دبیری، همچنان رئیس ماند/ ترکیب هیئت رئیسه جدید شورای شهر تبریز انتخاب شد + حاشیه های مهم نشست امروز شورا

دور چهارم انتخابات هیئت رئیسه شورای چهارم شهر تبریز صبح امروز، با حضور اکثریت اعضا و ۴ عضو جدید شورا در صحن علنی شورای شهر برگزار گردید.

image_pdfimage_print
دبیری باز هم آقای رئیس شد/ ششگلانی، نایب رئیس؛ محدث، سخنگوی شورا

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سرانجام پس از چالشهای فراوان درخصوص نحوه اجرای حکم تعلیق ۴ عضو متهم شورای شهر تبریز و جاگزینی اعضای جدید شورا و بحث و جدل های روزهای اخیر درباره احتمال تغییر ترکیب هیئت رئیسه بخصوص ریاست شورا؛ امروز صبح با برگزاری مراسم تحلیف اعضاء علی‌البدل شورای شهر تبریز به عنوان عضو جدید این شورا، انتخابات سال چهارم هیئت رئیسه شورای کلانشهر تبریز انجام شد.

در آغاز جلسه علنی صبح امروز شورای شهر تبریز که با تاخیر ۴۰ دقیقه ای در عمارت شهرداری و با حضور اکثریت اعضا برگزار گردید؛ فرماندار تبریز به عنوان میهمان ویژه جلسه، مراسم تحلیف ۴ تن از اعضاء علی‌البدل شورا برای جایگزین شدن بجای اعضایی که به علت صدور کیفرخواست تعلیق شده‌اند، را انجام داد تا آقایان؛ عزیز زاهدی، علی فخرآذر، محمدباقر لطفی و علاء الدین نورمحمدزاده رسماً به عضویت شورای چهارم شهر تبریز در آیند.

شهرام دبیری در ابتدای جلسه با اشاره به تصمیم مراجع قضایی در خصوص تعدادی از اعضاء شورا، یادآور شد: امیدوارم سرانجام اشخاصی که اکنون بین ما نیستند ختم به خیر شود، نفراتی که به عنوان اعضاء علی‌البدل در جلسه حاضر شده‌اند از افراد شناخته شده شهر هستند و امروز مراسم تحلیف آنان برگزار می‌شود.

مجادله سیاسی فرماندار و چند عضو شورا

فرماندار: در این زمان از آب گل آلود ماهی گرفتن درست نیست

پس از دبیری، فرماندار تبریز به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: موضوعات اخیر هجمه‌هایی علیه شورا، شهرداری و برخی ارگان‌ها وارد شد ولی اغراض‌های سیاسی با برخوردهای صادقانه به راحتی قابل تفکیک است و در این زمان از آب گل آلود ماهی گرفتن درست نیست.

رحیم شهرتی‌فر با انتقاد از سخنان عده‌ای علیه استانداری و فرمانداری در ماجرای دستگیری‌های اخیر، بیان داشت:  ما بدون هیچ گونه تاثیرپذیری از هجمه‌ها کار خود را انجام می‌دهیم، طی روزهای گذشته هیئتی از تهران آمدند، بررسی کردند و مصاحبه هایشان همچنان موجود است ولی برخی افراد مدعی هستند که فرمانداری درست عمل نکرده لکن ما طبق قانون عمل کرده‌ایم و به محض اینکه کیفرخواست صادر شد بدون وقفه حکم تعلیق‌شان صادر گردید.

جعفری: شورا یک پارلمان سیاسی نیست شما سیاسی حرف زدید

جعفری عضو شورای تبریز در واکنش به سخنان شهرتی‌فر گفت: مخاطب شما یک نماینده خاص بود و با وجود اینکه شورا یک پارلمان سیاسی نیست شما سیاسی حرف زدید.

شیاری: آقای دبیری نباید  بگذارید در خانه ملت بر علیه نماینده ملت حرفی زده شود

علی شیاری دیگر عضو شورا نیز در تائید سخنان جعفری گفت: آقای دبیری شما به عنوان رئیس شورا نباید بگذارید در خانه ملت بر علیه نماینده ملت حرفی زده شود، این نماینده به اندازه کل ما رای دارد.

