ریاست جدید دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی منصوب شد

تعداد دانشجویان موجود در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی ۱۳۸۰۶ می باشد که کمتر از متوسط استان هاست در حالی که با توجه به شرایط حاکم بر این استان انتظار می رفت تعداد دانشجوی بیشتری را شاهد باشیم.

image_pdfimage_print

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

به دنبال انتصاب ریاست جدید دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی، طی مراسمی محمد امین فرد، رئیس سابق این دانشگاه تودیع و فرزان قالیچی به عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمد حسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در حکمی دکتر فرزان قالیچی را به عنوان سرپرست واحد استانی آذربایجان شرقی منصوب کرد.

متن حکم سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر فرزان قالیچی

سلام علیکم؛

نظر به مراتب تعهد و تجارب اجرایی جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست واحد استانی آذربایجان شرقی» منصوب می­شوید. انتظار دارد برای تحقق اهداف کلان دانشگاه درجهت آموزش­های مهارتی، نهایت سعی و تلاش خود را به کار گرفته و اهتمام ویژه­ای در انجام موارد ذیل داشته باشید:

· برنامه‌ریزی و تلاش برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های مهارت محور مراکز آموزش علمی‌کاربردی استان

· نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های مراکز و ارزیابی مستمر فعالیت‌های آنها در چارچوب سیاست‌های ابلاغی  و ارائه برنامه‌های تحول­گرا و مهارت افزا

· ظرفیت سازی برای گسترش آموزش‌های عالی مهارتی، فنی و پودمانی مورد نیاز منطقه

امید است با استعانت از خداوند متعال و با همکاری صمیمانه سایر همکاران محترم دانشگاه، برای نیل به جایگاه دانشگاه نسل سوم در کشور، موفق و مؤید باشید.

ایجاد مناطق دانشگاهی علمی کاربردی گامی درجهت تمرکززدایی

محمد علی اخوان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره بر اینکه ۱۰۷۴مرکز تحت پوشش این دانشگاه قرار دارد، گفت: دانشگاه به منظور توسعه آموزش های علمی کاربردی و کارآفرینی در کشور راه اندازی شده است و مراکز مربوطه نیز اهداف و اولویت هایی دارند.

وی افزود: هدف از تشکیل دانشگاه توسعه آموزش علمی کاربردی، ارتقای دانش و ایجاد توانایی های لازم تکنولوژیکی دانشجویان است.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: همچنین این دانشگاه در پی تربیت نیروهای انسانی متخصصی است که بتوانند نسبت به کاری که به آنها واگذار می شود دانش و تخصص لازم را کسب کنند.

وی ضمن اعلام آمار مربوط به این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی ۷۸۷ رشته مصوب، بیش از ۶۲ هزار مدرس در کشور و ۱۵۸۹ مدرس  در آذربایجان شرقی دارد و تعداد کل فارغ التحصیلان بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در سراسر کشور است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هر استان متوسط ۱۶ هزار دانشجو دارد، اضافه کرد: تعداد دانشجویان موجود در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی ۱۳۸۰۶ می باشد که کمتر از متوسط استان هاست در حالی که با توجه به شرایط حاکم بر این استان انتظار می رفت تعداد دانشجوی بیشتری را شاهد باشیم.

فرزان قالیچی نیز در این مراسم گفت: مسئولیت‌هایی که بر عهده ما گذاشته می‌شوند در قیاس با زحماتی که برای این نظام کشیده شده جزئی است، افراد بسیاری با خلوص نیت در راه سرافرازی این نظام تلاش کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برنامه‌هایی که تدوین می‌شوند تا چه اندازه به نتیجه مطلوب می‌رسیم، این مسئله در تدوین برنامه‌ها و عزم برای اجرای آن باید جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: اکثر برنامه‌هایی که در سازمان‌ها و نهادهای ما تدوین می‌شوند چون عزم جدی برای اجرای آن وجود ندارد به مرحله اجرا نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی باید بتواند دانشجوی مهارتی تربیت کند، گفت: باید موانع را شناسایی کنیم و در مسیر هدف اصلی دانشگاه گام برداریم.

رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: یکی از عوامل تحقق آموزش‌های مهارتی، بالا بودن توانایی و مهارت اساتید است.

محمد امین فرد تصریح کرد: اساتید ما ثابت نیستند و حق‌التدیس فعالیت می‌کنند؛ بخشی از مشکلات ما به این مسئله برمی‌گردد، تکلیف اصلی ما مهارت محوری است و موفقیت در این مسیر، هم افزایی بین واحدها و دانشگاه‌ها را می‌طلبد.

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه نیز این است که از امکانات موجود در راستای ایجاد مهارت و رشته‌های شغل محور استفاده کند.

ایسنا

انتهای خبر