اعلام رای قطعی دادگاه در باره پرونده تخلفات نمایشگاه بین المللی تبریز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذریابجان‌شرقی گفت: براساس رای قطعی دادگاه مکلف به اجرای حکم خلع ید از عرصه نمایشگاه بین‌المللی تبریز بودیم که با هماهنگی مقامات قضایی رای دادگاه اجرا شد.

image_pdfimage_print

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری آذریابجان شرقی، داور نامدار تبعیت از قانون را کلید حل مشکلات و طریق منطقی رفع اختلافات دانست.

وی افزود: براساس رای قطعی دادگاه مکلف به اجرای حکم خلع ید از عرصه نمایشگاه بین‌المللی تبریز بودیم که با هماهنگی مقامات قضایی رای دادگاه اجرا شد.

نامدار گفت: موضوع قلع و قمع اعیانی‌های نمایشگاه بین‌المللی تبریز شایعه است و رای دادگاه ناظر به عرصه نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه موضوع اختلاف برسر مالکیت اراضی نمایشگاه بین المللی تبریز به سال‌های گذشته برمی‌گردد؛ افزود: پس از طی مراحل رسیدگی و صدور حکم قطعی در مراجع قضایی، عرصه نمایشگاه جزو اراضی ملی و متعلق به دولت شناخته شده ولی اعیانی‌های احداثی متعلق به نمایشگاه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به عزم مدیریت عالی استان، دستگاه قضایی و وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل پیش آمده، افزود: سعی‌مان بر این است که مطابق قانون و مقررات حاکم با اخذ حقوق دولتی مشکل نمایشگاه را حل و شاهد از سرگیری فعالیت‌های حرفه‌ای نمایشگاه برای توسعه صنعت و بازرگانی استان باشیم به ویژه اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و تجارت داخلی در دستور کار کلیه ارکان نظام قرار دارد.

نمایشگاه بین‌المللی تبریز یک مرکز نمایشگاهی در شرق تبریز است که همه ساله محل برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف صنعت و تجارت است .

هدف از این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین صنعت‌گران، تجار و مصرف کنندگان و تسهیل تجارت می‌باشد. همچنین این نمایشگاه هدف توسعه صادرات کشور ایران را دارد.

مرکز نمایشگاهی تبریز به عنوان بزرگترین سایت نمایشگاهی نیمه غربی کشور ایران دارای چندین سالن با مشخصات ذیل می‌باشد: ۱- سالن امیر کبیر با متراژ ۹۱۴۴ متر مربع ۲- سالن پروین اعتصامی با متراژ ۶۴۸۰ متر مربع ۳- سالن شهریار با متراژ ۳۱۲۰ متر مربع ۴- سالن آذربایجان با متراژ ۱۰۸۰ متر مربع ۵- سالن تبریز با متراژ ۲۰۱۶ متر مربع ۶- سالن ستارخان با متراژ ۵۰۰ متر مربع ۷- سالن سهند با متراژ ۱۳۶۰ متر مربع ۸- سالن شمس تبریزی با ۱۱۳۳ متر مربع و بیش از ۱۰۰۰۰ متر فضای باز نمایشگاهی می‌باشد.

مدیریت شرکت نمایشگاه‌ های بین‌المللی آذربایجان برعهده مهندس حبیب ماهوتی موسس و مالک هولدینگ پنبه هیدروفیل تبریز است .

انتهای خبر