واکنش فرمانده سپاه به حواشی همایش مشروطیت در تبریز: توهین به مسولین کشوری از طرف هر ارگان و یا فردی محکوم است/ سپاه دخالتی در اجرای این همایش نداشت

سردار کریمیان حقوق‌های نجومی را لکه ننگی در تاریخ انقلاب دانست و گفت: این موضوع مربوط به دولت هفتم،دهم،یازدهم و...نیست و باید با افراد سوء استفاده کننده برخورد جدی صورت گیرد.

image_pdfimage_print

حقوق‌های نجومی لکه ننگی در تاریخ انقلاب است/هیچ چالش مهم امنیتی در استان نداریم

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سردار غلام عسگر کریمیان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه اساسی ترین چالش ایران در دهه چهارم انقلاب، دشمن بیرونی نیست بلکه اشرافی‌گری است، اظهار داشت: اعتقاد دارم بحث دو قطبی موجود در کشور، اشرافی‌گری و انقلابی‌گری است.

وی با اشاره به مقابله اشرافی‌گری و انقلابی‌گری، افزود: انقلاب اسلامی اساسا برای ایجاد عدالت و توحید ایجاد شده که اگر از این اهداف دور شویم، از انقلاب دور شده‌ایم.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر ترویج روحیه عدالت خواهی و عدالت محوری، تصریح کرد: از سوی هر کسی این موارد مورد خدشه قرار گیرد، محکوم است.

وی گفت: جبهه دشمن مقابل، در عرصه جبهه نرم، حرکتی آغاز کرده و مدعی است، انقلابی‌گری خلاف مسیر خردمندانه و عقل‌مندانه بوده لذا باید روح توحید و عدالت خواهی را خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم ترویج دهند.

سردار کریمیان، با بیان اینکه بر اساس نظر تئوریسین‌ها، یکی از عوامل پایداری انقلاب، پشتوانه مردمی آن است، ادامه داد: اگر روحیه خدمتگزاری تقویت شود، در واقع قدرت ملی خود را تقویت کرده‌ایم.

سپاه آنقدر قدرت دارد که حرفهایش را بدون سانسور و واسطه بزند/توهین به هر مسئولی محکوم است

فرمانده سپاه عاشورا در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران درباره حواشی همایش مشروطیت در تبریز گفت: توهین به مسولین کشوری از طرف هر ارگان و یا فردی محکوم بوده و آقای روحانی به عنوان رییس جمهور قانونی و مشروع کشور برای همه محترم است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه دخالتی در اجرای این همایش نداشت، گفت این همایش از سوی بسیج اساتید که یک تشکل مردمی است برگزار گردیده است .ضمن اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند پیش بینی کند که یک سخنران پشت تریبون چه خواهد گفت.

وی افزود: مطمئن باشید سپاه آنقدر قدرت دارد که اگر هر حرفی داشته باشد، آن را بدون سانسور و واسطه بزند.

کریمیان همچنین در خصوص سوال یکی از خبرنگاران درباره علت بازگشت متهمان پرونده شهرداری و شورای شهر تبریز به صحن شورا، ضمن اظهار ناخرسندی از بازگشت متهمان پرونده شورای اسلامی شهر به صحن علنی این شورا گفت: مطالبه گری و روشن کردن اذهان عمومی از وظایف رسانه ها است و خبرنگاران باید در این زمینه روشنگری کنند.

هیچ چالش امنیتی مهم در استان نداریم/ اشراف اطلاعاتی کامل رمز اصلی موفقیت ماست

فرمانده سپاه عاشورا، در ادامه، امنیت بالای استان را یادآور شد و گفت: به عنوان عضو ارشد شورای تامین استان اعلام می‌کنم که هیچ چالش مهم امنیتی در استان نداریم و آذربایجان شرقی یکی از امن ترین استان های کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان تلاش زیادی می کنند که علیه ایران آسیب وارد کرده و آن را برجسته کنند، تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی که برای تامین امنیت وجود دارد، جای نگرانی برای استان و کشور وجود ندارد و مردم با خیال راحت به زندگی خود ادامه دهند.

سردار کریمیان، در ادامه، با بیان اینکه حقوق‌های نجومی را لکه ننگی در تاریخ انقلاب عنوان کرد و افزود: این موضوع مربوط به دولت هفتم، دهم، یازدهم و… نیست و باید با افراد سوء استفاده کننده برخورد جدی صورت گیرد، ضمن اینکه نهادهای نظارتی برای ورود به این عرصه وجود دارد ولی اگر ماموریتی در این مورد محول شود، با قدرت وارد میدان خواهد شد.

وی، با تاکید بر اینکه مردم جریان شناس و با بصیرت هستند و خدمتگزار و خائن را می شناسند، خاطر نشان  کرد: نمی شود به دلیل خیانت فردی، همه را خائن بدانیم، لذا نباید اعتماد مردم به دلیل اقدام برخی مدیران صلب شود.

فرمانده سپاه عاشورا ابراز داشت: در هر حوزه ای سپاه، انقلاب را در معرض تهدید ببیند، وارد میدان شده و منتظر امر ولی فقیه است، برخی می خواهند پایگاه مردمی سپاه را متزلزل کنند، ولی بزرگترین افتخار سپاه، خدمتگزاری به مردم است و شخصاً حاضرم در هر موردی شبهه وجود داشته باشد، رفع شبهه کرده و پاسخگو باشم.

برپایی ۷ بیمارستان صحرایی

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با اشاره به برپایی ۷ بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات به مردم محروم در سال های گذشته، از برپایی هشتمین بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و افزود: بسیج جامعه پزشکی با برپایی این بیمارستان، بیش از ۱ میلیارد تومان در مناطق محروم خدمات پزشکی ارائه خواهد کرد.

وی برپایی این بیمارستان را علاوه بر خدمت به مناطق محروم، نوعی رزمایش تیم‌های پزشکی برای آمادگی در مواقع بحران دانست و خاطرنشان کرد: این بیمارستان نسبت به بیمارستانهای گذشته تمایزی دارند که پیشگیری در کنار درمان و احیای فرهنگ اهدای عضو و پیوند اعضا، بررسی مشکلات ناباروری، خدمت‌رسانی به عشایر و مرزنشینان و احیای طب سنتی از جمله مهمترین وجه تمایز این بیمارستان است.

سردار کریمیان، با اشاره به اینکه این بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی چشم، کودکان، قلب، زنان و گوارش در شهرهای مرزی خداآفرین و خمارلو برپا خواهد شد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۳۵ هزار نفر از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با اشاره به همکاری تامین اجتماعی، بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و…  در کنار سپاه عاشورا، ادامه داد: دوشنبه ۲۵ مرداد این بیمارستان افتتاح خواهد شد و تا ۲۹ مرداد ادامه خواهد داشت.

دکتر رسول صادق نیز در این نشست گفت: هشتمین بیمارستان صحرایی استان از ۲۵ تا ۲۹ مرداد در منطقه مرزی خداآفرین دایر و اماده ارائه خدمات پزشکی با حضور پزشکان مجرب و متخصص در زمینه های متعدد خواهد بود.

رئیس هشتمین بیمارستان صحرایی استان یادآور شد: این بیمارستان کاملا شناسنامه دار، دارای ساختار و سازمان، مجوز بهداشت، تیم تخصصی و همچنین اورژانس است و پذیرش بیماران نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

انتهای خبر