به دنبال درج مطلب ناآگاهانه و سخیف در یک نشریه محلی

مدیر مسئول طرح نو: اشتباه کردیم از مردم عذرخواهی می‌کنیم/ مدیرکل ارشاد: توقف انتشار نشریه و برخورد قانونی با خاطیان

امیدوارم مردم ما را ببخشند و عذرخواهی ما را قبول کنند؛ در فضای فعلی که امنیت همسایگان ما مختل شده است نباید اجازه دهیم عده‌ای سودجو با ابزار کردن این اشتباه غیرعمدی از آب گل آلود ماهی بگیرند.

image_pdfimage_print

روزنامه طرح نو در تاریخ سی‌ام تیرماه طی مطلبی با تیتر “هفت خوان رستم” داستانی را از شاهنامه روایت کرده بود که در آن کلماتی ناخوشایند نسبت به ترک ها به کار برده شده بود که این امر موجب برخی اعتراضات در شبکه های اجتماعی و محافل فرهنگی شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگویی با اشاره به انتشار مطالب توهین‌آمیز در ستون «ایران ما» در شماره ۸۶۸ روز چهارشنبه ۳۰ تیر روزنامه طرح نو اظهار داشت: آنچه مسلم و قطعی به نظر می رسد این است که مطالب وهن‌آمیز این نشریه به هیچ‌ عنوان قابل توجیه نیست.

محمد محمدپور گفت: با وجود اعلام مدیرمسئول نشریه مبنی بر این‌که موضوع کاملا غیرعمدی و سهوی بوده است، اما اقدامات وپیگیری های لازم برای برخورد قانونی با عوامل خاطی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام مدیرمسئول نشریه مبنی بر این‌که موضوع کاملا غیرعمدی و سهوی بوده و داوطلبانه انتشار نشریه را متوقف می کند، اما اقدامات قانونی لازم جهت برخورد با عوامل خاطی در حال انجام است و با جدیت پیگیر موضوع هستیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که توهین به هر قوم، نژاد و زبانی ولو سهوی و غیرعمدی محکوم است، تصریح کرد: تاریخ آذربایجان سرشار از مجاهدت دلاورمردانی است که عزت، اقتدار و تعالی ایران اسلامی را رقم زده‌اند، چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در کلام تاریخی خود فرمودند؛ «آذربایجان سر ایران است».
وی با اشاره به عذرخواهی مدیرمسؤول این روزنامه نسبت به انتشار مطالب توهین‌آمیز در هفته گذشته گفت: بار دیگر تأکید می شود که به دنبال برخورد قانونی لازم با نشریه و عوامل خاطی آن هستیم.

توضیحات مدیرمسؤول روزنامه طرح نو نسبت به محتوای یک ستون :

اشتباه کردیم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم

طرح نو مدیرمسؤول روزنامه طرح نو نسبت به انتشار متنی در ستون داستان صفحه کودکان این نشریه توضیحاتی ارایه کرد.

محمدرضا ربانی، مدیرمسؤول روزنامه طرح نو در گفت‌وگویی با اشاره به مطلب منتشر شده این روزنامه در ستون داستان صفحه کودکان که منجر به سوء تفاهم‌هایی در فضای اجتماعی شده است، گفت: این مسأله بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت غیرعمد بودن اقدام نویسنده محرز گردید.

ربانی با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده، ابراز کرد: بنده خودم یک تُرک هستم و توهین به آذربایجانی‌ها برایم قابل قبول نیست؛ داستان منتشر شده برگرفته از شاهنامه فردوسی بوده است که برخی از کلمات آن در اقدامی ناشیانه تغییر داده شده و حساسیت برانگیز شده است.

وی با بیان اینکه ما اشتباه خود را می‌پذیریم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با این‌که نویسنده کار غیرعمدی انجام داده، ولی از آنجا که تشخیص درستی در انتخاب کلمات نداشته است، از روزنامه اخراج شد، چراکه اعتقاد داریم؛ روزنامه‌نگاری که نتواند تشخیص درستی از مفاهیم لغات داشته باشد؛ همان بهتر که در کار دیگری فعالیت کند.

محمدرضا ربانی اظهار داشت: زمانی که این روزنامه به تکثیر رسید بنده در تبریز حضور نداشتم و متاسفانه مطالب قبل از اینکه به نظر من برسد به چاپ رسیده بود و قطعا اگر بنده اطلاعی از این محتوا داشتم، به هیچ عنوان راضی به انتشار این متن نبودم، بنده به عنوان یک ترک‌زبان تعصب خاصی به آذربایجان و ایران دارم و هیچ کس اجازه توهین به هیچ قومی را ندارد.

مدیرمسؤول روزنامه طرح نو در پایان با تأکید بر این‌که عده‌ای همواره به دنبال سوء استفاده از فضای موجود در راستای منافع جناحی و گروهی خود هستند، گفت: امیدوارم مردم ما را ببخشند و عذرخواهی ما را قبول کنند؛ در فضای فعلی که امنیت همسایگان ما مختل شده است نباید اجازه دهیم عده‌ای سودجو با ابزار کردن این اشتباه غیرعمدی از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی تاکید کرد: امنیت و آرامشی که امروز ایران اسلامی دارد؛ را با هیچ چیز دیگری عوش نمی کنیم؛ چراکه پای این نظام خون هزاران شهید ریخته شده است.

انتهای خبر