آیت‌الله هاشمی: روحانی مخالف برکناری‌های اتوبوسی بود/بعضی منافع باندی را بر مصالح ملی ترجیح می‌دهند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تغییر مدیران دولت قبل با روی کار آمدن دولت جدید، گفت: مطمئنم دکتر روحانی نمی‌خواست اتوبوسی مسئولان را برکنار کند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر، دبیران سرویس‌ها و مسئولان خبرگزاری دانش‌آموزی (پانا)، آزادی بیان را برخاسته از ذات […]

image_pdfimage_print

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تغییر مدیران دولت قبل با روی کار آمدن دولت جدید، گفت: مطمئنم دکتر روحانی نمی‌خواست اتوبوسی مسئولان را برکنار کند.

آیت‌الله هاشمی: روحانی مخالف برکناری‌های اتوبوسی بود/بعضی منافع باندی را بر مصالح ملی ترجیح می‌دهند

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر، دبیران سرویس‌ها و مسئولان خبرگزاری دانش‌آموزی (پانا)، آزادی بیان را برخاسته از ذات انسان و مصرّح قانون اساسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: متخلّف کسانی هستند که آزادی دیگران را به خاطر بیان تفکرات خویش سلب می‌کنند.

اهم اظهارت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

*خودسانسوری نتیجه اختلال در آزادی بیان و آزادی پس از بیان است.جامعه‌ای که به فرزندان و فرهیختگانش اجازه گفتن حرف‌هایشان را بدهد، به سوی بهتر شدن می‌رود.

*ماهیت انقلاب مردم ایران، فرهنگی است که با اکثر انقلاب‌ها از جمله انقلاب‌های کمونیستی متفاوت بود و نمی‌خواستند نیروهای رژیم سابق را در اردوگاه‌های کار داشته باشند، اما برای پیشبرد اهداف انقلاب، نهادهای موازی تأسیس کردیم.

*در دولت‌های پس از انقلاب، مسیر استفاده از مدیران دولت قبل ادامه داشت. متأسفانه در دوران دولت نهم و دهم، از یک سو نیروهای کارآمد را حتی از دانشگاه‌ها با اجبار بازنشستگی پیش از موعد کنار گذاشتند و از سوی دیگر خیلی از افراد را بدون انتخاب کارشناسانه و ظرفیت‌سنجی وارد دستگاه‌ها و نهادها کردند و پس از استخدام به آنها مسئولیت‌هایی دادند که بعضاً هیچ سازگاری با تحصیلات آنها نداشت.

*مطمئنم دکتر روحانی با همان اندیشه مسئولان اول انقلاب نمی‌خواست اتوبوسی مسئولان را برکنار کند و این باعث کارشکنی بعضی‌ها در روند حرکت جامعه به سوی بهتر شدن، گشت و کاملا پیداست که بعضی‌ها منافع باندی را بر مصالح ملی ترجیح می‌دهند.

*با نگاه به اخبار جهانی، نوعی التهاب اجتماعی را می‌بینیم که شاید به خاطر افزایش ابزار اطلاع رسانی و گسترش فضای مجازی و عدم انطباق جوامع انسانی با این پدیده‌های نوظهور است که انتظارات بیشتری دارند.

*مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا فرصت مناسبی برای افزایش حضور خانم‌هاست که دیدید در انتخابات اخیر مجلس، هشت زن عضو لیست امید با رأی بالا به مجلس رفتند و اگر همین روند در شهرهای دیگر تکرار می‌شد، شاهد حضور بیشتر زنان در مجلس بودیم.

انتهای خبر