انتقاد نماینده مردم مرند وجلفا از گردش مالی بنگاههای اقتصادی بزرگ استان در شهرهای دیگر /حسن نژاد: منطقه آزاد ارس به علت تنگ نظری ها در حال تعطیلی است

دکتر حسن نژاد با انتقاد از ارائه برخی آمارهای غلط اقتصادی در استان هشدار داد: منطقه آزاد ارس به علت برخی تنگ نظری ها در حال تعطیل شدن است.

image_pdfimage_print

حسن نژاد نماینده مرند

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در میزگرد رسانه ای نمایندگان استان آذربایجان شرقی در شبکه سهند با تشکر از اعتماد مجدد مردم به وی، اقدام توهین آمیز روزنامه طرح نو را محکوم کرده و گفت: از مراجع امنیتی درخواست پیگیری و برخود شدید با عاملان این اقدام را داریم چرا که این حرکت مصداق نفوذ بوده و با هدف برهم زدن امنیت ایران اسلامی انجام شده است.

به گزارش اختصاصی اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، نماینده مردم مرند وجلفا در مجلس شورای اسلامی در میزگرد رسانه ای مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در شبکه استانی سهند ضمن تشکر از اعتماد مجدد مردم به وی گفت: منطقه آزاد ارس به علت برخی تنگ نظری ها در حال تعطیل شدن است.

محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا ، در این میزگرد تلویزیونی که به همت صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی و با حضور ۱۶ تن از نمایندگان شهرستان های مختلف استان در مجلس جهت هم اندیشی و ارائه نقطه نظرات کلی نمایندگان تشکیل شده بود، با اشاره به مشکلات استان اظهار کرد: اولین گام حل مسئله شناخت مسئله و مشکل است که مشکل اصلی استان ما ارائه آمارهای غلط اقتصادی می باشد.

عضو شورای عالی اقتصاد کشور با انتقاد از ارائه برخی آمارهای اقتصادی غلط در استان گفت: متأسفانه ما را با حرف‌هایی همچون تبریز شهر اولین‌هاست و نرخ بیکاری پایین است، سرمان کلاه گذاشته‌اند.

وی افزود: بطور مثال نرخ بیکاری در استان به خاطر این پایین است که جوانان ما به دلیل ناامیدی از آینده به دیگر استان‌ها مهاجرت کرده‌اند و در سرشماری حضور ندارند.

نمایندگان استان

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با انتقاد از اینکه گردش مالی بنگاههای اقتصادی بزرگ استان در استانهای دیگر بوده و مورد استفاده مناطق دیگر قرار  می گیرد گفت: نسبت تسهیلات به سپرده در استان ما از میانگین کشوری کم است، این به معنای این است که سرمایه ما را در دیگر استان‌ها هزینه می‌کنند، بطور مثال گردش مالی مس سونگون در بانک های استان کرمان جریان دارد و همچنین نهاد‌های اجتماعی و بانک‌های بزرگ در استان ما سرمایه‌گذاری نمی‌کنند در حالی که استان ما مهاجر فرست است و نیاز به سرمایه‌گذار دارد.

دکتر حسن نژاد با انتقاد صریح از وضعیت روبه رکود منطقه آزاد ارس تاکید کرد: منطقه آزاد ارس می‌تواند وضعیت اقتصادی و اشتغالی استان را نجات دهد ولی زیر سایه تنگ نظری برخی ها در حال تعطیلی است.

و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات عمده در استان گفت: متأسفانه اتوبان تبریز – مرند – بازرگان هنوز نیمه تمام مانده و همچنین قطار میانه – تبریز کماکان تکمیل نشده، در حالی که دولت ۵۰ درصد کل بودجه راه آهن را به پروژه قطار قزوین- رشت اختصاص داد.

عضو شورای عالی اقتصاد بیان کرد: زمانی آذربایجان به دلیل ارتباط با اروپا با عنوان دروازه تمدن دنیا مطرح بوده که متاسفانه اکنون این امتیاز نیز با کم توجهی به مسیر مرند بازرگان و بسته شدن راه ریلی ایران آذربایجان در حال از دست رفتن است.

وی همچنین با محکومیت اقدام توهین آمیز روزنامه طرح نو، گفت: از مراجع امنیتی درخواست پیگیری و برخود شدید با عاملان این اقدام را داریم چرا که این حرکت مصداق نفوذ بوده و با هدف برهم زدن امنیت ایران اسلامی انجام شده است.

انتهای خبر