن است که در ادامه خط تغییرات پساانتخاباتی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در شهرستان های استان آذربایجان شرقی، عابدی و یحیوی، فرمانداران اهر و هریس نیز در آستانه تغییر قرار گرفته اند. گویا ابطال انتخابات مرحله دوم مجلس دهم در حوزه انتخابیه اهر و هریس توسط شورای نگهبان، از جمله دلایل احتمالی کنار رفتن فرمانداران این دو شهرستان است.»

این در حالی است که معاون سیاسی و امنیتی استاندار در تکذیب شایعات منتشر شده در برخی رسانه ها گفت: تصمیمی برای تغییر فرمانداران اهر و هریس نداریم”

سعید شبستری خیابانی” در گفتگو با ایسنا گفت: مدیریت استان تصمیمی برای تغییر فرمانداران شهرستان های اهر و هریس ندارد.

وی افزود: تصمیم مدیریت استان مبنی بر تغییر برخی از فرمانداران شهرستان‌ها، ربطی به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ندارد.
شبستری گفت: عده‌ای با توجه به ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه اهر و هریس، قصد دارند که هیات اجرایی انتخابات و نمایندگان دولت را مقصر معرفی کنند غافل از آنکه هیچ سند و مدرکی دال بر اثبات ادعاهای بی اساس خود ندارند.
به گفته وی، قانونمداری از ویژگی های برجسته تمامی فرمانداران استان بخصوص فرماندار اهر و هریس است.

گفتنی است درحالیکه برخی رسانه ها از این تغییرات به عنوان نغییرات پسا انتخاباتی و جهت هماهنگ سازی مدیران استانداری با تفکر اصلاح طلبان تعبیر شده است ولی رسانه های حامی دولت، تغییرات صورت گرفته را در راستای کارآمد تر کردن مدیریت آذربایجان شرقی بر مبنای برنامه های دولت تدبیر و امید ارزیابی می کنند. تغییراتی که به نظر می رسد طی روزهای آتی در برخی دیگر از پستهای فرمانداری و بخشهای دیگر استان همچنان  ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر