نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس: آمار ارائه شده در خصوص نرخ بیکاری قابل اعتماد نیست

آمارهایی که در کشور ارائه می شود به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، نرخ بیکاری زمانی کاهش می‌یابد که اقداماتی در خصوص افزایش صادرات و همچنین فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی صورت گیرد اما شواهد این را نشان نمی‌دهد.

image_pdfimage_print
نتیجه تصویری برای محمد اسماعیل سعیدی
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایسنا، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهار نظر دقیق در خصوص وضعیت اشتغال، پس از سرشماری نفوس و مسکن قابل قبول است.
سعیدی در رابطه با آمارهای ارائه شده در خصوص نرخ بیکاری اظهار کرد: آمارهایی که در کشور ارائه می شود به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، نرخ بیکاری زمانی کاهش می‌یابد که اقداماتی در خصوص افزایش صادرات و همچنین فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صورت گیرد اما شواهد این را نشان نمی‌دهد.

محمد اسماعیل سعیدی با بیان اینکه اطلاعات کامل از نحوه فعالیت واحدهای اقتصادی داریم، افزود: این اطلاعات نشان می‌دهد که رشد قابل توجهی در حوزه فعالیت و احیای واحدهای نیمه تعطیل رخ نداده که باعث کاهش قابل توجه نرخ بیکاری به هفت درصد در استان شود.

وی ادامه داد: دلایلی چون مهاجر فرست بودن نیز مطرح شده است که باید به صورت کارشناسی بررسی شود که آیا واقعا این عامل باعث کاهش بیکاری می‌شود یا نه.

منطقه آزاد ارس باید با افزایش صادرات منجر به اشتغال زایی در استان شود.

وی در ادمه با بیان اینکه مناطق آزاد نقش قابل توجهی در افزایش صادرات و اشتغال دارند، اظهار کرد: متاسفانه منطقه آزاد ارس نتوانسته است در حد قابل قبولی صادرات را در استان افزایش دهد به عبارت دیگر می توان گفت که این منطقه از اهداف اصلی خود فاصله گرفته است و این منطقه بیشتر به مرکزی برای ورود کالا تبدیل شده است.

سعیدی تاکید کرد: مناطق آزاد باید خارج از فعالیت های سیاسی در راستای افزایش صادرات و تحقق رونق اقتصادی تلاش کنند.

انتهای خبر