گفتنی است؛ پیش از این دکتر احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور که از افراد اعزامی هیات تحقیق قوه مقننه بود به استناد گزارش این هیات، بر قصور و کوتاهی عوامل استانی وزارت کشور و برداشت نادرست از قانون توسط استانداری آذربایجان‌شرقی و فرمانداری تبریز تاکید کرده بود.

شورای شهر تبریز

صندلی ریاست برای چهارمین سال پیاپی، به دبیری رسید

پس از سخنان فرماندار و اعضای شورا ، زمان برگزاری انتخابات فرا رسید که در جریان برگزاری دور چهارم انتخابات ریاست شورای چهارم شهر تبریز، شهرام دبیری توانست بر کرسی ریاست شورا تکیه زده و باز هم رئیس این شورا شود.

محمد حسین جعفری و شهرام دبیری برای ریاست جدید شورای چهارم شهر تبریز کاندیدا شدند که با رای گیری از اعضای حاضر، شهرام دبیری توانست با کسب ۱۵ رای بازم هم در جایگاه ریاست شورای شهر تبریز قرار گیرد.

محمد حسین جعفری نیز توانست ۶ رای از ۲۱ رای را به خود اختصاص دهد.

ششگلانی نایب رئیس شد

جواد ششگلانی و اسماعیل چمنی دو عضو شورای شهر تبریز بودند که برای انتخاب نایب رئیسی شورای چهارم کاندیدا شدند، با رای گیری از ۲۱ عضو حاضر، ششگلانی توانست با کسب ۱۴ رای نایب رئیس شورای چهارم شود.

چمنی نیز توانست تنها ۵ رای را از آن خود کند، ۲ رای نیز ممتنع بود.

محدث سخنگوی شورای چهارم شهر تبریز شد

در جریان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای چهارم شهر تبریز، داوود امیرحقیان و سعید محدث برای سمت سخنگوی شورا کاندیدا شدند که محدث توانست با کسب ۱۲ رای از ۲۰ رای سخنگو شود.

همچنین امیرحقیان نیز توانست ۸ رای را از آن خود کند. ۱ رای نیز ممتنع بود.

 مدبر خزانه دار و درسخوان دبیر شورا شدند

جعفر مدبر تنها کاندیدای خزانه داری شورا با کسب ۱۵ رای، خزانه دار شورای چهارم شد

رسول درسخوان نیز تنها کاندیدای دبیری شورا، با کسب ۱۳ رای این سمت را از آن خود کرد.

دبیری: به هیچ کس امتیازی داده نشده

انتخاب مجدد دبیری که برخلاف پیش بینی و انتظار طیف اقلیت شورا بود، به مذاق برخی اعضاء خوش نیامد که از جمله داوود امیرحقیان عضو شورای شهر تبریز، با اشاره به لابی گری در انتخاب رئیس شورا، اظهار کرد: در این انتخابات دموکراسی معنا نداشت، برخی دیروز پای معامله با دبیری نشستند و اگر اعضا همراهی می کردند اکنون آقای دبیری رئیس شورا نبود.

شهرام دبیری نیز در پاسخ به اظهارات علنی امیرحقیان در خصوص امتیاز دهی ها و لابی گری برای ریاست شورا، گفته بود: هیچ امتیازدهی وجود نداشته و این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و من هم تکدیب می کنم.

وی بیان داشته بود: ما با تعامل جلو رفتیم و درخواست کرده بودیم که همه با هم باشیم ولی تعدادی از اعضا خودشان نخواستند که در این جمع حضور یابند.

رئیس شورای چهارم شهر تبریز، گفت: هنوز به کسی امتیازی داده نشده و تلاش کردیم به هیچکس امتیازی ندهیم  و حتی درخواست امتیازها را هم قبول نکردیم ولی در کل تقسیم مسئولیت خواهد شد و این موضوع امری طبیعی در شوراست.

 

انتهای خبر