گزارش تکمیلی اعتدال پرس از اعتراض و تحصن امروز تجار مقابل منطقه آزاد ارس/ وعده مساعدت مدیرعامل ارس در نشست با معترضان +تصاویر

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، اعتراضات تجار و بازاریان به شرایط نامطلوب حاکم بر بازار جلفا با تحصن مقابل سازمان منطقه آزاد ارس همراه شد.

image_pdfimage_print

ارس تجمع

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، اعتراضات تجار و بازاریان به شرایط نامطلوب حاکم بر بازار جلفا با تحصن مقابل سازمان منطقه آزاد ارس همراه شد.

دقایقی پیش خبر رسید جمعی از تجار و کسبه فعال در بازار جلفا در منطقه آزاد ارس در اعتراض به رکود حاکم بر فعالیت های تجاری این منطقه و تبعیض در مقایسه با دیگر مناطق آزاد کشور، با تجمع مقابل ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد ارس خواستار رسیدگی به اعتراضات خود شدند.

گفتنی از چندی پیش تجار فعال در بازار جلفا نسبت به شرایط حاکم بر مبادلات تجاری در منطقه آزاد ارس و بخصوص تبعیضات صورت گرفته و ظوابط اخیر اعمال شده از سوی این منطقه در ورود و و خروج کالا معترض بوده و طی چندین نوبت با امضاء طومار و نشست های مختلف با مسئولین منطقه خواستار رفع مشکلات بوجود آمده و بهبود شرایط کسب و کار خود شده بودند که سرانجام امروز منجر به اعتراض مقابل ساختمان منطقه آزاد ارس شد.

مذاکره معترضان با مدیرعامل منطقه آزد ارس و وعده مساعدت عرب باغی

گزارش تکمیلی اعتدال پرس حاکی است، بدنبال تجمع معترضان مقابل ساختمان منطقه آزاد ارس، مسئولان منطقه آزاد ارس با نمایندگان تجار معترض دیدار و طی نشستی به بررسی مشکلات مطرح شده و راهکارهای حل این مشکلات پرداختند که طی آن قرار شد سهمیه کالاها افزایش یابد و نسبت به ترمیم انبارهای عمومی که وضعیت خوبی برای تخلیه و نگهداری جنس ندارند اقدام شود.

همچنین مسئولان منطقه وعده دادند تا با جذب ارزیابان جدید، نسبت به رفع مشکل کمبود ارزیاب در گمرک منطقه اقدام کنند.

طبق اعلام نماینده معترضان همچنین مقرر شد درباره عدم اجازه ترخیص مواد غذایی و نوشیدنی در منطقه از سوی گمرگ کشور، نامه ای از سوی بازاریان خطاب به ترکان رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور تنظیم و با امضا مهندس عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس ارسال شود.

در جریان این تجمع، دکتر حسن نژاد نماینده مرند و جلفا نیز طی مکالمه تلفنی با مهندس ترکان مشکلات موجود را مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

ارس تحصن

تحصن ارس

 

برای مشاهده تصاویر کامل مربوط به این تجمع به کانال اختصاصی اعتدال پرس در تلگرام به آدرس زیر مراجعه کنید.

♻️ کانال ما در تلگرام @etedalpres
https://telegram.me/etedalpres

انتهای خبر