اتفاقات پارلمان شهری تبریز به مجلس هم کشیده شد/ ورود ویژه مجلس به پرونده تخلفات شهرداری و شورای شهر تبریز

پرونده پر سرو صدای تخلفات شهرداری و شورای شهر تبریز به مجلس هم کشیده شد و نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی از بررسی ویژه این پرونده در مجلس خبر داد.

image_pdfimage_print

 

گزارش کمیسیون شوراهای مجلس از تخلفات شورای شهر تبریز

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گرفتن اطلاعات از دستگاه های ذی ربط گزارشی از تخلف اعضای شورای شهر تبریز تهیه خواهد شد.

پرونده پر سرو صدای تخلفات شهرداری و شورای شهر تبریز به مجلس هم کشیده شد و سید حمیدرضا کاظمی با اشاره به تشکیل کمیته ای در کمیسیون شوراها برای بررسی تخلف اعضای شورای شهر تبریز اظهار داشت: بعد از آنکه تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز تخلفی داشته و با آنها برخورد و بازداشت شد، مقرر کردیم برخی از اعضای کمیسیون این موضوع را به طور ویژه بررسی کنند.

نماینده مردم پل دختر در مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت، ادامه داد: بر این اساس بنده، حسین مقصودی و محمد محمودی شاه نشین مامور پیگیری این پرونده شدیم و برای تهیه اطلاعات از اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و اداره ها و نهادهای ذی ربط استعلام گرفته ایم تا بر اساس اطلاعات دقیق و کامل گزارشی تدوین شود.

وی  گفت: بعد از اتمام تعطیلات مجلس شورای اسلامی، اطلاعات به دست آمده بررسی خواهد شد و بعد از اینکه به جمع بندی رسیدیم نتیجه آن را تحت عنوان گزارش به کمیسیون شوراها ارائه خواهیم کرد.

این گزارش حاکی است، به دنبال دستگیری تنی چند از اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری تبریز در ۵ ماه پیش و آزادی غیرمترقبه آنها در روزهای اخیر موجب ابهام و سوالات زیادی در افکار عمومی شده بود که در این راستا روز گذشته موسی خلیل اللهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز در گفتگو با خبرنگاران، از صدور قرار کیفرخواست این اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری ظرف چند روز آینده خبر داد.

وی تعداد دستگیر شدگان در این پرونده را ۴ عضو شورا، ۱۱ مدیر شهرداری و ۲۰ نفر از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری دانسته بود.

با این وضعیت، بزودی باید منتظر شروع دوباره هوای طوفانی در نهاد شهری کلانشهر تبریز و انتشار خبرهای جالب از زوایای پنهان این پرونده شده و نظاره گر اتفاقات جالب از جمله احتمال اخراج دوباره برخی اعضای متهم و ورود مجدد اعضای علی البدل به ترکیب شورا شد.

انتهای خبر