نشست بررسی مسائل خبرنگاران با حضور نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه در تبریز/ فعالیت ۲۸۷ رسانه دارای مجوز در آذربایجان شرقی

در حال حاضر ۲۸۷ رسانه دارای مجوز در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کند که از این تعداد ۲۰۳ نشریه شامل ۱۳ روزنامه، ۴۵ هفته نامه، ۳۳ دو هفته نامه، ۳۷ ماهنامه، ۵ دو ماهنامه، ۵۰ فصلنامه، ۱۷ دو فصلنامه و ۳ سالنامه هستند.

image_pdfimage_print

مطبوعات-محلی

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از روابط عمومی  فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با روز خبرنگار نشست بررسی مسائل خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبریز برگزار می‌شود.

محمد محمدپور اظهار داشت: همزمان با روز خبرنگار نشست بررسی مسائل خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: این آیین با حضور پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی و زهرا ساعی ناظر مجلس در شورای عالی اداری، سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی  و جمعی از اصحاب رسانه شانزدهم مردادماه جاری ساعت ۱۰ صبح در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: آیین گرامیداشت روز خبرنگار امسال به شیوه‌ای متفاوت و صرفاً با محوریت موضوع خبرنگار و با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار فقید مرتضی اعلمی برگزار می‌شود.

محمدپور، ایجاد بصیرت و آگاهی در افکار عمومی را اصلی‌ترین رسالت خبرنگاران  عنوان کرد و متذکر شد: روز خبرنگار فرصتی است تا به جایگاه ویژه ی خبرنگاران توجهی دیگر شده و نقش و کارکرد فعالان این حوزه را بازبینی کنیم.

وی تأکید کرد: در برهه کنونی که عصر ارتباطات و اطلاعات است، تاثیرگذاری رسانه و خبرنگاران دارای ابعاد مختلف و وسیعی است که باید با وقوف به این موضوع بستر مناسب را برای فعالیتهایشان فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی  تشریح کرد: خبرنگاران همواره منشا اثر هستند و جامعه را رهبری می کنند؛ در نتیجه کیفیت رسانه در لایه های جامعه تأثیرگذار است.

محمدپور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای دیگر خبرنگار خاطرنشان کرد: جامعه باید بیش از پیش با تاثیر نقش آفرینی های شهدای رسانه آشنا باشد و گرامیداشت روز شهادت خبرنگار شهید صارمی فرصت مناسبی برای این امر است.

براساس این گزارش، در حال حاضر ۲۸۷ رسانه دارای مجوز در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کند که از این تعداد ۲۰۳ نشریه شامل ۱۳ روزنامه، ۴۵  هفته نامه، ۳۳ دو هفته نامه، ۳۷ ماهنامه، ۵ دو ماهنامه، ۵۰ فصلنامه، ۱۷ دو فصلنامه و ۳ سالنامه هستند.

همچنین ۷۸ پایگاه خبری و ۶ نشریه الکترونیک در این استان فعال هستند و این رقم قابل توجه، استان آذربایجان شرقی را از لحاظ کیفی و کمی در زمره استان‌های فعال در حوزه  مطبوعات و خبرگزاری‌ها قرار داده است.

انتهای خبر