درآمد شرکت مس آذربایجان در بانک های آذربایجان شرقی سپرده‌گذاری نمی‌شود/ شرکت مس آذربایجان افکار عمومی را فریب داد

شرکت مس آذربایجان که ادعا می‌کردند به عنوان شرکت مستقلی به نفع مردم ثبت شده، تنها پوسته‌ای ظاهری و بدون هیچ گونه اختیارات است که افکار عمومی را فریب داد

image_pdfimage_print
درآمد شرکت مس آذربایجان در بانک های آذربایجان شرقی سپرده‌گذاری نمی‌شود
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد شرکت مس آذربایجان در بانک های آذربایجان شرقی سپرده‌گذاری نمی‌شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، رضا علیزاده در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تعطیلی طرح‌های توسعه‌ای شهرستان ورزقان در ۳ سال اخیر توسط مدیریت فعلی شرکت مس آذربایجان اظهار داشت: متأسفانه طرح‌های توسعه ای شهرستان که بیش از ۱۲ درصد پیشرفت داشته و به واسطه این طرح، می‌توانستیم در استان شمس ۹۹ درصدی برای استفاده صنایع مسی تولید کنیم، تعطیل شده‌اند.

وی افزود: این طرح که ضمن توسعه منطقه، می‌توانست نقش به سزایی در اشتغالزایی و ارزش افزوده برای استان ایفا کند، به دلایل واهی از دست پیمکار بخش خصوصی گرفته شده و مس به صورت کنسانتره و خام از استان خارج شده و به کرمان یا چین صادر می‌شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این مسئله مغایر با سیاست‌های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد:‌ اقتصاد مقاومتی مصداق استفاده حداکثری از امکانات بخش خصوصی است و امروز چرا باید جلوی پیمانکاری که توان تکنولوژی و امکان فرآوری محصولات مسی در استان را دارد، گرفته شده و خام فروشی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت مس آذربایجان که ادعا می‌کردند به عنوان شرکت مستقلی به نفع مردم ثبت شده، تنها پوسته‌ای ظاهری و بدون هیچ گونه اختیارات است که افکار عمومی را فریب داد، افزود: این شرکت سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان خام‌فروشی دارد که در دفاتر رسمی تنها ۱۰۰ میلیون تومان از این رقم به صورت رسمی ثبت، اعلام و اظهار نامه تدوین می‌شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه در شرکت مس آذربایجان هیچ اختیاری حتی در مورد مبالغ فروش ندارند که از محل این درآمدها دوباره سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: این مبلغ در بانک‌های استان نیز سپرده‌گذاری نمی‌شود تا سود حاصل از این مواد به استان برسد.

علیزاده با بیان اینکه این شرکت قدرت تصمیم‌گیری ندارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اصلاح این روند، یا اجازه سرمایه گذاری به بخش خصوصی داده شود و یا خود این شرکت در خصوص طرح توسعه ای اقدام کند.

انتهای خبر