واکنش خدادادی به دریافتی برخی مدیران وزارت بهداشت

دریافتی برخی پزشکان مسئول،بسیار فراتر از ارقامی است که رسانه ای شد/ انتشار و شفاف سازی ها تا حل این معضل باید ادامه یابد

به نظر من تا حل و فصل این معضل از جامعه، افشاگری ها و شفاف سازی ها باید ادامه یابد؛ مردمی که به صد هزار تومان خود محتاجند باید بدانند که چه کسانی دریافتی های ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیونی دارند.

image_pdfimage_print
دریافتی برخی پزشکان مسئول، بسیار فراتر از ارقامی است که رسانه ای شدند/ انتشار و شفاف سازی ها تا حل و فصل این معضل باید ادامه یابد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی با تصمیم و برنامه ی تعبیه شده در راستای حل و فصل این معضل گام برداشت اما طبق نظر هیئت رئیسه، پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع داده شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سلمان خدادادی نماینده ی مردم ملکان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به میزان درآمد برخی پزشکان مسئول و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز(اینجا) به خبرنگار زیتون گفت: دریافتی تعداد معدودی از پزشکان مسئول و مدیران وزارت بهداشت بسیار فراتر از ارقامی است که رسانه ای شدند.

وی با بیان اینکه طبق قانون پیشگیری از جرم و آئین نامه ی داخلی مجلس، کمیسیون اجتماعی مسئول رسیدگی به دریافتی های غیر متعارف شناخته می شود افزود: متاسفانه یا خوشبختانه طبق نظر هیئت رئیسه و رئیس مجلس، این مسئله از کمیسیون اجتماعی به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع داده شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: گزارشاتی که هفته ی گذشته توسط کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات کشوری ارائه گشت، به دریافتی پزشکان و مدیران وزارت بهداشت به طور کامل پرداخت نکرد و این مسئله تاحدودی مغفول واقع شد.

خدادادی بیان کرد: طبق اطلاعات بدست رسیده، دریافتی تعداد معدودی از مدیران وزارت بهداشت و پزشکان بسیار بیشتر از فیش هایی بود که در معرض افکار عمومی قرار گرفتند و هیچ یک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور از این امر مستثنی نیستند؛ این موضوع از ذره بین بررسی مجلس دور مانده است.

وی با اشاره به علل و عوامل میزان دریافتی پزشکان و برخی مدیران وزارت بهداشت افزود: نظام دریافتی پزشکان و حتی برخی دستگاههای دیگر معیوب است اما در حال حاضر برخی پزشکان در ذیل سیستم معیوب، به دلیل علم و موقعیتی که در اختیار دارند از درآمد هنگفتی برخوردار هستند.

خدادادی گفت: طبق ملاحظات امنیتی شاید ممانعت از دریافتی های برخی افراد، مشکلات امنیتی بوجود آورده و برخی کشورهای دشمن، از این فرصت سواستفاده کنند.

وی افزود: البته در کشورهای توسعه یافته نظام معیوب پرداختیِ اینچنینی وجود نداشته و با انتقال افرادِ دارای علم به آن کشورها وضعیت خارق العاده ای برای آنها بوجود نمی آید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عزم کمیسیون اجتماعی در ارائه ی طرحی جامع برای ریشه کن کردن دریافتی های نجومی ابراز کرد: کمیسیون اجتماعی با تصمیم و برنامه ی تعبیه شده در راستای حل و فصل این معضل گام برداشت اما طبق نظر هیئت رئیسه، پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع داده شد.

وی تاکید کرد: به نظر من تا حل و فصل این معضل از جامعه، افشاگری ها و شفاف سازی ها باید ادامه یابد؛ مردمی که به صد هزار تومان خود محتاجند باید بدانند که چه کسانی دریافتی های ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیونی دارند.

خدادادی در پایان گفت: کسانی که علمی در اختیار دارند باید در راستای خدمت به مردم بکارگیری کنند نه اینکه چشم بر هر رقم دریافتی پوشانده و آن را بر دیده ی منت بگذارند.

انتهای خبر